|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseJeg tror du setter fingeren på det som er det enorme problemet i denne forskningen, Katta. Satt på spissen så mener den ene leiren mener det _er_ påvist en slik sammenheng (selv uavhengig av Wakefield), mens den andre leiren mener det ikke er påvist en slik sammenheng. Og de mener begge å kunne underbygge det de mener med forskningsresultater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Ikke bare inkompetanse
Ja... jeg har aldri sett noen kilder jeg tror på påvise noen sammenheng, men du har nok rett der. Jeg lurer på om cochrane har gjort opp noe regnskap.
![]() |
#3 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hånei! Nå antar du at det - ut over vaksine eller ei - ikke er forskjell mellom disse to gruppene. Men det er jo mulig at de som ikke vaksinerer gjør ting som kan slå heldig eller uheldig (alt ettersom) ut på muligheten for å få autisme. Eventuelt at genfeilen - hvis det er genfeil som er utslagsgivende - er overrepresentert eller underrepresentert hos de som ikke vaksinerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Dette sjekkes ikke i en vanlig autisme utredning. Den består hovedsaklig av spørsmål og oberservasjon. Noen tar blodprøver, noen tar CT/mr, noen sjekker for epilepsi, noen sender urin til analyse for opiode peptider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Ikke bare inkompetanse'My mind is made up, don't confuse me with facts.'
![]() |
#7 |
Ringskrømt
|
Jepp. Det var noe sånt (men ikke så treffende) jeg hadde i tankene i går, og ville skrive til m^2, men hjernen hadde tatt kvelden. Spiller ingen rolle hva man fremviser av fakta, vaksinemotstanderene er den mest bastante gruppen jeg har noen gang havnet i diskusjon med. Jeg har aldri sett en eneste seriøs studie som kan underbygger påstandene deres. Det er en trend mer enn noe annet. En skummel sådan tittet vi over fjoren til England og ser hva som begynner å blusse opp igjen av sykdommer der.
![]() |
#8 |
Passiv
|
Der pakket du inn fint det jeg satt og sleit med å formulere - når man skal si noe som idioter vil vrangtolke på ethvert komma det vrangtolkes kan - da er det ikke egentlig så greit å tenke at man kan servere alle fakta også vil de bli absorbert noenlunde ryddig. For de blir jo ikke det. |
![]() |
![]() |
#9 |
Frafallen
![]() |
#11 |
Frafallen
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseDet er chemtrails all over again. Og det er seff Myndighetene [insert horrormusic] som står bak, i et djevelsk plott for å kvitte seg med kostbare innbyggere slik at de (myndighetene) kan leve i sus og dus uten å måtte dele Rikdommen med Folket.
![]() |
#12 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseOm noen ønsker å se sammenhenger der det ikke er det, så klarer dem det likevel. Statistikk er jo et verktøy som fort kan missbrukes og tolkes både den ene og den andre måten, alt etter hvordan ting fremstilles.
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseKamp: jeg tror at på akkurat dette forumet kan du være sikker på at majoriteten forstår både at autisme er ikke bare en diagnose, men flere ulike diagnoser basert på adferdskriterier, at det finnes flere utgaver og at autistiske trekk kan være en liten del av et større syndrom.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseMen uansett hva somm trigger dette, kamp. Enten får man en økt risiko ved vaksine - da får man flere vaksinerte som blir syke - eller så får man ikke en økt risiko ved vaksine, da får man ikke noe utslag for vaksinerte eller ikke vaksinerte. |
![]() |
![]() |
#15 |
ASD
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseJeg mener ikme at de leter etter kun et gen e.l. Fordi det er eb sammensatt sykdom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ASD
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseSkal bare si en ting til her, så skal jeg ti stille. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Leser
|
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseKamp: En ting du ikke har tatt med (er det som er under c?) er jo forskjellige typer fysiske ting i hjernen. Nå står jo min hjerne litt stille akkurat nå, så jeg husker ikke navnene, men blant annet skader på frontallappene(?) kan gi syptomer innenfor autismespektret?
![]() |
|
|