|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011De skal ikke ha gjødsel i vannet før til høsten? Gjelder det mine nyplantede frø også? Greit å vite.
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Eg leste at om ein gav jordbærplanter gjødsel på våren, vart det mykje blad og lite bær. No har jo ikkje eg blad heller då, så sånn sett er det jo ikkje noko problem.
|
|
|
#3 |
|
Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Jeg har jo bare frø som enda ikke har vidt om de har tenkt å spire, så... Men tror de bare har fått vann egentlig.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Hvor lenge er planter nyplantede? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Lurer jeg også på, jeg tok litt blomstergjødsel i vannet til noen av dem så var blitt store, men for det meste har de bare fått rent vann da. Det ser ut som om de har tålt det... De lever i beste velgående.
|
|
|
#7 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Vi skal også asfaltere oppkjørselen på nytt i år, legge kantstein og ny platting ved inngangspartiet. I dag bestemte vi oss for å i tillegg bytte ut gjerdet mot parkeringsplassen/garasjen, og da tenker jeg at vi kan bytte ut potentillahekken (gule "smørblomster" på lave busker) med noe annet litt høyere. Jeg tenker syrin. Eventuelt syrin blandet med noe annet som blomstrer senere. Er det noen som har forslag? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Etter litt googling ser det ut som skjærsmin ikke tåler å kuttes toppen av jevnlig slik vår hekk må. Da mister den blomstringen. Jeg tror muligens jeg går for junisøtmispel. Den har først hvite blomster, deretter svarte/lilla bær (som kan spises av både mennesker og fugler) og på høsten blir den nydelig rød og gul. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011
Samme med kaprifol. Det er helt sprøtt! Min har begynt å få blader nå, og klok av skade fra i fjor, har jeg ikke rørt den. Til og med den kvisten som ser ut som den er helt knekt, har fått blader bortenfor knekkpunktet.
|
|
|
#14 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Mine kaprifoler lever og har masse blader allerede. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Det samme har jeg gjort med min. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Permakulturell
|
Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Så utrolig deilig å komme hjem til tulipanknopper, bare dager fra å springe ut i blomst!
|
|
|
#17 |
|
Sviiisj!!
|
|
|
|
#18 |
|
Peppy!
|
Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Det var ikke så smart nei. Men klematis er ganske livsvillige, så det kan være de tilgir deg og skyter ut noe skudd fra roten, og du har beholdt den. Jeg klipper min hardt ned, og den skyter villig ivei uansett, den virker veldig hardfør. |
|
|
|
![]() |
|
|