Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 12:58   #1
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Re: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Haha- nei jeg tviler vel litt på det

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Noe sier meg at dette ikke var det Venhild tenkte at skulle være resultatet av denne tråden.

-smilefjes.

gnuri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 13:09   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Noen (eller Venhild må man vel kanskje skrive) bør føle seg passe busted!

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 13:58   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Buuuuurn, som elevene mine sier.

Ellers var dette egentlig en interessant tråd for meg, siden jeg har en datter og må ta stilling til denne vaksinen om noen år. Ikke at jeg på noen måte kommer til å bruke Folkets info som kilde når jeg skal ta avgjørelsen, men nå har jeg "oppdaget" saken og kan begynne å tenke og sjekke kilder selv.

Gammel 09-02-11, 14:15   #4
Venhild
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2011
Venhild bør skjerpe seg
Standard

Neida, jeg ser at jeg har gjort en feil, korrigerer den så godt jeg kan og tar med meg lærdommen videre

Venhild.

Venhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:46   #5
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Venhild, her.

Neida, jeg ser at jeg har gjort en feil, korrigerer den så godt jeg kan og tar med meg lærdommen videre

Venhild.

Vet ikke helt om det ble til det bedre. Men lykke til!

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:48   #6
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Vet ikke helt om det ble til det bedre. Men lykke til!

Jeg skulle til å kommentere det samme Men hun (?) viser oss jo at hun har lært å legge inn link til egne intetsigende innlegg, om ikke annet.

Gammel 09-02-11, 14:50   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Venhild.

"Jeg leste nettopp en artikkel med sjokkerende innhold :blablabla:"

"Ja. Det er jeg som har skrevet den. :sagt via link:"

Det er da i det minste litt underholdning i deg. Du stemmer ikke frp da? Vi ønsker oss en livs levende frp-er å snakke politikk med serru.

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 15:30   #8
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

"Jeg leste nettopp en artikkel med sjokkerende innhold :blablabla:"

"Ja. Det er jeg som har skrevet den. :sagt via link:"

Gammel 10-02-11, 23:05   #9
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venhild.

Jeg merker meg at lærdommen og korreksjonen også innebærer å fjerne «venhild» som author på Folkets info-siten, slik at linken i innlegget mitt nå returnerer noe som ligner på en 404 (men ikke helt, «Posts by gammel» er headingen nå) – redd for å bli avslørt andre steder også, kanskje?

:oppdaterer forrige innlegget med screenshoten jeg tok vare på:

Gammel 11-02-11, 01:09   #10
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

:oppdaterer forrige innlegget med screenshoten jeg tok vare på:

Excellent kildegransking og konstruktiv paranoia i skjønn forening. Torsken har vært ute en vinternatt før.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 07:58   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg mente ikke å sette igang rykter igjen altså Men jeg husker hvor usikker og redd jeg var for 11 år siden når jeg da "leste meg opp" på de ulike vaksinene min førstefødte skulle få. Nervøs og usikker nok fra før også kom all skremselspropagandaen om hvor farlige de ulike vaksinene var og hvilke horrible bivirkninger disse kunne gi. Så er jeg her igjen - HPV-vaksinen.

Men jeg må innrømme - denne tråden utviklet seg til noe positivt for mitt vedkommende, jeg leser hva de ulike skriver, har lest de rapportene det linkes til fra fornuftige kilder og ser jo at bivirkningene har ett mindre omfang enn hva selve sykdommen vaksinen kan motvirke har. Jeg velger nok å følge anbefalingene til Folkehelseinstituttet og satser igjen på at jeg tar det riktige valget for mitt barn.

Neineinei - jeg mente ikke hverken deg eller de andre som lurer og tenker og vurderer hva de skal gjøre. Det er ikke ryktespredning. Det er å forsøke å finne ut av noe. Det er helt greit.

Ryktespredning er det Venhild drev med. Det var sånne greier jeg mente.

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Excellent kildegransking og konstruktiv paranoia i skjønn forening. Torsken har vært ute en vinternatt før.

Det er ganske greit å ha en oppfølgingsfisk.
Mye bedre enn pausefisk.

Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 23:14   #12
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Takk for den oppklaringen. Jeg begynte å lure på om jeg var dummere enn det jeg faktisk var klar over at jeg var, siden jeg ikke skjønte hva du siktet til, da jeg åpnet linken.

Denne tråden virker sånn på flere av oss skjønner jeg. Må være sylteagurken eller noe.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 13:14   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det logiske hoppet her er veldig illustrerende (jeg orker ikke å multiquote, så tar det fra hukommelsen):
FP: Syns du det er greit at man sier at 11 norske jenter har fått livet sitt ødelagt når man kan se, om man går inn på kildene du viser til, at 1) ingen av dem er alvorlig skadet, 2) man bare vet at de ble syke innenfor et visst tidspunkt vaksinen ble gitt, ikke om vaksinen er årsaken
Venhild: Ja, det syns jeg er greit, for i USA er det 20 døde jenter. (Da gjør det ingenting om man lyger så det renner av en når man sier at 11 NORSKE jenter er skadet alvorlig.)

FP: Men Venhild: De i USA: Du skriver at de er døde AV vaksinen. Det stemmer ikke. Det står (i din link) at de er døde ETTER vaksinen. Man har ikke funnet om det er noen årsakssammenheng. Det er alltid noen som dør i en stor gruppe. Man kan ikke si om det er vaksinens feil før man ser at det er FLERE som dør etter vaksinen enn til alle tider ellers.
Venhild: Taus.

Gammel 09-02-11, 13:26   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kommer ikke over at hun har lest all denne viktige og urovekkende informasjonen i en bok(eventuellt innlegg) hun har skrevet selv!
Det er bare for meget!!

Venhild: Du er selvsagt langt ute på viddene. Din oppfatning av "øvrigheta", FHI og legemiddelindustrien er så forvrengt at det nærmer seg psykose. Du linker i hytt og gevær og avslører at du har ikke den minste evne til å skjønne det som faktisk står i linkene dine. Du har ikke forstått noe av innholdet. Det hele er rimelig flaut.

Hadde du bare sjekket litt rundt på forumet før du lagde denne generaltabben av en tråd, ville du forstått at dette ikke er stedet for paranoide konspirasjonsteorier.

Gammel 09-02-11, 13:36   #15
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg kommer ikke over at hun har lest all denne viktige og urovekkende informasjonen i en bok(eventuellt innlegg) hun har skrevet selv!
Det er bare for meget!!

Venhild: Du er selvsagt langt ute på viddene. Din oppfatning av "øvrigheta", FHI og legemiddelindustrien er så forvrengt at det nærmer seg psykose. Du linker i hytt og gevær og avslører at du har ikke den minste evne til å skjønne det som faktisk står i linkene dine. Du har ikke forstått noe av innholdet. Det hele er rimelig flaut.

Hadde du bare sjekket litt rundt på forumet før du lagde denne generaltabben av en tråd, ville du forstått at dette ikke er stedet for paranoide konspirasjonsteorier.

Jeg slutter meg helt til denne her, og dåner litt her jeg sitter. Lurer på om jeg skal slite meg gjennom alle sidene for underholdningens skyld.

Gammel 09-02-11, 13:47   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tanken var vel at det er budskapet og informasjonen som betyr noe, ikke budbringeren.

Og hvis du ikke har bevist tidligere at du ikke skjønner et kvekk av kildekritikk, så gjør du det der. Budbringeren betyr enormt mye for budskapet, og en svært viktig del av kildekritikken er nettopp å vurdere budbringeren og vedkommendes fagkunnskap og agenda.

"Her har vi en fin side om Holocaust. Hvem har skrevet den? Amerikanske nynazister, ser det ut til. Skal vi anta at den er objektiv? Ja, de er sikkert de fremste ekspertene og kan forventes å ikke ha en underliggende agenda."

"Her har vi en artikkel om klimautslipp. Den er skrevet av en snekker. Hun har sikkert god kunnskap om dette fagfeltet. Jeg bruker den."

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 14:30   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 09-02-11, 14:54   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venhild, jeg er utrolig nysgjerrig på om du fortsatt kommer til å argumentere med 20 døde jenter i USA og 11 norske jenter skadet for livet som følge av HPV-vaksinen. Kommer du til å fortsette å spre budskapet, selv om det du hevdet er dokumentert feil? For nå som folk har forklart bakgrunnen for linkene og detaljene rundt bivirkningene så må du ha skjønt at disse 11 jentene ikke er skadet for livet - men at de har opplevd noe som kommer under begrepet "alvorlig bivirkning" slik som en god del gjør etter medisinering og vaksinering? At de er friske igjen? Har du skjønt at man ikke har funnet noen sammenheng mellom vaksinen og dødsfall i USA?

Jeg hadde blitt veldig glad for et svar på om du kommer til å fortsette å spre dokumentert feilinfo videre, eller om du har tatt til deg den nye informasjonen.

Gammel 09-02-11, 15:00   #19
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Wow, denne tråden reddet dagen min. Takk til dere alle.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 15:01   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Venhild, jeg er utrolig nysgjerrig på om du fortsatt kommer til å argumentere med 20 døde jenter i USA og 11 norske jenter skadet for livet som følge av HPV-vaksinen. Kommer du til å fortsette å spre budskapet, selv om det du hevdet er dokumentert feil? For nå som folk har forklart bakgrunnen for linkene og detaljene rundt bivirkningene så må du ha skjønt at disse 11 jentene ikke er skadet for livet - men at de har opplevd noe som kommer under begrepet "alvorlig bivirkning" slik som en god del gjør etter medisinering og vaksinering? At de er friske igjen? Har du skjønt at man ikke har funnet noen sammenheng mellom vaksinen og dødsfall i USA?

Jeg hadde blitt veldig glad for et svar på om du kommer til å fortsette å spre dokumentert feilinfo videre, eller om du har tatt til deg den nye informasjonen.

Om det ikke kommer svar så kan jeg tilby meg å bidra med en kvalifisert gjetting jeg.

Svar med sitat
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.