|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Neida, det var en særdeles hyggelig telefon, hun er flink både med mennesker og i det hele tatt hun her. Men jeg skjønner veldig godt behovet for å avklare at jeg virkelig hadde tenkt å bruke de ukene. Hun gjorde det veldig klart at det var ikke fordi dette var noen ulempe på noe vis, men hun ville bare vite at jeg fremdeles hadde behov før hun omrokkerte. Og vi må også melde på ungene til alle fridager og ferier, det er helt fint. Men i fjor hadde de liksom på et vis skravert ut uke 29 og 30 slik at de ikke sto noe sted med beskjed om å sende spesiell beskjed hvis man hadde behov for opphold på annen SFO disse ukene. Det gikk endel hus forbi og de trodde ungene var påmeldt hele sommeren når de hadde kryssa ut de andre ukene.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?I vår barnehage planlegges det på planleggingsdagene. De tar gjerne et par dager i forbindelse med en røddag, og drar på studietur. Det er en berikelse for barnehagen, og jeg har bare gode erfaringer med det. Vi får alltid skriftlig informasjon om hva planleggingsdagene skal brukes til. Dette er en privat barnehage. |
|
|
|
#3 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Men det ser ut som om det er 2 problemer med planleggingsdager.
|
|
|
#4 |
|
En Som Trener
|
Man trekkes jo i lønn for all ferie, om man har 4 uker så trekkes man for 4 uker (og går litt i pluss fordi en måned regnes som 4,33 uke.) Har man fem ferieuker trekkes man for fem uker, og går dermed litt i minus fordi en månedslønn er for 4,33 uker og ikke fem. Det man går i minus trekkes fra feriepengene, som jo er kompensasjon man har opparbeidet seg. Som endel kanskje husker økte feriepengene fra 10,2% til 12% når de fleste fikk fem ukers ferie.
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Her hadde barnehagen 20.8., 7.10, 8.10, 28.1. og 1.4. i 2010-11.
|
|
|
#6 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Selv om mange her mener at planleggingsdagene bør prganiseres annerledes, enten det er av samfunnsøkonomisk betydning eller av egen praktisk betydning (og jeg er ikke uenig), så gir HI og en god del av innleggene her meg en dårlig smak i munnen. Det bunner i et HI som hentyder at barnehageansatte har et forklaringsproblem og at man ikke kan stole på at planleggingstiden benyttes. Smålig, synes jeg.
|
|
|
#7 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Vi har det definitivt ikke verre. Jobben er fin, den.
|
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Det er praktisk ift å planlegge skolestarten også. Det er selvsagt en del som krangler på at det spiser av ferien, fortrinnsvis den eldre garde. Jeg synes det både praktisk og hyggelig å starte året på den måten. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
i tåkeheimen
|
Enig.
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Jada, det er helt riktig, men de mener det er en snikforkorting av ferien osv osv. Noen ganger er det enkeltindivider på de fleste skoler som bekrefter de verste fordommer, for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Jeg skjønner at jeg må stå litt mer på krava for å få kortere arbeidsdag. 7.33 timer er ikke akkurat veldig lang arbeidsdag. Jeg jobber 60% stilling. Jeg kan likefullt jobbe 42 timer pr. uke med en maksbegrensning på 14 t pr. dag som kan utøkes med ytterligere 2 timer ved uforutsette hendelser. Gid man hadde hatt overtidsbetalt eller muligheter for å samle opp avspasering de gangene arbeidsdagen blir ufrivillig lenger.
Vi har heldigvis flexi-plass i barnehagen. De ansatte prøver seg med å få mase om ferier osv. allikevel, men der kommer de til kort ettersom vi faktisk betaler ekstra for å ha fleksibilitet.
Oj!
Nei, du sier noe..... Nå skal det sies at spisepauser ikke følger noe system i jobben min heller. Det er ingenting som heter spisepause når jeg fløy tur retur Sharm El Sheikh her om dagen. 14 timer No problem. Men skulle gjerne hatt overtidsbetalt etter 7.33 timer altså. Det hadde vært gull
Ja, dette lurte jeg også på....
|
|
|
#14 |
|
i tåkeheimen
|
Det har blitt sagt flere ganger i denne tråden, men jeg gjentar: Lærere har 4 uker + 1 dag ferie. Resten av fridagene våre er avspasering for kvelds- og helgearbeid året igjennom. Og en del av disse avspaseringsdagene blir brukt til jobb, for å komme ajour med retting, rapporter o.l.
|
|
|
#15 |
|
Øyboer
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Vi har 5 ferieuker. (jobber i barnehage) Ofte så får vi avspassere et par dager i sammenheng med jul og påske. Men som oftes enten eller, ikke begge deler. Og ikke hele påsken eller den dagen vi ønsker mest. Jeg har jobbet meg opp nesten 1 dag avspassering allerede i år. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Det var da en eller annen her som linket til utdanningsforbundet sine sider, og der stod det da at lærere har 5 uker ferie som andre. Og at de 4 siste dagene ble trukket fra feriepengene, slik som alle vi andre som har 5 uker ferie også blir. Det var et eller annet om at de siste 4 dagene kunne man ikke få igjen om man ble syk (i motsetning til de 4 ukene + 1 dag som er lovfestet), men at det var blitt kompensert for ved at det ble gitt 1 ekstra lønnstrinn.
|
|
|
#17 |
|
i tåkeheimen
|
Sorry, min feil. Det er fire dager til der, men ingen vet hvor de er, for å si det sånn. Glemte det i farta, men prøvde slett ikke å underslå fakta. Var vel en av de som påpekte de fire "usynlige" dagene tidligere i tråden.
|
|
|
#18 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Vi har samme ferieavtale som alle andre. 5 uker. Som styrer har jeg 6 uker, men kan ikke skrive overtid for noen ting. Den siste uka skal liksom kompensere for overtiden
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Lærere og førskolelærere har helt ulike arbeidstidsavtaler, så jeg kan ikke svare for sistnevnte. Lærere har 4 uker og 1 dag ferie. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Getting in tune
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?En førkolelærer har vel helt normal ferieavtale, som andre arbeidstakere med kommunal tariffavtale, det samme har vel lærere? 5 uker?
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker, planleggingsdag |
|
|