Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp meg å finne stuegulv

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-11, 21:44   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp meg å finne stuegulv

Vi skal legge nytt stuegulv til sommeren, ca. 35 kvm. Jeg har aller mest i hele verden lyst på dette bambusgulvet:

Eller dette:

Disse koster 699,- pr kvm, og hele gulvet vil da koste oss rundt 25.000,-

Er dette noe jeg må regne med for å få et fint gulv, eller finnes det billigere løsninger, som er fine, slitesterke og holdbare?

Hva annet finnes det ute? Det må være lyst og lett å vedlikeholde.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:07   #2
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å finne stuegulv

Vi skal legge bambusgulv i nyhuset (likt det siste du viser, bare i en litt mørkere nyanse), og bestiller herfra: http://www.smee.se/home.php

I følge mannen som har gjort research og bestilling, så blir prisen da sånn ca 200 kr/kvm.

Sist redigert av Zulu : 06-02-11 kl 22:17. Årsak: Rettet tastefeil.
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:13   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips! Får dere det levert fra Sverige, eller henter dere selv?

Gammel 06-02-11, 22:16   #4
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk for tips! Får dere det levert fra Sverige, eller henter dere selv?

Hm, godt spørsmål. Jeg kan høre med mannen i morgen, hva han har tenkt.

Bill. mrk. "If I get the floor I want, I ask no questions."

Gammel 07-02-11, 06:34   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Min første innskytelse var; Nei rydde kan du gjøre selv!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 07:54   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller dette:

Det var lekkert!

Gammel 07-02-11, 14:44   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Min første innskytelse var; Nei rydde kan du gjøre selv!

Du skal ikke se bort i fra at det også er en problemstilling, men akkurat nå er jeg mest interessert i at gulvet jeg etterhvert finner under lekene og hybelkaninene skal være lekkert.

Gammel 07-02-11, 14:59   #8
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Hva med et vanlig tregulv som du luter?

Evt. malt tregulv er og fint synes jeg.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:03   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Hva med et vanlig tregulv som du luter?

Evt. malt tregulv er og fint synes jeg.

Lutet tregulv er ikke lett å vedlikeholde og blir fort temmelig stygt. Malt tregulv kan være fint, men siden vi er nødt til å legge nytt gulv vil jeg helt ikke først legge gulv, og så male.

Gammel 07-02-11, 15:09   #10
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det øverste var kjempe fint!

Gammel 07-02-11, 15:10   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes hvitlasert ask er ganske fint da. (Evt smalere bord)

Eller hvitlasert eik:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:14   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du vurdert høykantsparkett/industriparkett? Det som er genialt med det er jo at det kan pusses flere ganger, det er like tykt som "gammel" parkett, og finnes i mange forskjellige treslag, alt fra lyse til mørkerød mahogni.

Gammel 07-02-11, 15:15   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var den type smale "staver" jeg tenkte på.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:23   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hvor dyr er høykantsparkett? Og hvordan fungerer laserte gulv? Som om de er lakket?

Rommene er ganske mørke, og det er lavt under taket. Jeg vil helst ha et rolig gulv, jeg tror det passer best for å gi følelse av space.

Gammel 07-02-11, 15:28   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor dyr er høykantsparkett? Og hvordan fungerer laserte gulv? Som om de er lakket?

Rommene er ganske mørke, og det er lavt under taket. Jeg vil helst ha et rolig gulv, jeg tror det passer best for å gi følelse av space.

Høykantsparketten koster alt fra 250,-/kvm på salg til 800,-/kvm.

Der vi bodde sist var det høyt under taket og veldig luftig og jeg hadde sinnsykt lyst på høykantsparkett i mahogny, der hadde blitt kjempefint. Men om det er lavt under taket og litt mørkt så tror jeg det blir mye finere med bambusparkett ja.

Gammel 07-02-11, 15:44   #16
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Vi har nettopp lagt nytt gulv i kjellerstua, og lurte lenge på industriparkett. Jeg valgte det bort av to hovedgrunner: det var visstnok mye leggejobb (sparkling med pussestøv og lakkering etter første gangs legging) samt at jeg endte med å synes at det ga et litt rotete inntrykk, etter å ha sett det "live" en del steder.

Vi endte opp med énstavs lys eikeparkett, omtrent slik:

Har fått utrolig mange komplimenter for det, men vet ikke hvordan det gjør seg vedlikeholdsmessig, det har bare ligget i et par uker.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:49   #17
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Vi skal legge nytt stuegulv til sommeren, ca. 35 kvm. Jeg har aller mest i hele verden lyst på dette bambusgulvet:

Eller dette:

Disse koster 699,- pr kvm, og hele gulvet vil da koste oss rundt 25.000,-

Er dette noe jeg må regne med for å få et fint gulv, eller finnes det billigere løsninger, som er fine, slitesterke og holdbare?

Hva annet finnes det ute? Det må være lyst og lett å vedlikeholde.

Vi har sånn farge i stua, bare at det ikke er bambus (lurer på om det er lys eik eller ask). Styr unna sier jeg bare!!!
Alle flekker vises. Skitt og støv som legger seg i smale, smale sprekker vises som grå/sorte striper i gulvet, og det ser generelt bare skittent og stygt ut

Gammel 09-02-11, 12:51   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hjelp meg å finne stuegulv

JEg er forelsket i bambusparkett - det er så vakkert! - Men Esme var virkelig inne på noe hun også.

Gammel 09-02-11, 13:16   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Vi har sånn farge i stua, bare at det ikke er bambus (lurer på om det er lys eik eller ask). Styr unna sier jeg bare!!!
Alle flekker vises. Skitt og støv som legger seg i smale, smale sprekker vises som grå/sorte striper i gulvet, og det ser generelt bare skittent og stygt ut

Hm, dert var et godt argument mot lyst gulv, ja. Vi er ikke akkurat ivrigst på å vaske.

Gammel 09-02-11, 13:32   #20
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Hvis det er noen trøst ser du alt på mørke gulv også. Virkelig. Mellomfargede gulv er det beste når det kommer til støv, type vanlig eikeparkett. Men det er jo ikke i nærheten så fint som det bambusgulvet ditt da Jeg ville gått for det gulvet rett og slett fordi materialet er så fint og fordi jeg har dilla på lyse gulv. Det Esme viste var også veldig flott.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.