Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Apparater til hjemmetrening

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-11, 21:14   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Apparater til hjemmetrening

Jeg trenger å begynne å trene. Kan ikke sitte på ræva konstant med unnskyldning om at jeg ikke kan ta meg råd til å melde meg inn på treningsstudio kun for å trene onsdager og annenhver helg. Det er da jeg har barnefri. Jeg kan selvsagt ta jenta med på barnepass på treningsstudioet, men jeg synes vi har for liten tid sammen om dagene til at jeg skal bruke tiden vår sammen til å trene.

Såh, nå leker jeg med tanken på å kjøpe meg et treningsapparat for å ha her hjemme for kondisjonstrening. Ser på trimsykler og eliptiske maskiner, men har jo ikke peiling på hva som egentlig lønner seg. De koster jo ikke akkurat en femtilapp disse maskinene, men finnes det kanskje rimeligere produkter som kan være like greie som de dyre for en nybegynner? (Eller er det verdt det å legge litt penger i det?) Ja, jeg må si jeg er det. Det er flere år siden jeg trente noe særlig nå. her er det kun rokkeringen som får seg noen runder en kveld innimellom.

Noen som har noen anbefalinger, eller har lyst til å synse litt om hva jeg burde vurdere å anskaffe?

Jeg veier ikke for mye, men ønsker å komme i bedre form og få en anelse mer trent mage.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:22   #2
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: Apparater til hjemmetrening

Ellipsemaskin!
Bruker mer av kroppen enn på ergometersykkel. Men kjøp en ordentlig, prøvde en billig variant en gang, og det var ikke noe gøy.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:22   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apparater til hjemmetrening

Sjekk finn.no. Det er nok av ubrukte treningsgreier i de 1000 hjem

Jeg kjøpte crosstrainer, pent brukt, på finn til 500 kroner, den hadde kostet 4500 ny.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:33   #4
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apparater til hjemmetrening

Takk for tips, Neket, det har jeg sannelig ikke tenkt på en gang.

Kom gjerne med synsing eller forslag andre også til god hjemmetrening. Denne ræva må opp av sofaen, uansett hvor godt det er å sitte og ikke gjøre noe en hel kveld etter husarbeidet er unnagjort.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:01   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.908
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apparater til hjemmetrening

Ville gått for en god ellipse, gjerne pent brukt på finn.no.

Du får mye for magen med en rockering og/eller pilates ball. Hvis du er interessert i pilates øvelser, er det mange tips her om vidoer og øvelser.

Jeg har såvidt prøvd pilates med ball, er støl fra skambenet til under ribbena. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:11   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apparater til hjemmetrening

Jeg har ymse remedier i hus. Ellipsemaskin, sittesykkel, manualer/vekter, bosuball, ball, balansebrett, stepkasse, en haug med treningsdvder ++.

Hvis jeg skulle anbefale noe å begynne med, så må det bli et kondisjonsapparat av noe slag. Kanskje du kan kjøpe deg enkelttime på et treningsstudio, og få testet ut hva du selv liker best? Hvis du ikke allerede vet det. I tillegg så ville jeg kjøpt inn treningsdvder etter interesse, nivå og plass til trening. Jeg har brukt det veldig mye. Enten sikte deg inn på noe som ikke krever utstyr (f.eks aerobic, zumba, pilates etc.) eller finne et treningsapparat du kan bruke, og kjøpe filmer etter det. Det finnes et utall av videoer til ulike apparater. Selv har jeg mest brukt dvd til manualer, stepkasse, ball og aerobic.

På Collagevideo.com legger de ut filmsnutter av alle filmene, slik at man kan se om det er noe som passer for seg. Jeg er glad i filmer fra Petra Kolber og Karen Voight, spesielt. Men også Kari Anderson, Gin Miller og Jari Love. Filmene får man gjerne mye billigere på ebay eller amazon.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:12   #7
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apparater til hjemmetrening

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.


Du får mye for magen med en rockering og/eller pilates ball. Hvis du er interessert i pilates øvelser, er det mange tips her om vidoer og øvelser.

Bare jeg kan ta meg sammen og rokke litt i steden for å sitte her så. Jeg har nemlig fått for meg at rokkingen ikke har noe for seg så lenge det er eneste trenigsform, men det er kanskje bare tull?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:16   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.908
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apparater til hjemmetrening

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Bare jeg kan ta meg sammen og rokke litt i steden for å sitte her så. Jeg har nemlig fått for meg at rokkingen ikke har noe for seg så lenge det er eneste trenigsform, men det er kanskje bare tull?

Så for meg i tillegg til, men de erfarne rockerene klarer fint å holde pulsen oppe i 40 til 60 min. Det er en video på det også her, helt rått. Tror det er Innersvingen Sirkeltrening de kaller seg.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 12:06   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.543
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apparater til hjemmetrening

Jeg leste : Apparater til hjemmebrenning, og ble en smule sjokkert

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 18:48   #10
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apparater til hjemmetrening

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg leste : Apparater til hjemmebrenning, og ble en smule sjokkert


Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no