Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nå som det går mot påsketider

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-11, 18:53   #1
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Nå som det går mot påsketider

Så ser jeg for meg at det blir endel turer på fjellet med bålkos og greier. Hvilken lavkarbomat kan jeg ta med til meg selv istedenfor pølser/brød? Er det noen som har noen gode tips?

Kan jeg mikse "kjøttpølser" med kjøttdeig, egg og noe krydder? Hva kan jeg bruke som pølsebrød? Er det noe annet godt som er lurt å ha med seg?

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 19:07   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå som det går mot påsketider

Nå er ikke jeg helt inne i lavkarbo, men jeg er god på bål.

Det er mye som kan deles opp og pakkes inn i folie før du drar for å legges i glørne på bålet. Her er et eksempel fra Turistforeningens sider om Mat på tur:

Sitat:

Både torsk og makrell kan stekes i folie, men makrellen trenger litt lengre tid på å steke enn torsken. Rens fisken og lag filet som legges i smurt dobbel aluminiumsfolie. Dryss salt og pepper på. Du kan også vende bitene i en blanding av hvetemel, salt og pepper for å få en god skorpe. Pakk folien rundt fisken slik at åpningen vender oppover. Da renner ikke saften ut av folien. Lukk folien godt igjen og legg pakken under glørne. Fisken er ferdig etter ca. 10-20 minutter.

Marinerte kyllingbiter er også godt og tilbehør som er lavkarbo vet sikkert du bedre enn meg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 19:54   #3
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Nå som det går mot påsketider

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Nå er ikke jeg helt inne i lavkarbo, men jeg er god på bål.

Det er mye som kan deles opp og pakkes inn i folie før du drar for å legges i glørne på bålet. Her er et eksempel fra Turistforeningens sider om Mat på tur:

Marinerte kyllingbiter er også godt og tilbehør som er lavkarbo vet sikkert du bedre enn meg.

Jeg er en fersking når det gjelder lavkarbo, så har ikke så god peiling, men jeg er som du, kjempegod på bål.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 20:06   #4
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå som det går mot påsketider

Hvor lavkarbo lever du? Atkinsaktig eller Fedonaktig? Hvis det sistnevnte er tilfelle, tåler du pølser med en lompe eller to.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 20:12   #5
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Nå som det går mot påsketider

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hvor lavkarbo lever du? Atkinsaktig eller Fedonaktig? Hvis det sistnevnte er tilfelle, tåler du pølser med en lompe eller to.

Jeg tror jeg er mer atkinsaktig, ja. Jeg er så og si nettopp begynt, så jeg prøver å være veldig nøye og holde meg til oppskriftene.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 20:14   #6
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå som det går mot påsketider

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Jeg tror jeg er mer atkinsaktig, ja. Jeg er så og si nettopp begynt, så jeg prøver å være veldig nøye og holde meg til oppskriftene.

Da ville jeg gått for saftige kyllingbiter pakket i folie sammen med noen grønnsaker.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 20:20   #7
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Nå som det går mot påsketider

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Da ville jeg gått for saftige kyllingbiter pakket i folie sammen med noen grønnsaker.

Nam, det hørtes godt ut.
Takk for tips.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 20:29   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nå som det går mot påsketider

Jeg kjører lavkarbo i light-versjon, så jeg spiser litt pølser, enten uten noe rundt eller i grøve pølsebrød.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 20:45   #9
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nå som det går mot påsketider

Jeg har cøliaki og hadde alltid med isberg salat som "pølsebrød". Jeg liker fortsatt et sprøttisbergflak som brød rundt pølse veldig godt sammen med søt chili saus (oppskrift finnes på lavkarbo.no)

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 20:46   #10
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Nå som det går mot påsketider

Ja, det var en god ide å ha litt salat rundt kjøttet.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:01   #11
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå som det går mot påsketider

Salat er godt til pølse.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:05   #12
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Nå som det går mot påsketider

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Salat er godt til pølse.

Men kan jeg spise pølse, da?
Sånn en gang i mellom skulle vel gå greit?

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:20   #13
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.723
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå som det går mot påsketider

Det finnes pølser med veldig lavt innhold av karbohydrater, men de jeg har kjøpt koster ca. 45 kroner for 4 pølser, altså dyre. De selges på Meny mener jeg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:21   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå som det går mot påsketider

Pølser fra Jacobs har 0 karber - og smaker fantastisk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 08:33   #15
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå som det går mot påsketider

Ja Bratwursten fra Jacobs er kjempegod og har nesten ikke karber

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no