|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hjelp meg å finne stuegulvVi skal legge nytt stuegulv til sommeren, ca. 35 kvm. Jeg har aller mest i hele verden lyst på dette bambusgulvet:
![]() |
#2 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å finne stuegulvVi skal legge bambusgulv i nyhuset (likt det siste du viser, bare i en litt mørkere nyanse), og bestiller herfra: http://www.smee.se/home.php
2006 og 2009 Sist redigert av Zulu : 06-02-11 kl 22:17. Årsak: Rettet tastefeil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Hjelp meg å finne stuegulv
Hm, godt spørsmål. Jeg kan høre med mannen i morgen, hva han har tenkt.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å finne stuegulvHva med et vanlig tregulv som du luter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Lutet tregulv er ikke lett å vedlikeholde og blir fort temmelig stygt. Malt tregulv kan være fint, men siden vi er nødt til å legge nytt gulv vil jeg helt ikke først legge gulv, og så male.
![]() |
#12 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hjelp meg å finne stuegulvHar du vurdert høykantsparkett/industriparkett? Det som er genialt med det er jo at det kan pusses flere ganger, det er like tykt som "gammel" parkett, og finnes i mange forskjellige treslag, alt fra lyse til mørkerød mahogni.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp meg å finne stuegulvHvor dyr er høykantsparkett? Og hvordan fungerer laserte gulv? Som om de er lakket?
![]() |
#15 |
Mother of Dragons
|
Høykantsparketten koster alt fra 250,-/kvm på salg til 800,-/kvm.
![]() |
#16 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hjelp meg å finne stuegulvVi har nettopp lagt nytt gulv i kjellerstua, og lurte lenge på industriparkett. Jeg valgte det bort av to hovedgrunner: det var visstnok mye leggejobb (sparkling med pussestøv og lakkering etter første gangs legging) samt at jeg endte med å synes at det ga et litt rotete inntrykk, etter å ha sett det "live" en del steder.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Vi har sånn farge i stua, bare at det ikke er bambus (lurer på om det er lys eik eller ask). Styr unna sier jeg bare!!!
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
Hm, dert var et godt argument mot lyst gulv, ja. Vi er ikke akkurat ivrigst på å vaske.
![]() |
#20 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Hjelp meg å finne stuegulvHvis det er noen trøst ser du alt på mørke gulv også. Virkelig. Mellomfargede gulv er det beste når det kommer til støv, type vanlig eikeparkett. Men det er jo ikke i nærheten så fint som det bambusgulvet ditt da
![]() |
|
|