Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-11, 23:14   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Hos oss må vi melde på ungene hele sommerferien, faktisk. Gir man ikke beskjed, antas det som fri. Slik er det i jule-, påske- og vinterferien også. Synes det er fint at de gjør det, slik at de kan svi av avspasering.

Jeg ville nok vinklet det annerledes om jeg hadde kontaktet deg. Det måtte i så fall være for å opplyse deg om at deres barn var de eneste fra sfo som skulle være på den andre skolen. Noen barn liker ikke å være uten kjente/kompiser, så det kan jo være kjekt å vite. Men, ikke for å "tvinge" noen til å ta fri, nei.

Neida, det var en særdeles hyggelig telefon, hun er flink både med mennesker og i det hele tatt hun her. Men jeg skjønner veldig godt behovet for å avklare at jeg virkelig hadde tenkt å bruke de ukene. Hun gjorde det veldig klart at det var ikke fordi dette var noen ulempe på noe vis, men hun ville bare vite at jeg fremdeles hadde behov før hun omrokkerte. Og vi må også melde på ungene til alle fridager og ferier, det er helt fint. Men i fjor hadde de liksom på et vis skravert ut uke 29 og 30 slik at de ikke sto noe sted med beskjed om å sende spesiell beskjed hvis man hadde behov for opphold på annen SFO disse ukene. Det gikk endel hus forbi og de trodde ungene var påmeldt hele sommeren når de hadde kryssa ut de andre ukene.

Gammel 31-01-11, 23:23   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

I vår barnehage planlegges det på planleggingsdagene. De tar gjerne et par dager i forbindelse med en røddag, og drar på studietur. Det er en berikelse for barnehagen, og jeg har bare gode erfaringer med det. Vi får alltid skriftlig informasjon om hva planleggingsdagene skal brukes til. Dette er en privat barnehage.

Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 23:45   #3
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men det ser ut som om det er 2 problemer med planleggingsdager.
1. Foreldre vil vite hva dagen brukes til - problem at det heter planleggingsdag.
2. Problem at det i det hele tatt finnes - pga fridager som må tas.

Jeg har jobbet i flere forskjellige barnehager og det er kun i den jeg jobber i nå som det er planleggingsdag på alle planleggingsdagene. I de andre jeg har jobbet i så har vi hatt 1 planleggingsdag pr år som er jobbet inn, dette fordi vi har hatt kurser/møter på kveldstid istedet for dagtid. Dette er ofte fordi det er umulig å få til de kursene vi har villet ha/hatt behov for på dagtid - og eller at det har vært felles kommunale kurser som vi har blitt oppfordret til å gå på. Og da blir det sånn at for 8 kveldstimer får en 8 dagtimer fri - ikke spesielt økonomisk gunstig/toppers.

At det blir kalt planleggingsdag selvom det blir en fridag for de ansatte (avspasering som ikke er gunstig ville jeg kalt det) er vel noe som det bare heter og ikke ment som lureri mot foreldre. Vi er pålagt 5 planleggingsdager, og da er det det vi kaller det.

Det kunne igrunn blir løst på en veldig enkel og grei måte og det er at vi hadde fått betalt om vi tok det på kvelden/helg - men det er det ikke økonomi til - ikke i den kommunen jeg jobber hvertfall. Og at halve gruppen skal ta fri en dag - og den andre halve gruppen en annen dag :gudhjelpes:! Det er faktisk barn vi jobber med, nå som det er mer flytende opptak har vi ofte babyer hele året, og ikke bare en om gangen.

I den kommunen jeg jobber så er det lite slingringsmonn for vikarer, vi vet at det er mange i personalet som blir syke utover høsten, så det blir prioritert - pga nye og usikre barn som trenger mer. Etter jul er barna mer trygge, oftest, og ett halvt år eldre enn da de startet i august, så da kryssers det alt som er av fingre og en sper resten av vikarbudsjettet utover våren.

Personalet skal ta ut ferie, avspasering samtidig som det er sykdom på huset og ett skrantent vikarbudskjett, så det er ikke rom for å sette inn vikarer for å jobbe på planleggingsdager og det er også ofte veldig vanskeligt å få tak i vikarer.

Jeg har jobbet i skolen og har ikke noe annet enn stor repsekt for den jobben lærerne gjør, og jeg var bare en assistent som ikke hadde med store rettebunker hjem.

Jeg mener at løsningen på alle planleggingsdager er mer penger, la oss få betalt for å jobbe kveld/helg - også må vi bli "løst" fra å måtte ha de 5 planleggingsdagene som vi er pålagt.

Gammel 31-01-11, 23:56   #4
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

... og så trekkes vi i lønn for femte ferieuke. Som altså ikke er avspasering.

Man trekkes jo i lønn for all ferie, om man har 4 uker så trekkes man for 4 uker (og går litt i pluss fordi en måned regnes som 4,33 uke.) Har man fem ferieuker trekkes man for fem uker, og går dermed litt i minus fordi en månedslønn er for 4,33 uker og ikke fem. Det man går i minus trekkes fra feriepengene, som jo er kompensasjon man har opparbeidet seg. Som endel kanskje husker økte feriepengene fra 10,2% til 12% når de fleste fikk fem ukers ferie.

Gammel 01-02-11, 00:03   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her hadde barnehagen 20.8., 7.10, 8.10, 28.1. og 1.4. i 2010-11.

Skolen hadde 28.1., 1.4. og 3.6.. De siste to dagene er de to siste dagene før skolen starter vanligvis. Det er en fordel at skole- og barnehagefri koordineres i størst mulig grad synes jeg selv om det medfører mer kræsj på jobb, da går det færre dager.

Gammel 01-02-11, 12:44   #6
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Selv om mange her mener at planleggingsdagene bør prganiseres annerledes, enten det er av samfunnsøkonomisk betydning eller av egen praktisk betydning (og jeg er ikke uenig), så gir HI og en god del av innleggene her meg en dårlig smak i munnen. Det bunner i et HI som hentyder at barnehageansatte har et forklaringsproblem og at man ikke kan stole på at planleggingstiden benyttes. Smålig, synes jeg.

Gammel 01-02-11, 12:57   #7
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi har det definitivt ikke verre. Jobben er fin, den.

Spisepauser kan jeg ofte se langt etter, da ... Jeg pleier å hive i meg litt mat mens jeg jobber med noe, og så blir jeg stadig avbrutt av elever som trenger å snakke med meg eller foreldre som ringer eller vi må ha et møte. Det er helt greit det, noen dager bare er sånn. Jeg har gjerne en dag eller to i uka der jeg ikke har tid til å gå på do heller, uten å skulke min egen undervisning. Litt utfordrende i gravid tilstand, ellers går det fint det også.

ming sa det veldig bra.

Gammel 01-02-11, 13:09   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleier forøvrig ha 4 av de 5 planleggingsdagene i elevenes ferie, før skolestart i august.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 13:32   #9
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det høres veldig greit ut framfor å ha 2 før skolestart og 5 spredt ut i skoleåret.

Det er praktisk ift å planlegge skolestarten også. Det er selvsagt en del som krangler på at det spiser av ferien, fortrinnsvis den eldre garde. Jeg synes det både praktisk og hyggelig å starte året på den måten.

Gammel 01-02-11, 13:38   #10
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er praktisk ift å planlegge skolestarten også. Det er selvsagt en del som krangler på at det spiser av ferien, fortrinnsvis den eldre garde. Jeg synes det både praktisk og hyggelig å starte året på den måten.

Enig.

Gammel 01-02-11, 16:58   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Det høres litt rart ut at noen krangler på at det spiser av ferien. Det blir da ikke færre fridager om man legger planleggingsdagene til uka før?
Antall skoledager er det samme.

Jada, det er helt riktig, men de mener det er en snikforkorting av ferien osv osv. Noen ganger er det enkeltindivider på de fleste skoler som bekrefter de verste fordommer, for å si det sånn.

Gammel 01-02-11, 18:45   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje hun jobbet 8 timer overtid kvelden før og derfor kunne ta seg velfortjent fri? Er det så usannsynlig altså??

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 19:57   #13
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

...og når jeg snakket om min kommunale hverdag så snakker jeg om at den var verdsatt til 7.33 timer per dag, og det som ble jobbet ut over det (på arbeidsplassen) ble samlet opp til man nådde 45 timer. Jobbet man mer enn det så ble det over 45 timer slettet ved månedens slutt. Man får ikke avspasere dem ved årets slutt eller utbetalt lønn for dem. Timene forsvinner bare. Og man kan ikke bare avspasere i hytt og pine når man ikke er lærer heller.

Og om man ikke har anledning til å jobbe utover de 7.33 timene, fordi man feks har barn, så jobber man hjemmenfra i stedet. Og de timene kan man ikke registrere noe sted, og følgelig ikke avspasere. Jeg regner med at lærere ikke er pålagt å oppholde seg på skolen i 8.8 timer hver dag?

Igjen. Poenget mitt er at lærere er heldige som har fått aksept for at de har 8.8 timers arbeidsdag, og at de får avspassere disse timene. At det er lærere som jobber utover dette er en annen sak. Poenget er at ganske mange arbeidstakere jobber mer enn de x antall timene deres arbeidsdag i teorien er.

Jeg skjønner at jeg må stå litt mer på krava for å få kortere arbeidsdag. 7.33 timer er ikke akkurat veldig lang arbeidsdag. Jeg jobber 60% stilling. Jeg kan likefullt jobbe 42 timer pr. uke med en maksbegrensning på 14 t pr. dag som kan utøkes med ytterligere 2 timer ved uforutsette hendelser. Gid man hadde hatt overtidsbetalt eller muligheter for å samle opp avspasering de gangene arbeidsdagen blir ufrivillig lenger.

Neida, jeg klager ikke, og jeg vil ikke bytte, og jeg har ganske mange lærer-, førskole- og sykepleier-kolleger som har hoppet av den karusellen for samme uforusigbarhet i fht. arbeidstid og fritid som jeg har, og som setter pris på de andre fordelene, fri midt i uken, ok lønn, gunstige reisebetingelser.

Alt i alt blir jeg allikevel mer og mer klar over at det er mange sutrepaver som ikke har noenting å sutre over hva angår arbeidstid og arbeidsavtaler.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Altså, jeg har full forståelse for det, men det er så mange som ikke gir beskjed i det hele tatt, og det er jo det som er problemet. Jeg tenker at dersom man i utgangspunktet trenger å ha barna i barnehagen så krysser man det, men at man med en gang det skjer noen endringer så gir man beskjed om det.
JEg tror mange(jeg sier ikke at det gjelder deg) tenker at jeg har bare et barn så det spiller ingen rolle om jeg gir beskjed eller ei, for et barn fra eller til spiller ingen rolle. Problemet er bare at dersom 5-6 stykker og kanskje flere tenker det samme så utgjør det ganske mye.
Og ja, man kan ta avspasering spontant, men om nå jeg ønsket det også var jeg satt opp på senvakt, så kan jeg ikke avspasere likevel, da må jeg jo isåfall komme tilbake når tidlgvakta går hjem.

Vi har heldigvis flexi-plass i barnehagen. De ansatte prøver seg med å få mase om ferier osv. allikevel, men der kommer de til kort ettersom vi faktisk betaler ekstra for å ha fleksibilitet.

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Du kan stappe den t-skjeeen din en viss plass.
Jeg fatter ikke at det kan være relevant i denne sammenhengen? Jeg bryr meg katten om hva barnehagen kaller dagen, konsekvensen er at jeg må ta meg fri for å være hjemme med barnet. På samme måte gir jeg beng i hva du gjør når flyet er forsinket, jeg trenger ikke informasjonen. Konsekvensen er uansett at flyet er forsinket.

Oj! Skje i rompa!!

Jo, jeg bryr meg om hva barnehagen kaller dagen ettersom det i praksis er dager som praktiseres svært forskjellig fra barnehage til barnehage. Jeg har i dag faktisk tatt dette videre med ledelsen for vår barnehage (privat barnehage), for jeg aksepterer faktisk ikke at det er 5 dager spredt i løpet av året (alltid fredag eller mandag) som barnehagen stenger uten grunn - all den tid de faktisk ikke har planlegging på andre dager, eller steder til andre tider enn innenfor barnehagens åpningstid. Da er planleggingsdagene faktisk intet annet enn en forfinet betegnelse for ekstra Gro-dager.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Spisepause?

Herregud, hva klager du over?

Nei, du sier noe..... Nå skal det sies at spisepauser ikke følger noe system i jobben min heller. Det er ingenting som heter spisepause når jeg fløy tur retur Sharm El Sheikh her om dagen. 14 timer No problem. Men skulle gjerne hatt overtidsbetalt etter 7.33 timer altså. Det hadde vært gull

Det høres litt rart ut at noen krangler på at det spiser av ferien. Det blir da ikke færre fridager om man legger planleggingsdagene til uka før?
Antall skoledager er det samme.

Ja, dette lurte jeg også på....
Til dere lærere og førskole-lærere hvor mange feriedager har dere, bare for å få det på det rene? og dere andre som jobber i offentlige etater utenom skolevesenet?

Gammel 01-02-11, 20:10   #14
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Til dere lærere og førskole-lærere hvor mange feriedager har dere, bare for å få det på det rene? og dere andre som jobber i offentlige etater utenom skolevesenet?

Det har blitt sagt flere ganger i denne tråden, men jeg gjentar: Lærere har 4 uker + 1 dag ferie. Resten av fridagene våre er avspasering for kvelds- og helgearbeid året igjennom. Og en del av disse avspaseringsdagene blir brukt til jobb, for å komme ajour med retting, rapporter o.l.

Gammel 01-02-11, 20:18   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har 5 ferieuker. (jobber i barnehage) Ofte så får vi avspassere et par dager i sammenheng med jul og påske. Men som oftes enten eller, ikke begge deler. Og ikke hele påsken eller den dagen vi ønsker mest. Jeg har jobbet meg opp nesten 1 dag avspassering allerede i år.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 20:40   #16
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Det har blitt sagt flere ganger i denne tråden, men jeg gjentar: Lærere har 4 uker + 1 dag ferie. Resten av fridagene våre er avspasering for kvelds- og helgearbeid året igjennom. Og en del av disse avspaseringsdagene blir brukt til jobb, for å komme ajour med retting, rapporter o.l.

Det var da en eller annen her som linket til utdanningsforbundet sine sider, og der stod det da at lærere har 5 uker ferie som andre. Og at de 4 siste dagene ble trukket fra feriepengene, slik som alle vi andre som har 5 uker ferie også blir. Det var et eller annet om at de siste 4 dagene kunne man ikke få igjen om man ble syk (i motsetning til de 4 ukene + 1 dag som er lovfestet), men at det var blitt kompensert for ved at det ble gitt 1 ekstra lønnstrinn.
Gjelder ikke dette alle lærere da eller?

Gammel 01-02-11, 20:56   #17
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Det var da en eller annen her som linket til utdanningsforbundet sine sider, og der stod det da at lærere har 5 uker ferie som andre. Og at de 4 siste dagene ble trukket fra feriepengene, slik som alle vi andre som har 5 uker ferie også blir. Det var et eller annet om at de siste 4 dagene kunne man ikke få igjen om man ble syk (i motsetning til de 4 ukene + 1 dag som er lovfestet), men at det var blitt kompensert for ved at det ble gitt 1 ekstra lønnstrinn.
Gjelder ikke dette alle lærere da eller?

Sorry, min feil. Det er fire dager til der, men ingen vet hvor de er, for å si det sånn. Glemte det i farta, men prøvde slett ikke å underslå fakta. Var vel en av de som påpekte de fire "usynlige" dagene tidligere i tråden.

Gammel 01-02-11, 20:17   #18
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, dette lurte jeg også på....

Vi har samme ferieavtale som alle andre. 5 uker. Som styrer har jeg 6 uker, men kan ikke skrive overtid for noen ting. Den siste uka skal liksom kompensere for overtiden

Gammel 01-02-11, 21:27   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til dere lærere og førskole-lærere hvor mange feriedager har dere, bare for å få det på det rene?

Lærere og førskolelærere har helt ulike arbeidstidsavtaler, så jeg kan ikke svare for sistnevnte. Lærere har 4 uker og 1 dag ferie.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 20:04   #20
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

En førkolelærer har vel helt normal ferieavtale, som andre arbeidstakere med kommunal tariffavtale, det samme har vel lærere? 5 uker?

Svar

Emneord
klassiker, planleggingsdag

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.