NAV, vår og voksende jenter
Jeg må bare få ut litt gruff!
Søkte om overgangstønad, stønad til barnetilsyn og utvidet barnetrygd i begynnelsen av februar. Nå er vi over halvveis i april, og NAV har ennå ikke begynt å se på saken, men henviser til fristen for behandling som er 17.mai. I mellomtiden sliter jeg med å få ting til å gå rundt på lån og stipend pluss bidrag og barnetrygd, og det sier jo seg selv at det er nært sagt umulig. Alle penger går med til regninger, bensin og mat, og selv da strekker de ikke til. Mens NAV etter hvert sitter på rundt 64 000 kr som jeg trenger NÅ, ikke i mai!
Jeg begynner å bli vant til å gå rundt med klump i magen av bekymring for regninger og penger til mat, men det som virkelig er vanskelig å overse er det faktum at jeg ikke har mulighet til å kjøpe klær til ungene, mens jeg venter på de hersens pengene. Det er ny sesong, de trenger joggesko, vårjakker, buksene er utslitt og gensrene er for små, og hva kan jeg gjøre med det? Ingenting! Jeg satt og kikket på Ellos i sted, fordi der kan jeg ta betalingsutsettelse til NAV har somlet seg ferdig, men det var ingenting fint der og ikke synes jeg det var spesielt billig der heller, så jeg fikk meg ikke til å kjøpe noe.
Jeg er så lei av NAV, så lei av å ha så mye jeg skulle ha gjort og så ikke komme noen vei før de får fingeren ut og behandler saken min.
Sånn, da fikk jeg i hvert fall ut på et eller annet vis, eller nei, vent, en gang til: JEG ER SÅ FRUSTRERT! Sånn, det var alt
 -06
|