|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man sammen med barn i Oslo?Omvisning på Oscarshall har vært en hit for barna våre. Det kan jo være et alternativ om det ikke går an å få billetter til slottet.
![]() |
#22 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Hva gjør man sammen med barn i Oslo?Vi har vært i Oslo i ei uke nå og skal vel være ei uke til. Hittil har vi vært på harryhandel og Norwegian Outlet, Tusenfryd, omvisning på slottet, Frognerparken, NRK opplevelsessenter med omvisning og i Holmenkollen. Regner med det blir endel museumsbesøk i uka som kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hva gjør man sammen med barn i Oslo?Shopping kaster vi ikke bort tid på. Det er ingen av oss interessert i. Vi handler klær osv et par ganger i året når vi er utenlands, og vi har et nokså anstrengt forhold til å gå i butikker alle sammen, så akkurat det bruker vi ikke tid på. Tusenfryd er også uaktuelt. Vi har tenkt at vi tar båt til Bygdøy og ser på vikingskipene, Fram og Kon-Tiki. Dette er noe spesielt eldstejenta på ni år har lyst til. Ellers blir det også en tur til Naturhistorisk museum. Teknisk museum står også på listen, men vi får se hva vi rekker. Ellers må vi selvsagt se slottet (ute, omvisning inne tar vi en annen gang, dyrt var det også). En rusletur langs Karl Johan er jo også en selvfølge og det er mulig vi tar en tur i Frognerparken også. Trikketur er også et must. Mine barn har faktisk aldri sett en trikk før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
I mål
|
![]() Sv: Hva gjør man sammen med barn i Oslo?Tja, lurt og trygt, men ikke rimelig: Parkeringshus i Oslo sentrum |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva gjør man sammen med barn i Oslo?Det er trygt å gateparkere, så lenge man rensker bilen for innhold. Innbrudd kan like gjerne skje i parkeringshus, så det hadde jeg ikke brukt penger på. Sjekk om det er parkeringsdeal med i Oslopasset. Om dere ikke trenger bilen mens dere er her, ville jeg parkert på Frogner og tatt trikken ned til byen.
![]() |
#26 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva gjør man sammen med barn i Oslo?"NB: Barn/honnør-passet gir ikke gratis parkering" står det i info fra Oslopasset, så det ser ut som om parkering er inkludert |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
I mål
|
![]() Sv: Hva gjør man sammen med barn i Oslo?
Bare ikke et sted det er parkometer eller forbudt deler av døgnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Glamorøs
|
Nei, men det er virkelig ikke større fare for innbrudd på gata i boligstrøk enn i parkeringshus. Særlig ikke om sommeren, med masse turister som tror det er det, og setter igjen biler med bagasje der. Da er det bedre å kjøre til hotellet, tømme bilen helt, og så kjøre opp i Homsndbyen/Uranienborg og parkere der. Ta bort alt er viktig ja, også i parkeringshus.
![]() |
#29 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hva gjør man sammen med barn i Oslo?Kjører dere opp på Uranienborg og parkerer, så vil dere nesten uten unntak finne en plass i gaten som går foran Uranienborg kirke, der er det gratis døgnparkering, og lett å ta trikken tilbake til sentrum.
![]() |
#30 |
heimføing
|
Jeg laget en spinoff på dette med parkering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: Hva gjør man sammen med barn i Oslo?Jeg anbefaler også gateparkering. Litt avhengig av hvor hotellet deres er, kan det være praktisk i de stille boliggatene (Uranienborg, Skillebekk, Vika).
![]() |
#32 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva gjør man sammen med barn i Oslo?I dag har jeg vært på Hovedøya med familien. Det var min første gang. (og jeg har bodd i Oslo i 20 år...!) Det var så fint! Spennende for lillebror med kanoner og historie om kuler og krutt, helt OK for storesøster. Mye oent å se, flott blomsterflora. Siden hele øya er fredet og det ikke er lov til å plukke blomster, er det mye å se. VVi var der i rundt 3 timer i dag, og rakk rundt hele + at vi hadde pause. Båtturen fra Vippetangen og over tar bare 5 minutter. Anbefales!
![]() |
#33 |
|
![]() Sv: Hva gjør man sammen med barn i Oslo?Fått mange fine tips her! Skal til oslo i sommer selv og gleder meg masse. Frognerparken, øyene, united bakeries, Dolce vita, Dinner, Botanisk hage, Nøklevann, Akershus festning etc etc |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hva gjør man sammen med barn i Oslo?Mine er veldig happy med tbane-trikk-bussturer rundt om i byen. Ellers er teknisk museum betandig en hit, og det er gøy å gå på alle lekeplassene rundt om kring, feks i Frognerparken.
![]() |
|
|