|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Mulig jeg er dum her, men er disse fire timene ubunden tid noe som automatisk blir lønnet som overtid? Selv om man ikke nødvendigvis jobber disse timene denne uken? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tankefull
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
4 timer er trekt ut fra arb.tiden. Disse disporerer vi selv. Vi kan bruke 10 timer til planlegging, eller 1 time. Det er opp til oss selv. Men det forventes jo at vi har planer i orden, forbereder osv. Det greier du ikke uten å bruke de 4 timene i snitt per uke altså. Bruker du mer enn 4 timer per uke får du ikke noe ekstra betalt. Er du mer enn 33.5 timer per uke på avdelingen skal det føres som overtid (selv om jeg vet om mange førskolelærere som er ganske runde i kantene der).
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei! De er ikke overtid. De blir lønnet på vanlig måte. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?De fire timene er ikke overtid. De er timer som ikke er bundet til arbeidsplassen. Altså kan førskolelærerne sitte med planleggingsarbeid hjemme disse fire timene. De lønnes ikke som overtid.
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Selvsagt kan du som ped.leder droppe å bruke de fire timene med ubunden arbeidstid til noe fornuftig. Dette vil ganske snart gjenspeile seg i form av dårlig pedagogisk tilbud til barna, man fyller ikke kravene vi har å jobbe etter i rammeplan/lovverk, dårlig personaloppfølging - og veiledning av assistenter, lite fruktbare avdelingsmøter, man stiller dårlig forberedt på de utallige møtene med PPT, helsesøster, barnevern, ansvarsgrupper, hvilken instanse du nå ikke må møte i, eller rettere, man har ikke så mange sånne instanser å jobbe i fordi de barna som trenger ekstra oppfølging ikke blir fanget opp fordi ped.leder ikke gjør jobben sin på en ordentlig måte - og ganske snart, etter noen uker AS Ferie & Fritid aka ubunden arbeidstid, kommer klagene susende, og så blir du ganske så snart avslørt som udugelig.
|
|
|
#7 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Jeg har lest gjennom tråden og må bare skrive noen ord om hva jeg sitter igjen med.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Til dette har jeg bare en ting å si, er det ikke normalt med fordommer mot de fleste andre yrkesgrupper også, zeppelin? Nok en gang uttrykker man seg som om lærere er den eneste og siste yrkesgruppen på jordkloden som folk har fordommer mot.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Det ville aldri blitt en lignende og like lang tråd om flyvertinner eller jurister feks. Hva kommer det av? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Rockesøster
|
Det handler vel mest om at de ansatte i skole og barnehage er en mye større del av dagliglivet til folk her inne enn flyvertinner og jurister. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Jeg tenker også generelt i samfunnet. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin." Sist redigert av Elin : 03-02-11 kl 11:43. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ctrl+z
|
Nja, det tror jeg går mer på dine egne demoner enn andres oppfatning. Jeg har aldri tenkt noe over arbeidsoppgavene til flyvertinner, men regner med at det er mer enn å servere passasjerene. Det er du som hele tiden trekker "jeg-er-jo-flyvertinne"-kortet.
|
|
|
#14 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Jeg kan gjerne ha fordommer mot mye rart, men mot andre yrkesgrupper har jeg faktisk ingen jeg kan komme på - såpass respekt for andres arbeidstid har jeg faktisk. Dessuten trenger jeg folk for at mitt liv skal bli bra, både buss-sjåfører, flyvertinner, barnehageansatte, rema1000 osv.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Jeg tilstår glatt at jeg har noen ganske stygge fordommer mot taxisjåfører jeg altså. |
|
|
|
#16 |
|
trøtt
|
Det er tydeligvis ikke helt enighet om hva som er normalt og forventet i det private heller da, skjønner jeg.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Og ikke minst er det på tide at vi begynner å se på kostnadene ved skoler ut fra de reelle kostnadene. Er det sånn at alle lærere jobber 130 % stilling med 100 % lønn - jaha - da må det inn mer penger. Om det viser seg å være noen lærere som jobber mye mens andre jobber lite - da må det omfordeles. |
|
|
|
#19 |
|
Oh, yes! Der ble vi alle puttet i en stor gryte hvor vi alle snakker helt likt og med samme stemme og tonasjon, for ikke snakke om hvor elendig engelsk vi har
|
|
|
#20 |
|
i tåkeheimen
|
Det problemet er nok felles for alle oss som jobber med folk. Men jeg vil tro at dere i servicebransjen opplever det i enda større grad enn oss lærere.
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker, planleggingsdag |
|
|