Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ytre Enebakk - Kø mot Ahus?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-11, 11:49   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Ytre Enebakk - Kø mot Ahus?

Vi kikker og kikker til øyet blir stort og vått, på det ene huset finere enn det andre.
Enebakk er et godt alternativ enn så lenge, men det er jo en del ting som må på plass før vi bestemmer oss for hvor vi skal bosette oss. Vi skal tross alt bo der i maaaaange år.

Jeg ønsker å fortsette å jobbe på Ahus i mange år enda, og er derfor avhengig av å pendle.

Fra Ytre Enebakk er det to alternative reiseruter. En går om Siggerud og Ryen, den andre om Flateby, Nordby osv.

Det er ikke mer enn 3 min kjøreforskjell da jeg la inn reiserute på kartet, så jeg lurer egentlig på hvordan det er å kjøre disse to rutene i rushtiden?

Jeg begynner på jobb enten kl. 07.30 eller 08.30, eller 15.00. Nattevaktene regner jeg egentlig ikke med, for da er det nok lite trafikk uansett.

Hvor er det best å kjøre? Avstanden er omtrent den samme, så det er egentlig kø som er avgjørende.

Er det stor forskjell på veikvaliteten?

  Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 13:44   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ytre Enebakk - Kø mot Ahus?

For å si det mildt? Det er ca ti minutters forsinkelse i rushtiden om du kjører om Ryen kontra andre veien. Veien fra Ytre Enebakk kommer inn på E6 etter den verste køen. Men om du kjører indre vei så er det ikke bomring å passere - om Oslo får du bomring begge veier. Og ja - det stemmer at det er minimal forskjell i tid på begge alternativene. Den ene veien er vakker, den andre veien er lettkjørt.

  Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 13:45   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ytre Enebakk - Kø mot Ahus?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

For å si det mildt? Det er ca ti minutters forsinkelse i rushtiden om du kjører om Ryen kontra andre veien. Veien fra Ytre Enebakk kommer inn på E6 etter den verste køen. Men om du kjører indre vei så er det ikke bomring å passere - om Oslo får du bomring begge veier. Og ja - det stemmer at det er minimal forskjell i tid på begge alternativene. Den ene veien er vakker, den andre veien er lettkjørt.

I stand corrected, sorry, jeg trodde det stod fra Mortensrud og inn jeg Sikkert før i tida det (jeg har kjørt inn fra Nesodden en periode)

Det jeg mente å si da - der tror jeg det er fint å bo!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 14:36   #4
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ytre Enebakk - Kø mot Ahus?

Har ikke peil på det du spør om, men jeg ville bare si neei- du skal da ikke flytte lengre UNNA

Men altså- fokuserer på det viktigste- du har tenkt å bli værende her østpå lenge

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 14:45   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ytre Enebakk - Kø mot Ahus?

Det står ikke lenger.

Veikvaliteten er forresten himmelvid forskjell. Om Rælingen er det i hovedsak riksvei med mye svinger hele veien, andre veien er det god riksvei med 80 km/t mesteparten og deretter motorvei.

  Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 14:57   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ytre Enebakk - Kø mot Ahus?

Hm - jeg vet jammen ikke hva som er verst. Svinger eller kø? Jeg seriøst haaaater kø, så skulle nok ha taklet å kjøre på svingete vei - det er jeg forsåvidt ganske vant til, for har pendlet fra Skarnes til Lørenskog og Oslo i 7 år. Pendling er derfor ikke noe ukjent begrep. Det tok 45 min. den gangen - med bil ja. Med buss/tog/buss tok det en del lenger tid.

  Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 16:12   #7
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ytre Enebakk - Kø mot Ahus?

Ytre Enebakk Der oppsto søte følelser mellom min mann og jeg en gang på 1980-tallet

Eh....... unnskyld avsporing

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 16:34   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ytre Enebakk - Kø mot Ahus?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Ytre Enebakk Der oppsto søte følelser mellom min mann og jeg en gang på 1980-tallet

Eh....... unnskyld avsporing

Ha ha - helt i orden med slike avsporinger

  Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 18:23   #9
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ytre Enebakk - Kø mot Ahus?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hm - jeg vet jammen ikke hva som er verst. Svinger eller kø? Jeg seriøst haaaater kø, så skulle nok ha taklet å kjøre på svingete vei - det er jeg forsåvidt ganske vant til, for har pendlet fra Skarnes til Lørenskog og Oslo i 7 år. Pendling er derfor ikke noe ukjent begrep. Det tok 45 min. den gangen - med bil ja. Med buss/tog/buss tok det en del lenger tid.

Hvis du flytter nærmere Rælingen (Fjerdingby eller Nordby) blir det mindre svinger OG kortere reisevei.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no