Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hæ? (Om fraktkostnader ved nettshopping)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-11, 20:49   #1
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Hæ? (Om fraktkostnader ved nettshopping)

Jeg bestile en genser på FCUK for en måneds tid siden. Den ble betalt online og levert til meg på døra. I dag fikk jeg en regning fra DHL på utleggsgebyr, merverdiavgift og skatt på tilsammen 432 kroner. Det er cirka like mye som genseren kostet.

Jeg er sannsynligvis veldig n00b på nettshopping fra utlandet, men er dette riktig? Er det noe jeg burde sjekket eller gjort eller krysset av for å unngå så høye fraktkostnader? Kan jeg klage og sno meg unna på noe vis?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 20:57   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hæ? (Om fraktkostnader ved nettshopping)

Det er ikke fraktkostnader, det er toll og mva. Det kommer du ikke unna på annen måte enn å holde deg under 200-kronersgrensen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 20:59   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hæ? (Om fraktkostnader ved nettshopping)

Jotakk, jeg fikk 256,- i toll og avgifter for en hjelm som kostet 279,- fra USA - så kanskje tollvesnet er på hugget omdagen??

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 20:59   #4
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hæ? (Om fraktkostnader ved nettshopping)

Sender DHL tollkrav, altså? Også jeg som trodde jeg hadde sluppet unna! Jeg regnet med at eventuelle tollkrav ville ligge som følgebrev, jeg?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 21:01   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hæ? (Om fraktkostnader ved nettshopping)

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Sender DHL tollkrav, altså? Også jeg som trodde jeg hadde sluppet unna! Jeg regnet med at eventuelle tollkrav ville ligge som følgebrev, jeg?

Min ble sendt med UPC, fikk brev fra Posten om at jeg måtte komme på tollkontoret på Alfaset med papirer som viste hva pakken inneholdt og kvitteringen over hva jeg har betalt

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 21:02   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hæ? (Om fraktkostnader ved nettshopping)

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Sender DHL tollkrav, altså? Også jeg som trodde jeg hadde sluppet unna! Jeg regnet med at eventuelle tollkrav ville ligge som følgebrev, jeg?

Når varen blir levert av DHL, så sender de tollkravet i ettertid, ja.

Når du kjøper varer til over 200 kr, må du regnes med 25 % moms, eventuelle tollkostnader, samt en drøy 100-lapp i fortollingsgebyr. Derfor lønner det seg sjelden å bestille varer i prisklassen 2-500 kroner, er min erfaring. Man må enten bestille for under 200 kr, eller for så mye at 100-kronersgebyret ikke utgjør for stor andel av totalkostnaden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 21:04   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hæ? (Om fraktkostnader ved nettshopping)

Når skal de egentlig fjerne den idiotiske 200-kronersgrensa? :aaaargh:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 21:04   #8
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hæ? (Om fraktkostnader ved nettshopping)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Når varen blir levert av DHL, så sender de tollkravet i ettertid, ja.

Når du kjøper varer til over 200 kr, må du regnes med 25 % moms, eventuelle tollkostnader, samt en drøy 100-lapp i fortollingsgebyr. Derfor lønner det seg sjelden å bestille varer i prisklassen 2-500 kroner, er min erfaring. Man må enten bestille for under 200 kr, eller for så mye at 100-kronersgebyret ikke utgjør for stor andel av totalkostnaden.

Men det visste ikke jeg! Det er urettferdig!

(Det vil si, jeg visste det et eller annet sted i underbevisstheten, men de få gangene jeg har bestilt fra utlandet tidligere har jeg sluppet unna toll og moms, så jeg har liksom glemt det.)

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 21:07   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hæ? (Om fraktkostnader ved nettshopping)

Ting tar tid i Norge, det er 35 år siden denne grensen ble innført, inflasjonen har vært på rundt 400 prosent.. Men neida, vi tviholder på kr 200,- det er en god verdi

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 21:09   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hæ? (Om fraktkostnader ved nettshopping)

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Ting tar tid i Norge, det er 35 år siden denne grensen ble innført, inflasjonen har vært på rundt 400 prosent.. Men neida, vi tviholder på kr 200,- det er en god verdi

Jeg fatter det ikke! Jeg bestiller mye mat fra utlandet fordi jeg rett og slett ikke får tak i det her i landet, så valget om å støtte norsk industri og heller kjøpe det her, har jeg jo ikke. Da er det fryktelig irriterende å hele tiden måtte holde seg under den grensa! Den burde i hvert fall vært høyere, feks. 1000,- kroner.

Heldigvis er bøker fritatt, jeg bestiller endel bøker fra Amazon og da trenger jeg ikke å tenke på det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no