|
Autofil Bilsnakk. |
Se resultatene: Piggdekk vs. piggfrie | |||
Kjører piggfritt og vuderer pigg |
![]() ![]() ![]() ![]() |
9 | 9,89% |
Kjører pigg vuderer piggfritt |
1 | 1,10% |
Kjører pigg og fortsetter med det |
26 | 28,57% |
Kjører piggfritt og fortsetter med det |
48 | 52,75% |
Har tilgang til begge alternativ |
7 | 7,69% |
Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Piggfrie vs. piggdekk
Høres vel heller ut som du har dårlige piggdekk enn at det er piggdekk generelt som er problemet.
![]() |
#2 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De er helt nye - vi kjøpte bil i vår og det fulgte med helt nye piggdekk. Det er eneste grunnen til at vi har dem.
![]() |
#4 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Piggfrie vs. piggdekkHar kjøpt nye piggfrie i dag (og i går, long story). Testvinner: http://www.naf.no/Forbrukertester/De...Piggfrie-dekk/
![]() |
#5 |
Passiv
|
Dekkene mine har en knepen andreplass i år, ser jeg. Jeg har samme erfaring som Mauser, har kjørt piggfritt i mer enn ti år og kommer til å fortsette med dette. |
![]() |
![]() |
#6 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Det var de jeg egentlige skulle ha, men så kom jeg over en god pris på Ultragrip-ene. Og så sjekket jeg for moro skyld XM-en i dag, og jaggu har ikke forrige eier spandert Hakkapeliitta RSi på meg. Så godt som nye er de også. Og jeg som trodde at det var bilen som gjorde at jeg kommer frem over alt.
![]() |
#7 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Piggfrie vs. piggdekkVi kjører på piggdekk. Hadde piggfri for 2 år siden, og det skal vi ikke ha igjen.
![]() |
#9 |
Håpefull eller håpløs....
Hvor: Plankebyen
![]() ![]() ![]() |
Samme her.
![]() |
#10 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
![]() Sv: Piggfrie vs. piggdekkVi har kjørt piggfritt i alle år men nå før jul bytta vi til piggdekk på den bilen jeg kjører (mannen kjører fortsatt priggfritt).
![]() |
#11 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Piggfrie vs. piggdekkKjører piggfritt og fortsetter med det. Vi har gode dekk, kommer frem over alt og har aldri hatt problemer.
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Piggfrie vs. piggdekkDet er kun på speilblank is at det er bedre med pigg, og kun inntil at dekkene er slitt 3mm iflg motors vinterdekktester sist... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Piggfrie vs. piggdekkEn bil med pigg og en bil uten. Fornøyd med begge deler. :enkel:
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Piggfrie vs. piggdekkKjører piggfritt og har gjort det "alltid". Kjører daglig opp bakker der beboerne hardnakket hevder at "her MÅ man ha SUV, altså!", men det går bra. Det kan være litt kronglete når det er mye ny og løs snø, men da hjelper vel ikke ligger heller.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Piggfrie vs. piggdekkSer ingen grunn til å kjøre med annet enn piggfritt. Før kjørte man jo stort sett på bare veier her på de lavereliggende østlandsområder, men de siste årene har det jo ikke akkurat vært slik... Men jeg merker seriøst ikke forskjell altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Piggfrie vs. piggdekkVi kjører piggfritt og fortsetter med det.
![]() |
![]() |
#19 |
Kom ut av tellinga.
|
Jeg har faktisk hatt kontroll over bilen i alle situasjoner i vinter, så dekkene er egentlig gode nok. På Tiller-sida av byen er det mye glattere enn på andre sida av Kroppan bru. Jeg kjører fra ca gamle Okstadbakken (som er glatt) og om Fossegrenda til Nidarvoll før jeg havner på omkjøringsveien. Bakken forbi Elixia i Fossegrenda er enkelte morgener et lite mareritt fordi enkelte har så rævva dekk. Jeg har alltid kommet meg opp overalt, og hatt kontroll mtp bremsing og sånn, men det er så mange andre som ikke har det at jeg ønsker meg litt mer kontroll for min egen del. I tillegg har vi bakken opp til barnehagen som kan være marerittaktig. Then again: de er flinke til å ringe etter strøbil, og den eneste ganger jeg hadde problemer denne og forrige vinteren var ved stort snøfall.
Tja, det var jo også et problem da vi hadde pigg: det ramla jo ut så mange. Mulig vi gikk for billige dekk den gangen?
![]() |
#20 |
Står på egne ben
![]() Sv: Piggfrie vs. piggdekkKjører piggfritt og skal fortsette med det. Vi har ikke veier som krever noe annet, og det er ca. 2 dager i året det er sånt føre at jeg kunne tenkt meg piggdekk der vi bor, men de få dagene kjører jeg bare ekstra forsiktig. Og det er dessuten bare på en liten veistubb dette gjelder også. Er superfornøyd med mine helt nye piggfrie dekk i vinter. De kommer frem overalt hvor folk både med og uten pigg ikke kommer frem eller står fast. Men nå har vi ganske tung bil, så det har jo litt og si også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|