Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-11, 15:16   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det kan jo rett og slett hende man ikke kan jobbe fullt begge to da. Kanskje må man jobbe redusert, enten mor eller far eller begge. Det er bare sånn det er. Jeg innrømmer at jeg får litt sånn "har ikke tid til å barn" bismak av dette. Jeg har selv valgt å hoppe av det jeg drev med før for å få kabalen til å gå opp, så det er ikke sånn at jeg ikke selv har kjent på disse greiene.

Så når noen stiller spørsmål ved den samfunnsøkonomiske kostnaden ved dagens ordning for planleggingsdager i skole og barnehage, så er det fordi man ikke ønsker å prioritere ungene sine? Ærlig talt, apan. Det synes jeg er lavmåls argumentasjon, og langt under din vanlige standard.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:20   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så når noen stiller spørsmål ved den samfunnsøkonomiske kostnaden ved dagens ordning for planleggingsdager i skole og barnehage, så er det fordi man ikke ønsker å prioritere ungene sine? Ærlig talt, apan. Det synes jeg er lavmåls argumentasjon, og langt under din vanlige standard.

Det siste var jo en kompliment, så takk for det da .

Jeg burde sitert innlegget over her der alle ferier, foreldresamtaler og planleggingsdager trekkes fram som et problem. Dersom alt dette virkelig er vanskelig, mener jeg at man bør se på organiseringen i Familien AS.

Akkurat planleggingsdagene er jeg enig i at man godt kan diskutere en annen løsning på, men jeg synes det er veldig mange andre bemanningsutfordringer i barnehagene som burde vært løst først. Og selv om det samfunnsøkonomisk er en større utfordring med planleggingsdager enn at barnehagen store deler av året er underbemannet grunnet sykefravær, skulle jeg ønske sykefraværsproblematikken ble prioritert.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:46   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det siste var jo en kompliment, så takk for det da .

Jeg burde sitert innlegget over her der alle ferier, foreldresamtaler og planleggingsdager trekkes fram som et problem. Dersom alt dette virkelig er vanskelig, mener jeg at man bør se på organiseringen i Familien AS.

Akkurat planleggingsdagene er jeg enig i at man godt kan diskutere en annen løsning på, men jeg synes det er veldig mange andre bemanningsutfordringer i barnehagene som burde vært løst først. Og selv om det samfunnsøkonomisk er en større utfordring med planleggingsdager enn at barnehagen store deler av året er underbemannet grunnet sykefravær, skulle jeg ønske sykefraværsproblematikken ble prioritert.

Tja, det kan til tider være riktig komplisert, og "kanskje mor eller far bør jobbe redusert" er ikke det mest gjennomtenkte tilsvaret all den tid dette nok er mest problematisk for de husholdningene hvor det kun er en voksenperson.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:48   #4
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja, det kan til tider være riktig komplisert, og "kanskje mor eller far bør jobbe redusert" er ikke det mest gjennomtenkte tilsvaret all den tid dette nok er mest problematisk for de husholdningene hvor det kun er en voksenperson.

Det er forståelig, men det er sannelig ikke bare de husholdningene som hevder dette er vanskelig.

Gammel 31-01-11, 16:16   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan jo rett og slett hende man ikke kan jobbe fullt begge to da. Kanskje må man jobbe redusert, enten mor eller far eller begge. Det er bare sånn det er. Jeg innrømmer at jeg får litt sånn "har ikke tid til å ha barn" bismak av dette. Jeg har selv valgt å hoppe av det jeg drev med før for å få kabalen til å gå opp, så det er ikke sånn at jeg ikke selv har kjent på disse greiene.

Har det slått deg at selv om man gikk ned i stilling, ville man fremdeles ikke fått fri disse dagene i noe særlig større grad enn før? Det er et problem fordi det gjelder så mange samtidig, ikke fordi foreldre ikke har vilje til å ta tid med barna sine.

Jeg lurer forresten på hva en lærer egentlig tjener? Jeg kjenner forresten ingen som jeg vet tjener rett under millionen, og jeg kjenner heller ingen som kan flexe villt hverken med lav lønn eller høyere lønn.

Gammel 31-01-11, 16:23   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Har det slått deg at selv om man gikk ned i stilling, ville man fremdeles ikke fått fri disse dagene i noe særlig større grad enn før?

Mange vil kunne få til det, andre vil ikke, avhenger av jobbtypen selvsagt. Jeg ser den, men jeg vet om flere som har løst dette ved å jobbe redusert og ha en avtale med arbeidsgiver om hvordan reduksjonen skal tas ut.

Opprinnelig lagt inn av Katta

Jeg lurer forresten på hva en lærer egentlig tjener?

Ikke et entydig svar på det, avhenger jo helt av om man er lærer med lærerskole, har universitetsgrad, om man har hovedfag eller ikke etc. Relativt store forskjeller.
Jeg er lektor med opprykk, som er "høyeste tittel" i videregående skole, reduserte lønna mi med ca 1/3 da jeg gikk fra det private næringsliv, men er helt greit fornøyd med lønna i skolen.

Gammel 31-01-11, 16:26   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke et entydig svar på det, avhenger jo helt av om man er lærer med lærerskole, har universitetsgrad, om man har hovedfag eller ikke etc. Relativt store forskjeller.
Jeg er lektor med opprykk, som er "høyeste tittel" i videregående skole, reduserte lønna mi med ca 1/3 da jeg gikk fra det private næringsliv, men er helt greit fornøyd med lønna i skolen.

Nei, jeg skjønner jo at lærere også har en lønnsstige som varierer med erfaring, diverse tillegg og utdanning, men det er liksom opplest og vedtatt at lærere tjener dårlig. Men ingen sier noe om hva de tjener, så jeg kan ikke vite om jeg er enig i den påstanden eller om det er fagforeningshype.

Gammel 31-01-11, 16:27   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Nei, jeg skjønner jo at lærere også har en lønnsstige som varierer med erfaring, diverse tillegg og utdanning, men det er liksom opplest og vedtatt at lærere tjener dårlig. Men ingen sier noe om hva de tjener, så jeg kan ikke vite om jeg er enig i den påstanden eller om det er fagforeningshype.

Jeg leter etter noen noenlunde greie tabeller nå.

Gammel 31-01-11, 16:32   #9
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Fikk ikke til å lime inn hele tabellen. Det øverste tallet i hver gruppe er begynnerlønn, deretter etter 4 år, 8 år, 10 år og 16 år.
Lenke for de som vil se det mer oversiktlig i tabell: http://www.utdanningsforbundet.no/Ho...lonnstabeller/

Lærer
328 300
344 100
352 700
370 000
414 000

Adjunkt
361 400
372 400
384 500
398 000
439 000

Adjunkt (m/tilleggsutdanning)
377 900
389 500
402 800
419 000
462 000

Lektor
395 700
403 100
417 400
444 000
495 000

Lektor (m/tilleggsutdanning)
409 700
416 000
432 200*
459 000
518 000

Gammel 31-01-11, 15:38   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare lest, men må si meg enig i så og si alt rine sier.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:52   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det helt unormalt å samarbeide om disse fridagene?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:57   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I bhg har de fleste 5 uker ferie, barnehagene er åpen stort sett hele året, og det er slettes ikke sånn at de som jobber der får 4 eller 5 uker fri om sommeren. Så det at noen har fri jul/påske etc, handler jo om feriedager også, ikke kun avspasering.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 16:11   #13
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Det er mulig det siste innlegget mitt var unyansert, men så var vel ikke hovedinnlegget så veldig nyansert i sin utblåsning heller, ei heller ikke mange av innleggene under.
Jeg har, som jeg håper å ha fått fra tidligere, full forståelse for at både lærere og andre har merarbeid på kveldstid, ikke kan ta seg fri når som helst eller ikke har avspaseringsmuligheter i fleng eller sliter med å få kabalen til å gå opp i hverdagen.
Som sagt, det kan sikkert være samfunnsøkonomisk nyttig å organisere planlegging på en annen måte. Like fullt, selv om det kan virke fatalistisk, det er slik barnehagen er organisert. Når man takker ja til barnehageplass, takker man ja til plandager. For å trekke sammenligning: Det er mye snakk om at man takker ja til jobb med den arbeidsavtalen man blir tilbudt, det samme gjelder når man velger barnehage. Det blir FamilieAS sitt ansvar å organisere seg innenfor dette. I hovedinnlegget virker det som om plandagene kom som en total surprise, og at de ansatte kan finne på noe så forferdelig som å avspasere? Det er de ansattes arbeidsdag, og om de har muligheten til å avspasere den dagen så er jo det supert!

Gammel 31-01-11, 16:13   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Like fullt, selv om det kan virke fatalistisk, det er slik barnehagen er organisert. Når man takker ja til barnehageplass, takker man ja til plandager.

Jeg aksepterer det som argument i spørsmålet om barnehagens planleggingsdager, men det holder ikke som argument for skolens.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 16:16   #15
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg aksepterer det som argument i spørsmålet om barnehagens planleggingsdager, men det holder ikke som argument for skolens.

Aha, jeg prøver å holde meg til temaet.

Gammel 31-01-11, 16:37   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Igjen - med teskje:

Plandag i barnehagen er ikke fri med lønn. Vi har fem dager i året satt av til planlegging. Av disse er flertallet av barnehager, vil jeg tro, i samlet personalgruppe alle disse dagene. I noen barnehager, min inkludert, har vi valgt å jobbe ekstra lenge to kvelder, for å "tjene inn" den inneklemte fredagen etter Kr.himmelfartsdag. Altså - vi får ikke fri med lønn den dagen - vi har jobbet den inn på kveldstid.

Og igjen - vi får ikke overtidsbetalt for å jobbe kveldstid i barnehage. Politikerne som styrer dette landet, kommunene som drifter barnehagene, og de private aktørene på markedet vil det ikke slik. Det er ikke økonomi til det, så lenge det er innført makspris i barnehage.

Dersom dere vil at vi skal få overtidsbetalt for å jobbe på kveldstid, og slik slippe å stenge, så gjør noe med politikerne, jobb med kommunen, jobb med de private på markedet, og vær villige til å åpne lommeboka og betale mer for barnehageplassen til barna.

Og igjen - de fleste av oss hadde sikkert vært interressert i å tjene litt ekstra ved å jobbe overtid, men all den tid vi må ta det ut i avspasering, som vi aldri får tatt, med mindre vi bevisst velger å la dette gå ut over sikkerheten til barna, i form av mangelfullt tilsyn og dårligere pedagogisk opplegg, så er det ikke aktuelt med noe annet enn å stenge barnehagen et visst antall dager i året.

Så igjen - skyt komponisten og ikke pianisten.

Gammel 31-01-11, 17:36   #17
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Igjen - med teskje:

Plandag i barnehagen er ikke fri med lønn. Vi har fem dager i året satt av til planlegging. Av disse er flertallet av barnehager, vil jeg tro, i samlet personalgruppe alle disse dagene. I noen barnehager, min inkludert, har vi valgt å jobbe ekstra lenge to kvelder, for å "tjene inn" den inneklemte fredagen etter Kr.himmelfartsdag. Altså - vi får ikke fri med lønn den dagen - vi har jobbet den inn på kveldstid.

Og igjen - vi får ikke overtidsbetalt for å jobbe kveldstid i barnehage. Politikerne som styrer dette landet, kommunene som drifter barnehagene, og de private aktørene på markedet vil det ikke slik. Det er ikke økonomi til det, så lenge det er innført makspris i barnehage.

Dersom dere vil at vi skal få overtidsbetalt for å jobbe på kveldstid, og slik slippe å stenge, så gjør noe med politikerne, jobb med kommunen, jobb med de private på markedet, og vær villige til å åpne lommeboka og betale mer for barnehageplassen til barna.

Og igjen - de fleste av oss hadde sikkert vært interressert i å tjene litt ekstra ved å jobbe overtid, men all den tid vi må ta det ut i avspasering, som vi aldri får tatt, med mindre vi bevisst velger å la dette gå ut over sikkerheten til barna, i form av mangelfullt tilsyn og dårligere pedagogisk opplegg, så er det ikke aktuelt med noe annet enn å stenge barnehagen et visst antall dager i året.

Så igjen - skyt komponisten og ikke pianisten.

Veldig veldig bra oppsummert!!

Gammel 31-01-11, 16:41   #18
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Når det er sagt, Elin, så synes jeg det virker som om din barnehage har valgt en noe original bruk av planleggingsdagene. Jeg synes nok det burde gå an å få et ordentlig svar på når planleggingen som tilsvarer dagen faktisk har funnet sted.

Gammel 31-01-11, 17:11   #19
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Standard

Nei, kanskje ikke. Da er det vel det jeg sier, jeg mener da! Ikke nødvendigvis det du sier.

Gammel 31-01-11, 19:26   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Fredag var det planleggingsdag i barnehagen til lillegutt. Ok, greit nok å ta seg fri en dag fra jobb pga. det. Sånn er det bare!
Men så leser jeg på Facebook, da jeg har noen av de ansatte som venn der, (dette er en forholdsvis liten, privat barnehage) at vedkommende har vært sammen med andre venner i byen, shoppet og spist en lang og god lunsj der? Lagt inn på FB fra mobil sånn midt på dagen dette...
Har de hatt fri eller? Jeg må jo ta fri fra jobb uten lønn pga dette?
Kjenner jeg blir litt provosert altså!

Eh. Jeg har ikke lest svarene, jeg måtte stoppe allerede her. Men du er ikke seriøs vel? Du tror ikke at barnehageansatte bare bestemmer seg for å ha en planleggingsdag for at de skla ha fri? Du tror ikke det finnes regler for arbeidstid?

Bortsett fra at jeg ikke er på FB, kunne jeg skrevet det samme selv i mange tilfeller. Jeg jobber nemlig redusert og er ikke med på alle planleggingsdagene på skolen. Jeg får altså ikke lønn for det heller, sånn for å presisere det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, planleggingsdag

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.