Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Pappvinspørsmål

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-11, 19:58   #1
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Pappvinspørsmål

Jeg har en hvitvinsdunk i kjøleskapet som ble åpnet 18.juni. Altså 3 uker gammel. Er den drikkende eller kommer jeg til å bli ultradårlig? Jeg har fryktelig lyst på et glass vin og det er det eneste hvite jeg har i hus. Gikk gjennom vinhylla nettopp og der var det intet mindre enn 12 flasker rødt og ingenting hvitt.

Men så er det denne pappvinen i kjøleskapet da. 3 uker gammel...

Vad tycks?

Gammel 08-07-11, 20:01   #2
Jordbæret
nuftig

Jordbæret sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Oslo
Jordbæret har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pappvinspørsmål

Drikk i vei. Er den dårlig, merker du det på lukt og smak.

Gammel 08-07-11, 20:02   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du blir ikke dårlig, men hvis vinen smaker surt så har den begynt å bli eddik. Det trenger ikke gå så fort hvis det er mye i kartongen, men hvis det er lite igjen så kan det gå fortere. Det er bare å smake. Smaker den bra så er det bare å drikke.

Gammel 08-07-11, 20:03   #4
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tipper at 3 uker går helt fint, men hell litt i glasset og ta luktetesten så finner du det fort ut.

Gammel 08-07-11, 20:06   #5
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Så lenge du holder deg til 1-2 glass så går det greit, 5-6 derimot så blir det skallebank dagen etter.
Vi har hvitvin ståene i kjøleskapet i månedsvis, funker fint.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 20:06   #6
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eddik, ja.... Men det merker jeg altså? På lukt eller smak? Og det garanterer dere? At jeg ikke ligger i fosterstilling i morgen tidlig av dårlig vin?

Gammel 08-07-11, 20:07   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Garantert. Det verste som kan skje er at det smaker surt.

Gammel 08-07-11, 20:09   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Garantert. Det verste som kan skje er at det smaker surt.

Ok, da skal jeg teste. Jeg må bare spise litt mat først, så blir det smakstesting. Fader så sur jeg blir om den er kjip.

Gammel 08-07-11, 20:25   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Mener jeg leste en gang at det holder seg greit i 6 uker.

Gammel 08-07-11, 21:47   #10
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Mener jeg leste en gang at det holder seg greit i 6 uker.

Det har jeg også lest ett eller annet sted.

Men jeg er ganske sikker på at du smaker på vinen om den ikke er god lenger; det smaker muggent, eller så prikker det på tungen, som kullsyrelignende.

Gammel 08-07-11, 22:01   #11
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Eddik, ja.... Men det merker jeg altså? På lukt eller smak? Og det garanterer dere? At jeg ikke ligger i fosterstilling i morgen tidlig av dårlig vin?

Syk blir du ikke. Og den skal teoretisk holde seg i seks uker. Men kjennere synes tre uker holder, og da er de veldig kresne på smaken. Den blir sur.

Gammel 08-07-11, 22:27   #12
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hvis den smaker godt, så er det greit. Eddik smaker du lett, det smaker ikke som vin.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 01:28   #13
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Den funker som bare juling

Gammel 09-07-11, 03:07   #14
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Men det er godt mulig du alikevel ligger i fosterstilling i morgen. Det spørs hvor mye som var igjen på kartongen før og etter dagens vinsmaking!!

Gammel 09-07-11, 07:53   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 14:31   #16
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Det er visst utrolig nok fortsatt litt igjen. Ikke fosterstilling, men ikke 150% i form. Det er litt kleint, for jeg skal visst innta hvitt i dag også. Hu hei.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.