Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-11, 16:44   #241
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Nå får media kritikk: http://www.vl.no/samfunn/article111772.zrm

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 18:25   #242
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

For å være helt ærlig så synes jeg Maria Amelie svarte unnvikende og dårlig på samtlige spørsmål hun ble stilt av pressen etter løslatelsen i går. Jeg synes ikke jeg fikk noe som helst svar på hvorfor hun skal behandles annerledes enn andre i Norge i nøyaktig samme situasjon. Man SKAL liksom bare forstå henne, uten at hun kommer med noen som helst reell grunn eller forklaring.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 20:43   #243
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

http://www.na24.no/article3069223.ece

Ser ikke noe iveien for at hun kan jobbe her i lander som russer? Bra jobbsøknad dette. Og boksalget går strykende...

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 22:44   #244
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3068740.ece

Sitater:
"Forøvrig viser vi til at søkeren og hennes ektefelle har gitt en rekke motstridende opplysninger i deres asylforklaringer."

Jeg konstaterer ellers at Nettavisen nå ikke benytter hennes dekknavn i artikkelen....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 01:42   #245
Garamond
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Garamond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Jeg føler egentlig ikke at Norge har blitt noe særlig tryggere og bedre land etter at hun har reist.

Garamond er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 09:20   #246
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.259
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Garamond, her.

Jeg føler egentlig ikke at Norge har blitt noe særlig tryggere og bedre land etter at hun har reist.

Men så var det heller ikke for at Norge skulle bli bedre eller tryggere at hun ble sendt ut.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 01:09   #247
Garamond
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Garamond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men så var det heller ikke for at Norge skulle bli bedre eller tryggere at hun ble sendt ut.

Da kan du kanskje forklare meg hvorfor det var viktig å sende henne ut. Ikke den juridiske forklaringen, den kjenner jeg, det jeg vil vite er hvorfor det ikke er plass til folk som Maria Amelie i Norge. Hva slags problem utgjør hun for oss ?

Garamond er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 09:24   #248
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Garamond: likhet for loven er et av våre viktigste prinsipper. Derfor.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:06   #249
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Garamond, her.

Da kan du kanskje forklare meg hvorfor det var viktig å sende henne ut. Ikke den juridiske forklaringen, den kjenner jeg, det jeg vil vite er hvorfor det ikke er plass til folk som Maria Amelie i Norge. Hva slags problem utgjør hun for oss ?

Skal man tillate det totale anarki da? Hun har begått 3 lovbrudd som hver for seg kvalifiserer til flere år i fengsel. DET synes jeg er grunn nok til at hun ikke skal ha noen særbehandling, og hvorfor skulle hun det? Hun utgjør ikke noe konkret problem akkurat her og nå, men er det ok at det oppholder seg kanskje tusenvis av mennesker i landet som ikke har lovlig opphold? Hun har dessuten oppgitt falsk identitet, jobbet svart osv. Jeg håper imidlertid at dersom hun så inderlig vil bli i Norge at hun søker opphold og arbeidstillatelse og får det innvilget.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:08   #250
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.899
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hun har begått 3 lovbrudd som hver for seg kvalifiserer til flere år i fengsel.

Hæ?

Opprinnelig lagt inn av Elin

Hun har dessuten oppgitt falsk identitet, jobbet svart osv.

Er det to av lovbruddene du tenker på?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:09   #251
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Garamond, her.

Da kan du kanskje forklare meg hvorfor det var viktig å sende henne ut. Ikke den juridiske forklaringen, den kjenner jeg, det jeg vil vite er hvorfor det ikke er plass til folk som Maria Amelie i Norge. Hva slags problem utgjør hun for oss ?

Det var viktig av samme grunn som det er viktig å sende ut alle de vi sender ut. Det er ikke noe annerledes med hennes sak enn med de andre. Når det er sagt så er det jo en diskusjon verdt å ta om vi skal sende folk ut slik vi gjør nå eller hva vi skal finne på med de som er her. Men slik vi har det akkurat nå så var det et poeng å ikke forskjellsbehandle Amelie når den eneste forskjellen var massiv presse. Ved å ikke gjøre dette fikk vi heller et søkelys på feks regler for utvisning opp mot arbeidsinnvandring som da blir gjeldende for alle - og sånn sett var dette veldig bra.

  Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 16:01   #252
Garamond
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Garamond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det var viktig av samme grunn som det er viktig å sende ut alle de vi sender ut. Det er ikke noe annerledes med hennes sak enn med de andre. Når det er sagt så er det jo en diskusjon verdt å ta om vi skal sende folk ut slik vi gjør nå eller hva vi skal finne på med de som er her. Men slik vi har det akkurat nå så var det et poeng å ikke forskjellsbehandle Amelie når den eneste forskjellen var massiv presse. Ved å ikke gjøre dette fikk vi heller et søkelys på feks regler for utvisning opp mot arbeidsinnvandring som da blir gjeldende for alle - og sånn sett var dette veldig bra.

..Og det er det eneste argumentet for å sende en hyggelig og svært kompetent person ut av landet. Et slags "likhet for loven" prinsipp.

men både arbeidstilsynet og mattilsynet kommer stadig vekk over papirløse innvandrere på sine inspeksjoner. Politiet informeres om dette rutinemessig Disse sendes sjelden ut og varetektsfengsles så godt som aldri.

Det Marie Amelie er utsatt for er forskjellsbehandling, ikke "likhet for loven". Hadde det vært likhet for loven ville hun vært her ennå sammen med de andre 3000 papirløse innvandrerne vi stort sett vet hvem er...

Garamond er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 16:18   #253
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Garamond, her.

..Og det er det eneste argumentet for å sende en hyggelig og svært kompetent person ut av landet. Et slags "likhet for loven" prinsipp.

men både arbeidstilsynet og mattilsynet kommer stadig vekk over papirløse innvandrere på sine inspeksjoner. Politiet informeres om dette rutinemessig Disse sendes sjelden ut og varetektsfengsles så godt som aldri.

Det Marie Amelie er utsatt for er forskjellsbehandling, ikke "likhet for loven". Hadde det vært likhet for loven ville hun vært her ennå sammen med de andre 3000 papirløse innvandrerne vi stort sett vet hvem er...


Jeg kjenner at jeg synes "liket for loven" er et prinipp jeg liker, også når det rammer resurssterke, pene jenter

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 01-02-11 kl 16:39.
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 17:39   #254
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Garamond, her.

..Og det er det eneste argumentet for å sende en hyggelig og svært kompetent person ut av landet. Et slags "likhet for loven" prinsipp.

men både arbeidstilsynet og mattilsynet kommer stadig vekk over papirløse innvandrere på sine inspeksjoner. Politiet informeres om dette rutinemessig Disse sendes sjelden ut og varetektsfengsles så godt som aldri.

Det Marie Amelie er utsatt for er forskjellsbehandling, ikke "likhet for loven". Hadde det vært likhet for loven ville hun vært her ennå sammen med de andre 3000 papirløse innvandrerne vi stort sett vet hvem er...

Hun har faktisk vært her uten å pågripes i likhet med mange andre i veldig mange år. Og i likhet med disse andre så jobbes det med å pågripe dem og sende dem ut. Det ble sendt ut 65 afghanere den helgen Maria Amelie ble pågrepet (tall opplyst av Stoltenberg) så det at dette også gjelder henne er helt på sin plass.

Det er ikke et argument at hun er grei og hyggelig i den sammenhengen. Det er derimot et argument når hun nå søker om arbeidsinnvandring og får komme tilbake.

  Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 20:46   #255
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.527
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Garamond, her.

..Og det er det eneste argumentet for å sende en hyggelig og svært kompetent person ut av landet.

Kanskje vi kunne ha beholdt bare de som er hyggelige? Definitivt en ny målestokk for innvandring.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:01   #256
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Garamond, her.

..Og det er det eneste argumentet for å sende en hyggelig og svært kompetent person ut av landet. Et slags "likhet for loven" prinsipp.

men både arbeidstilsynet og mattilsynet kommer stadig vekk over papirløse innvandrere på sine inspeksjoner. Politiet informeres om dette rutinemessig Disse sendes sjelden ut og varetektsfengsles så godt som aldri.

Det Marie Amelie er utsatt for er forskjellsbehandling, ikke "likhet for loven". Hadde det vært likhet for loven ville hun vært her ennå sammen med de andre 3000 papirløse innvandrerne vi stort sett vet hvem er...

Sorry men det du sier holder ikke mål. Den massive støtten og særbehandlingen Maria Amelie fikk er bare noe de fleste pairløse kan drømme om. Vi sender ut drøsstevis av folk hele tiden, barn i 9-10 års alderen som er født og oppvokst her og ikke vet om noe annet en Norge og "norsk". De er alle skjebner, mange mye verre en Maria Amelies må sies.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:38   #257
Garamond
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Garamond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Sorry men det du sier holder ikke mål. Den massive støtten og særbehandlingen Maria Amelie fikk er bare noe de fleste pairløse kan drømme om. Vi sender ut drøsstevis av folk hele tiden, barn i 9-10 års alderen som er født og oppvokst her og ikke vet om noe annet en Norge og "norsk". De er alle skjebner, mange mye verre en Maria Amelies må sies.

Hvor har du det fra at barn på 9-10 år som er født her blir sendt ut av landet som papirløse innvandrere ?

Garamond er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:39   #258
Garamond
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Garamond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Sorry men det du sier holder ikke mål. Den massive støtten og særbehandlingen Maria Amelie fikk er bare noe de fleste pairløse kan drømme om. Vi sender ut drøsstevis av folk hele tiden, barn i 9-10 års alderen som er født og oppvokst her og ikke vet om noe annet en Norge og "norsk". De er alle skjebner, mange mye verre en Maria Amelies må sies.

Hvordan mener du Maria Amelie har fått "massiv særbehandling" ?

Garamond er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:40   #259
Garamond
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Garamond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Kanskje vi kunne ha beholdt bare de som er hyggelige? Definitivt en ny målestokk for innvandring.

Hvorfor kutter du bort hoveddelen av resonnementet mitt ?

Garamond er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:42   #260
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Garamond, her.

Hvor har du det fra at barn på 9-10 år som er født her blir sendt ut av landet som papirløse innvandrere ?

Det skjer HELE tiden at familier med barn blir sendt ut av landet.
Du vet vel at det går fly flere ganger i uken med folk som sendes ut, og at det har gjort det en god stund før Maria Amelie ble sendt ut??

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no