Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Forslag til ukemeny

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-07, 20:54   #41
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til ukemeny

En typisk uke:

  • Man: Fersk pasta med tomatsaus og salat
  • Tirs: Fiskepudding og reker i hvitsaus i terteskjell
  • Ons: Medisterkaker med poteter og makaronistuing
  • Tors: Kyllingwok med ris/nudler
  • Fre: Taco
  • Lør: Hjemmelagd pizza
  • Søn: Svin med gratinerte poteter og dessert til slutt

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 21:07   #42
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til ukemeny

Må si at denne var særdeles god Første gang jeg prøver, og anbefales!

Kjøttboller med pasta
- 1 pk kjøttdeig av svin
- salt pepper
- hvitløk
- persille
- 2 ts revet sitronskall
- 1 egg
- olje til steking

--> dette blandes og formes som små kjøttboller. Stek sammen med litt chili.

Kok pasta i buljong. Tilsett brokkoli de siste 3 min. Sil av vannet, tilsett sitronsaft, litt olje og nykvernet pepper. Skjær opp noen ringer chili og server sammen.



Og denne var vel overraskelsen på menyen min, aldri prøvd sånn poselapskaus før, men jammen var dette godt, raskt og enkelt!

Suppelapskaus
- 300 g svinekjøtt (2 pers)
- 1 båt hvitløk
- 1 ss olje
- 3 dl vann + 1 buljongterning
- 1 pk frossen lapskausblanding
- provencekrydder, salt og pepper

Fres hvitløk med olje. Tilsett vann og buljong. Kok opp. Ha i grønnsakene, kjøttet og grønnsakene og la det trekke. Smak til med krydder. Server med brød.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 18:52   #43
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til ukemeny

Bare abbonerer litt på denne jeg.....

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 11:10   #44
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til ukemeny

En ukemeny i Hundremeterskogen kan se f.eks. slik ut:
Mandag: Suppe, tomatsuppe/lapskaus el.
Tirsdag: Wok
Onsdag: Fisk av et eller annet slag
Torsdag: Spaghetti & karbonadedeig
Fredag: Taco
Lørdag: Bakt potet m/tilbehør
Søndag: Lasagne

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 11:11   #45
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til ukemeny

Ingen honning i hundremeterskogen?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 11:14   #46
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til ukemeny


Ikke denne uken. Men vi har i kjøkkenskapet!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 11:15   #47
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til ukemeny

Bra! Honnig må man ha i en slik skog.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 21:34   #48
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til ukemeny

Jeg hadde en periode i fjor sommer hvor jeg var flink til å sette opp middagsplaner. Jeg satte de opp søndag kveld og skrev handleliste samtidig. Planene mine er preget av at jeg på det tidspunktet gikk på Grete Roede-opplegg.

Legger ved en fil med de middagsplanene vi hadde den gang. Lurer på om jeg ikke skal prøve bruke en av disse kommende uke.

Ligger ingen oppskrifter der, men jeg skrev opp henvisning til hvor oppskriftene befant seg, slik at både jeg og mannen lett kunne sette i gang (det ble vel mest meg siden jeg var i permisjon da....)


Sist redigert av Skytte : 04-12-12 kl 12:53.
Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 14:06   #49
teia
Pirkete
 
teia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 103
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Sv: Forslag til ukemeny

Jeg kjøpte nettopp denne: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...=129295&rom=MP. Jeg kan ikke html, men det er altså Wenches ukemenyer, av Wenche Andersen fra God Morgen Norge.

Den har ukemenyer for hele året, og handleliste for hver uke. Kjempefin!

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:07   #50
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til ukemeny

Har fått spørsmål om forfatter på denne boka:

8 uker til et lettere liv av Laila Hægh og Hanne Skullerud.

Kan tilføye, etter noen uker at vi ikke lenger følger ukemenyene særlig slavisk. Da vi ofte har det litt for travelt til å følge absoklutt alle forslagene. Men etter et par "strenge" uker har vi blitt flinkere til å planlegge, og ikke minst har vi blitt flinkere til å ta grønnsaksdelen helt naturlig. Vi slanker oss altså ikke, synes bare det er masse god og sunn mat i denne boka.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:12   #51
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til ukemeny

Opprinnelig lagt inn av teia, her.

Jeg kjøpte nettopp denne: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...=129295&rom=MP. Jeg kan ikke html, men det er altså Wenches ukemenyer, av Wenche Andersen fra God Morgen Norge.

Den har ukemenyer for hele året, og handleliste for hver uke. Kjempefin!

Da var den bestilt, ja.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 12:01   #52
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til ukemeny

Ukens middager:

Mandag: Fiskeboller i hvit saus m/skinkestrimer og løk + poteter / reven gulrot

Tirsdag: Lys lapskaus fra boks (lat), gullsprø og tyttebærsyltetøy

Onsdag: Fullkornsspaghetti med laks - carbonarasaus - broccoli/erter

Torsdag: Pita-pizza med ost, skinke, sjampinjong, tomatsaus

Fredag: Roastbeef med remulade, pommes frites, salat, løk (vesla spiser ravioli e.l. til BarneTV på fredager, mens mannen og jeg venter med middag til hun har lagt seg)

Lørdag: Ostebord!

Søndag: Omelett m/masse fyll + grov baguette / salat

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no