Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jean Paul = østkantstil?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-10, 09:23   #1
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Det er nok virkelig veldig individuellt hva en definerer som mote, dyrt, fancy osv.

Jeg har drevet klesbutikker tidligere, noen mener jeansen er dyr om den koster 499, noen passerer lett 1500 for en bukse.
Noen er opptatt av synlig logo, det er etter min mening de som vil flashe hva de har og hva det kostet.

Jeg syns JP er ok, men langt fra eksklusiv.
Jack & Jones er harry etter min mening, men unntak fins nok der og.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 09:31   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg leser denne tråden så priser jeg meg lykkelig over at jeg ikke vet noe som helst om merkeklær. Men jeg bor jo på tykkeste østkanten og vet sikkert ikke bedre.

Gammel 17-12-10, 09:54   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen JP-klær akkurat nå, men det er ikke på grunn av merket, men på grunn av at jeg synes kærene er så smale. Jack & Jones er et helt greit hverdagsherremerke, mener jeg.
Dressmann er harry her i huset. Ikke når det gjelder hverdagsjobbdresser, men når det gjelder jeans og gensere. Boxere og sokker fra dressmann er derimot godtatt. ()

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 09:57   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen handler ikke på Dressmann, men jeg liker det. Dvs jeg liker reklamene.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 14:35   #5
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Mannen handler ikke på Dressmann, men jeg liker det. Dvs jeg liker reklamene.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 14:41   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, er det ikke deilig med sånne kjekke skjeggstubbmenn i klær som sitter flott på akkurat passe slanke og veltrente kropper. Noe skal vel vi ha å se på også, blant alle überfantastiske damene i reklamene.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 10:27   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ikke egentlig så pussig at folk med mer penger uniformerer seg litt annerledes enn de med litt mindre ressurser tilgjengelig for sånt? Jeg tror det er like mye vaner som snobberi. Jeg må innrømme at jeg ikke tenker på Voice of Europe når jeg skal handle klær, uten at det har noe med nedlatenhet å gjøre. Det er mange poshe butikker jeg aldri går i også.

- No. 4 -
Gammel 17-12-10, 11:16   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er vel ikke egentlig så pussig at folk med mer penger uniformerer seg litt annerledes enn de med litt mindre ressurser tilgjengelig for sånt? Jeg tror det er like mye vaner som snobberi.

Jeg tror også det er vaner og smak, mer enn snobberi, som styrer hvordan de fleste kler (og møblerer) seg. Ikke at det ikke finnes snobberi hos de "rike", for all del, men det er ikke akkurat noe som er forbeholdt dem. Ulike former for snobbing tror jeg man finner i de aller fleste miljøer og (sub-)kulturer.

Gammel 17-12-10, 10:28   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Voice of Europe - det er da på grensa til dyrt? Men nå bor jeg jo på en helt annen kant enn Candy, da.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 10:34   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får litt flashback til ungdomsskolen av denne tråden. Husker noen i klassen over meg hadde skrevet "Det eneste som gjelder er Gant og Marlborough Classic" på tavla.

Jammen er det deilig å være voksen, gitt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 10:52   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jammen er det deilig å være voksen, gitt.

Enig med Kasia. Og som oppvokst i Akershus og nå beboer på noe av det som defineres som bedre østkant, må jeg bare fnise av begrepsbruken og omtalen av både ulike geografiske steder og hvordan man ser for seg at ting foregår her og der. Kanskje en dannelsesreise i Osloområdet kunne vært noe?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 11:13   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Kanskje en dannelsesreise i Osloområdet kunne vært noe?

Det er faktisk svært interessant å reise over på motsatt kant av byen innimellom og se hvor forskjellig det er.

Gammel 17-12-10, 11:15   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er faktisk svært interessant å reise over på motsatt kant av byen innimellom og se hvor forskjellig det er.

Ja, helt enig, men det kan virke som om noen bør se litt bedre etter også. Linderudsenteret = Notodden?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 11:27   #14
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Ja, helt enig, men det kan virke som om noen bør se litt bedre etter også. Linderudsenteret = Notodden?

Jeg har vært på Linderudsenteret en gang, men Notodden er helt ukjent for meg. Hvem er det som blir fornærmet her egentlig, Notodden eller Linderudfolket?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 13:48   #15
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Jean Paul distribueres massivt ut i kjøpesenter-Norge. Det er de som går i slike miljøer og vil handle det dyreste der, som kjøper merket. De blir på en måte pariakaste. De som de viser seg frem for lokalt synes de er pretensiøse klovner, mens kleskjennere ler av den ignorante uniformeringen. Tipper de har en Match-butikk på Notodden. På østkantsentrene i Oslo er de ihvertfall representert.

Gammel 17-12-10, 10:56   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg lar meg mest fascinere over at folk lar seg provosere av generaliseringer.

- No. 4 -
Gammel 17-12-10, 11:30   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har inngående kjennskap til Linderudsenteret, og det kan godt hende at det minner om Notodden (som jeg overhodet ikke har kjennskap til). Linderudsenteret er et ganske gjennomsnittlig norsk sted, vil jeg si.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 11:48   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg var ironisk. : opplyser:

Jeg har virkelig ikke peiling på klær, men tror det har svært lite med bosted å gjøre.

Gammel 17-12-10, 11:50   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg var ironisk. : opplyser:

Jeg skjønte at du var ironisk, men jeg oppfatter ironiske utsagn av den typen til å være ganske snurte.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 11:52   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er definisjonen på mote egentlig? Jeg er fairly opplest på klestrender, moter og hvilke designere som lager hva. Er det mote når "alle" innenfor et miljø eller en aldersgruppe etc. går med de samme klærne? Er man som 35-åring moderne og trendy hvis man kler seg i Ilse Jacobsen-støvler og Berganjakke? Eller er man bare god til å uniformere seg? Det er jo lite gummistøvler og vindjakker på catwalken mener jeg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.