|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Så når noen stiller spørsmål ved den samfunnsøkonomiske kostnaden ved dagens ordning for planleggingsdager i skole og barnehage, så er det fordi man ikke ønsker å prioritere ungene sine? Ærlig talt, apan. Det synes jeg er lavmåls argumentasjon, og langt under din vanlige standard. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Det siste var jo en kompliment, så takk for det da |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Tja, det kan til tider være riktig komplisert, og "kanskje mor eller far bør jobbe redusert" er ikke det mest gjennomtenkte tilsvaret all den tid dette nok er mest problematisk for de husholdningene hvor det kun er en voksenperson. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Det er forståelig, men det er sannelig ikke bare de husholdningene som hevder dette er vanskelig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Har det slått deg at selv om man gikk ned i stilling, ville man fremdeles ikke fått fri disse dagene i noe særlig større grad enn før? Det er et problem fordi det gjelder så mange samtidig, ikke fordi foreldre ikke har vilje til å ta tid med barna sine.
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Mange vil kunne få til det, andre vil ikke, avhenger av jobbtypen selvsagt. Jeg ser den, men jeg vet om flere som har løst dette ved å jobbe redusert og ha en avtale med arbeidsgiver om hvordan reduksjonen skal tas ut.
Ikke et entydig svar på det, avhenger jo helt av om man er lærer med lærerskole, har universitetsgrad, om man har hovedfag eller ikke etc. Relativt store forskjeller. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Nei, jeg skjønner jo at lærere også har en lønnsstige som varierer med erfaring, diverse tillegg og utdanning, men det er liksom opplest og vedtatt at lærere tjener dårlig. Men ingen sier noe om hva de tjener, så jeg kan ikke vite om jeg er enig i den påstanden eller om det er fagforeningshype.
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Jeg leter etter noen noenlunde greie tabeller nå. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
i tåkeheimen
|
Fikk ikke til å lime inn hele tabellen. Det øverste tallet i hver gruppe er begynnerlønn, deretter etter 4 år, 8 år, 10 år og 16 år.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Jeg har bare lest, men må si meg enig i så og si alt rine sier. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?I bhg har de fleste 5 uker ferie, barnehagene er åpen stort sett hele året, og det er slettes ikke sånn at de som jobber der får 4 eller 5 uker fri om sommeren. Så det at noen har fri jul/påske etc, handler jo om feriedager også, ikke kun avspasering.
|
|
|
#13 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Det er mulig det siste innlegget mitt var unyansert, men så var vel ikke hovedinnlegget så veldig nyansert i sin utblåsning heller, ei heller ikke mange av innleggene under.
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Jeg aksepterer det som argument i spørsmålet om barnehagens planleggingsdager, men det holder ikke som argument for skolens. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Getting in tune
Aha, jeg prøver å holde meg til temaet.
|
|
|
#16 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Igjen - med teskje:
|
|
|
#17 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
|
|
|
#18 |
|
I mål
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Når det er sagt, Elin, så synes jeg det virker som om din barnehage har valgt en noe original bruk av planleggingsdagene. Jeg synes nok det burde gå an å få et ordentlig svar på når planleggingen som tilsvarer dagen faktisk har funnet sted. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Getting in tune
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Nei, kanskje ikke. Da er det vel det jeg sier, jeg mener da! Ikke nødvendigvis det du sier.
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Eh. Jeg har ikke lest svarene, jeg måtte stoppe allerede her. Men du er ikke seriøs vel? Du tror ikke at barnehageansatte bare bestemmer seg for å ha en planleggingsdag for at de skla ha fri? Du tror ikke det finnes regler for arbeidstid? |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker, planleggingsdag |
|
|