Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reiser dere til syden hvert år?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-11, 21:10   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Haha, nei. Dvs, jeg reiser uansett aldri til Syden, men har vært i Hellas de to siste årene, dog uten barn. Barna mine har vært med mine foreldre til Frankrike to år. (Eller ett? Hjelp, jeg har blitt en gullfisk!)

Jeg har aldri fri i sommerferien til barna, og må derfor tenke litt alternativt i forhold til feriering.

Sist redigert av Maverick : 06-02-11 kl 21:14. Årsak: Årene. Ikke ukene. (I wish...)
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 21:17   #2
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt usikker på hva du definerer som "syden". Vi reiser ikke til typiske sydensteder hvert år, men prøver å få til ett par turer pr år til utlandet.

Gammel 06-02-11, 21:17   #3
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Nei, før vi fikk barn så var jeg/vi det. Barna er nå 2 og 4 og vi har ikke vært på noen sydentur med dem ennå. Mannen er i utgangspunktet ikke glad i sol og bading og vil helst slippe. Det har blitt Norges og Danmarksferier i stedenfor. Er også en del på hytta i ferier. I år skal vi til USA, men neste år håper jeg virkelig vi kan få til en tur med sol og bading.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 21:51   #4
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Nei, alle fem var i Tyrkia forrige høstferie. Det var første sydenopplevelse for meg noensinne. Det fristet til gjentakelse, men det blir nok lenge til neste gang vi kan ta oss råd. Som regel blir det nordovertur, og lånehytteferie i stedet. Og så noen dansketurer innimellom. Regner med at økonomien blir romsligere om noen år, og håper vi kan tillate oss flere sprell da.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 21:59   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beklager Busy, jeg vet ikke hva som gikk galt, men det var til Hyacint, ja.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:05   #6
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vært i syden en gang i mitt liv og da trodde jeg mer enn en gang at jeg skulle dø der nede ...
Det var august og vi reiste til Hellas. Alt for varmt for min del, og jeg tror jeg tok skrekken.

Gammel 06-02-11, 22:14   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til "syden" - ja, men ikke om sommeren. Vi reiser på høsten. Nå som storebror begynne rpå skolen blir det slutt på det da.

I sommer vurderer vi dog å reise til syden med et vennepar. Jeg er litt skeptisk for at varmen blir for heftig for meg, så vi får se...

Gammel 06-02-11, 22:17   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi dro til Italia en sommer og betalte 700 kr t/r pr. billett fra Torp, altså 3500,- for hele familien. Skulle vi fly til Italia fra Bergen på samme tid ville billettene koste oss 25 000 kr.
Ja, vi kjørte til Torp.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:22   #9
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi dro til Italia en sommer og betalte 700 kr t/r pr. billett fra Torp, altså 3500,- for hele familien. Skulle vi fly til Italia fra Bergen på samme tid ville billettene koste oss 25 000 kr.
Ja, vi kjørte til Torp.

Det var litt det, men det er bare så fordømt kjedelig kjøre over fjellet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:27   #10
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lange kjøreturer her jo bare herlig!
Så lenge man ikke har en bilsyk liten knott i baksetet som har tålmodighet som en mygg. Så vi kjører ikke langt mer.

Gammel 06-02-11, 22:32   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skulle gjerne gjort det! Elsker sol og varme, som balsam for en vinterlei sjel!! Men nei, kanskje hver 2. - 3.år.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:45   #12
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, vi reiser flere ganger hvert år. Vi har leilighet på Kreta så det blir helt naturlig. Vi bruker tid på å lete opp de billige reisene. Vi skal dit med 2 av barna i 2 uker i april. Flybilletter tur/retur for oss fire kom på under 6000.- Vi reiser med Norwegian fra Tromsø til Oslo, og samme flyselskap videre til Kreta noen timer senere. Hjemreisen går direkte fra Kreta til Tromsø. Oneway-billetter med Apollo.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:46   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lang tid tar Kreta-Tromsø, Vimjer?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:53   #14
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvor lang tid tar Kreta-Tromsø, Vimjer?

Det tar 4 timer og tre kvarter. Litt avhengig av om det er med- eller motvind. Helt greit, synes vi. Flytidene herfra er også gunstige. Flyet til Kreta går lørdag morgen kl 9, og vi kommer tilbake lørdag kveld kl. 20.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:56   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så greit! En time mer enn fra Sola, da. Egentlig rart at ikke forskjellen er større.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:57   #16
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri vært på charterferie, og det frister ikke heller. Jeg synes strand og basseng er kjedelig i lengden, og for varmt.

Storesøster vil gjerne til syden, så vi tar sikkert en tur innen rimelig tid. Helst på senvinteren hvis jeg kan velge.

Jeg vil på museum, fornøyelsesparker og litt shopping.

Gammel 06-02-11, 22:51   #17
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Ja vi pleier å reise til syden. Etter vi fikk barn har vi valg Sunwing/Blue Village opplegg.

I år skal vi ikke til syden i sommer men til Danmark.
Satser på at været blir bra! Sist vi var der (2004) så var det kaldt og dårlig vær.

Gammel 06-02-11, 23:21   #18
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som familie var vi første gang på Sydenferie mars i fjor. Det var moren min som betalte turen. (Foreldrene mine og søsteren min med mann var også med).

Vi har vært i Legoland og Vimmerby. Dette ble kombinert med familiebesøk etterpå. Før det var ferie å besøke familie/svigerfamilie. Mannen min ønsket seg en sommer med sol og varme i år så da blir det Sydenferie. Dette blir første gangen vi ikke drar på noen "Norge rundt-turne" før eller etter.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 23:28   #19
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Nei. Jeg elsker ikke syden. På sommeren er det bare mas, synes jeg og på vinterstid har jeg tideligere ikke følt behovet for ferietur. Helt til i år. Nå er jeg alvorlig møkklei det håpløse været som har regjert midt norge de siste årene. Det føles ut som om jeg har gått rundt i tåka i årsvis og sola er bare ett vagt minne . Så i år kunne jeg faktisk vurdert en skikkelig sydentur bare for å få litt sol og varme i kroppen.
Men jeg gjør det ikke

Gammel 06-02-11, 23:48   #20
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvert år?

Jeg har ikke vært på charterferie siden russeturen i 1989.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.