|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
Vi tok den tidligere (10-11 mnd) fordi vi skulle til Afrika (til et høyrisikoområde for meslinger, stappa fullt av rike engelske steiner-tilhengere) på ferie. Da måtte vi ta den en gang til, fordi de ikke kunne garantere at en så liten unge utviklet nok antistoffer. Kanskje det hadde noe med ammingen å gjøre også? Jeg husker ikke helt... Men lille skatt fikk ihvertfall MMR to ganger.
|
|
|
#2 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenÅ utsette vaksinen kan jeg ikke se på som noen god løsning.
|
|
|
#3 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenSånnf or å avsløre hvor lite jeg husker/følger med.
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenPesten: en ting er hva du sprer rundt deg av feilinformasjon her inne (hva du føler og hva som er dokumenter og det man bør forholde seg til er to vidt forskjellige ting), en annen ting er hva du sier til folk du kjenner og møter IRL. Sier du at vaksinen er årsaken til hans autisme, og har nære venner og/eller familie vegret seg eller avstått fra vaksinasjonsprogrammet som følge av det?
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg tror det bare gis én gang nå, men vi tok den vel i 6. klasse i vår tid.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg bor i gammle oslo og har barn som er seks mnd for ung til å få vaksinen....IKKE HAPPY.
|
|
|
#7 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg forstår redselen, jeg gjør det, men jeg syns det er vondt at du skal gå og føle der på en måte er "din feil" at barnet ditt utviklet autistiske trekk på grunn av at du lot ham få MMR-vaksinen.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Jeg kjenner at jeg blir sint og oppgitt når du skriver sånt som dette. Nok en gang hevder du at vaksinen var det som forårsaket at ditt barn ble sykt. Etter at du på direkte spørsmål har sagt at det sammenfalt i tid sånn at det skremte deg - men ikke konkludert at det var vaksinen som forårsaket det. |
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenHva med de barna som får de samme symptomene og har det samme hendelsesforløpet som ditt barn, Pesten, men som ikke er vaksinert på forhånd? Tilfeldig, eller?
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenKan du ta deg tid fra din travle hverdag og svare på disse spørsmålene, Pesten?
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skal benytte anledningen og si at jeg har nok skremt flere bekjente til å ikke gi barna sine MMR. Men det er bare fordi de kjenner oss og har kjent storebror som baby. Noen har også valgt å dele den opp.
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Dette gir ikke mening. Enten tror du vaksinen gir autisme, eller så tror du ikke vaksinen gir autisme. Det du skriver her minner mer om å prøve å ri flere hester på en gang - du vil egentlig si at du mener vaksinen gir autisme, men så tør du ikke si det helt høyt liksom. |
|
|
|
#13 |
|
GREIT. MMR GA GUTTEN MIN AUTISME. FORNØYD?
|
|
|
|
#14 |
|
Hvor: østfold
Interesant.... hvordan har de fått til det???
|
|
|
#15 |
|
Epikur
|
Jeg er oppvokst blant frittgående og velmenende hippier som dessverre ikke vet hva en vaksine er. De tror at vaksiner svekker immunforsvaret og på en måte bedøver det fra å jobbe selv. De tror at sykdommen styrker deg, dersom den ikke dreper deg. De er naive på hvilke skader sykdommen kan gi og bagatelliserer hvor mange som faktisk er dødd eller skadet av disse sykdommene.
|
|
|
#16 |
|
På lukket avdeling
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenDe har sikkert spist tomatsuppe Skremmern. I følge min eks er tomatsuppe djevels verk etter han fikk omgangssyken etter å ha spist det en gang. Han har ikke spist tomatsuppe siden, for han er overbevist om at det var tomatsuppens feil at han ble syk.
|
|
|
#17 |
|
Beklager men dette innlegget skjønte jeg ikke.
|
|
|
|
#18 |
|
Nå også i farger
Hva er poenget med å være så forbanna spydig?! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenEt relevant spørsmål er også at hva nå om det er enkelte barn som får utløst en nevrologisk lidelse av en vaksine. (Selv om det er tilbakevist at dette er noen tendens, er det umulig å si vitenskaplig at det ikke er noen barn som får sin sykdom utløst av en vaksine). Tror man da at de aktuelle sykdommene ville være en bedre løsning? Vi snakker om svekkede virus her, mens en sykdom evt vil ramme i fullt monn. Med de kjente, men delvis glemte alvorlige nevrologiske bivirkningene de fører med seg.
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Det er nettopp det. Som Guillain-Barré som kan i enkelte tilfeller utløses av influensasykdom og i mindre monn influensavaksine. Om man da ikke har skikkelig gruppeimmunitet så er det jo derfor uansett bedre å ta vaksinen. '
|
![]() |
| Emneord |
| folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
|
|