|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: iPhone og utlandet
|
|
|
#2 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg klarte ikke å skjønne hvordan jeg skulle få koblet til roaming i det hele tatt på min HTC. Fikk det ikke til, men får det til hjemme. Fikk bare opp noe feilmelding. Så ingen fare for uante kostnader der. Kjøpte et to ukers abonnement på trådløst nett bare. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
fri
|
Sv: iPhone og utlandetPå telepriser.no er det en grei oversikt over hva du må huske på med mobil i utlandet: http://www.telepriser.no/portal/page...jon?tema=64063 |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: iPhone og utlandetNå er jeg kommet hjem for tre uker siden
|
|
|
|
#6 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: iPhone og utlandetGPS på iPhone fungerer, som flere har sagt over, fint uten 3G, og hvis du ikke skal bevege deg langt fungerer det også fint å laste ned kartet til iPhone på WiFi (som det vanligvis er lett å finne gratis) og så bruke kartet og GPS til å finne frem etterpå, uten datatilknytning. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Står på egne ben
Bare innen EU/EØS, så om du reiser til f.eks. Tyrkia kan du ende opp med en gigaregning lett som en plett. Reiser du innen EU/EØS så får du melding når beløpet overstiger ca. kr 500,- og må godkjenne/låse opp for at du fortsatt vil bruke mer enn det. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Er det nytt? Jeg kan ikke huske at jeg fikk noe mer enn en advarsel sist jeg var i utlandet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Det var slik advarsel jeg fikk i Tyskland, av Telenor. Linken lagt ved over, gir varsel ved 400,- Mulig denne kun er for bedrifts kunder.
Datakontroll Utland er også inkludert når du bruker Mobilt Bredbånd. Du får da varsling på PCen når du nærmer deg sperregrensen. Dette forutsetter at du bruker siste versjon av Mobilt Bredbånd-programvaren. "
|
|
|
|
#10 |
|
Står på egne ben
Når jeg var i Spania for et par måneder siden så fikk jeg melding fra Tele2 om at jeg måtte sende en gitt kode til et bestemt nummer for å låse opp for videre bruk. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Sv: iPhone og utlandetIphone i utlandet kan være et mareritt, jeg har en Iphone 4 og en 3GS sistnevnte er jobb telefon. I USA var det ofte ikke dekning på iphone4 av en eller annen grunn, den fant bare ikke nettet. Mens den gamle fant altid nettverket. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Det er vel ikke noen grense, men hvis du reiser innad i EU/EØS skal du få en melding når du overskrider 500. Du er jo veldig velkommen til å gå over det beløpet hvis du vil. |
|
|
|
![]() |
|
|