Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Liker alle menn langt hår best?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-11, 21:45   #121
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker alle menn langt hår best?

Børster selvsagt aldri håret etter det er tørt. Det er jo det jeg sier.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 22:22   #122
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Børster selvsagt aldri håret etter det er tørt. Det er jo det jeg sier.

Jeg gjør heller ikke det. Om jeg må, så tar jeg i sånn curl-definergreier etterpå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 22:58   #123
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har snorett hår og børster i vei. Her i huset har både jeg og pøbelprinsessen hår til midjen. Mannen blir blek hvis han hører snakk om frisører og sakser og sånn, så jeg regner med at han liker langt hår på både små og store jenter.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 00:54   #124
minimee
Aktiv

minimee sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
minimee er litt kul
Standard

Her får mannen panikk om jeg klipper håret kortere enn litt neden om skuldrene..:P

Gammel 21-07-11, 01:34   #125
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tipper at om du spurte 100 menn på gata så ville mellom 70 og 80 svart "ja" om du spørsmålet var "foretrekker du langt hår på kvinner?".

Jeg leste i en amerikansk undersøkelse ettellerannetsted at 20% menn foretrekker kort hår, mens resten foretrekker halvlangt eller langt.

Mitt inntrykk er at mange menn foretrekker lengde på håret. Selv har jeg skulderlangt hår og får nærmest panikk om frisøren tar 4 istedet for 1 cm.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg liker at andre menn syns jeg er sexy også, jeg, selv om jeg ikke har tenkt å bruke det til noe. :slut:

Jeg forundrer meg over hvor PK det later til å være å si at man ikke er opptatt av hva menn flest synes? For min del er det en lang vei mellom å å kle seg/klippe seg/ oppføre seg for å tekkes menn og det å bry seg om hva menn synes og å sette pris på positiv oppmerksomhet. Jeg synes hyggelig oppmerksomhet er fint uansett setting - om venninner synes jeg er grei, naboen synes jeg er morsom, barna synes jeg er snill, sjefen jeg er flink eller en eller annen mann synes jeg er fin på håret - it's all good.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Mr che synes langt hår er penest - men det handler mest om at han synes mange blir så kjerring i kort hår - jeg vet jo utmerket godt at det ikke er tilfellet.

Det synes mannen også. Det er visstnok skrekken - kjerringhår. Jeg synes selv også at mange damer har dølle, korte sveiser. Av og til er det lite som skal til for at nevnte dølle kjerringsveis blir kul eller feminin, så jeg tenker at man kan klandre de ansvarlige frisørene.

Det med at man skal klippe seg kort når man blir ånkli voksen, synes jeg er noe ordentlig tull. Mange godt voksne damer ville blitt uendelig mye nettere/mer feminine med bittelitt lengde framfor "kort&praktisk".

Gammel 21-07-11, 02:04   #126
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nabojenta: Jeg ser det så levende for meg.

Nå kom jeg på den gangen jeg var hos frisøren for å få det klipt opp litt. Frisøren syntes ikke det var noen vits fordi jeg hadde så tynt hår.
Istedenfor klipte hun 1 cm av tuppene og var ferdig med det. Jeg dro ikke dit flere ganger.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 11:13   #127
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror nok jeg kjenner flere menn som foretrekker langt hår enn kort hår, og så kjenner jeg kanskje aller flest menn som gir bæng i hårlengden på dama.

Jeg hadde halvlangt hår da jeg møtte mannen, og han var rimelig skeptisk da jeg begynte å snakke om å klippe meg helt kort. Kort hår kom, og mannen digger det. Han liker visst så godt at nakken min er så synlig nå

Tror at kort hår-frykten hos mange kommer av at en er redd for kjerringsveis, en frykt som dessverre ikke er ubegrunnet. Forskejllen mellom kjerringkort og kult kort er ikke alltid så stor, men høyst merkbar. En frisør som ikke skjønner frykten for kjerringkort, klipper deg sannsynligvis nettopp sånn.

Min bestilling da jeg klipte meg kort var: Kult, men ikke så krampekult at du barberer halvparten og farger resten rosa, og ikke kjerring eller traktorlesbe. Frisøren (som viste seg å være lesbisk) flirte godt og sa at hun skjønte veldig godt hva jeg mente

Jeg er kjempefornøyd med mitt korte hår, og har lovet kjæresten at om jeg evt lar det vokse litt ut på sidene igjen for forandringens del etter hvert, så skal nakken fortsatt være kort

Gammel 21-07-11, 11:24   #128
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min liker best at jeg har nøyaktig den frisyren jeg hadde da vi møttes (og altså ikke lengre). Det er bob-klipp ca til haken. Det er den sveisen jeg trives best med selv også, jeg er lite eksperimentell med håret, og har kun hatt små variasjoner de siste 20 årene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 11:53   #129
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Mannen min liker at jeg ikke bruker opp alt det varme vannet, sånn at han også får dusjet. Det tilsier kort eller halvlang bob på meg, siden håret blir veldig fort tett og tjukt og tar lang tid å vaske. For tida er lengden litt lenger enn til haka foran og enda litt kortere bak.

Sist redigert av Matilda : 21-07-11 kl 15:49.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 14:40   #130
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Mannen min liker meg.
Håret mitt endres hele tiden, så så lenge han får en dag eller to på å venne seg til det så liker han det uansett hvordan det ser ut.
Jeg hadde aldri orket å la utseende mitt dikteres av noen andre enn meg selv, jeg trives best med kort hår og masse forandringer i farge. Langt hår er bare stress og varmt og så er det skitekkelt når det ligger lange hår over alt.

Samme her.

Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:10   #131
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Og har dere krøllsauer vurdert å bare bruke balsam, ikke shampo? Sjekk ut denne siden.

Interessant! Nå sitter jeg her med balsamvasket hår, som jeg ikke skal røre før det er heeelt tørt. Spent på resultatet! Noen andre som har prøvd dette og hva er erfaringene?

Jeg er dessverre i ferd med å ødelegge håret pga avhengighet av rettetang - jeg tror det er nødvendig å prøve å bli venner med krøllene sine.

Gammel 22-07-11, 12:28   #132
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har faktisk håret oppklippet litt nå. Det gir mer krøller hos meg enn en lengde, og krøllene vil jeg for tiden ha opp og frem i lyset. Men det tynnes masse, masse i tillegg.

Jeg tynner også håret. Frisøren min pleier å skjære håret og klippe det oppover på skrå. :flink til å forklare:
I alle fall, da blir håret slik som jeg vil ha det, og krøllene mine kommer best frem.

Gammel 22-07-11, 14:14   #133
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Interessant! Nå sitter jeg her med balsamvasket hår, som jeg ikke skal røre før det er heeelt tørt. Spent på resultatet! Noen andre som har prøvd dette og hva er erfaringene?

Jeg har en mor som er godt fornøyd med dette, samt at jeg selv har sluttet med sjampo. Husk at det er bestemte ingredienser man visstnok skal holde seg unna, slik at man må sørge for å få tak i de riktige typene balsam. Man finner lister på forumet, for eksempel her. Det finnes også en oversikt over "siste sjampo" man kan bruke, men jeg bare kastet meg over balsamen, jeg.

Jeg syns egentlig håret mitt var helt OK da jeg brukte sjampo, balsam og LadyFix hårskum. Det fix(pun intended)-erte krøllene veldig godt. Men det ble mye hårskum, da, og ikke så fin hodebunn.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 20:37   #134
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan gjør dere det, da, og hvilken balsam bruker dere? Noen som kan oppsummere kort for oss som ikke leser svensk?

Gammel 23-07-11, 00:02   #135
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Skremmer'n: Poenget er at man skal vaske håret med balsam, ettersom sjampo regelrett ødelegger håret (påstås det - jeg har definitivt ikke forsket på dette). Tanken er å ha to typer balsam. Én for vask av hår inkludert hodebunn (en billig type), samt en litt dyrere og mer eksklusiv til å beskytte og pleie håret med. Her er info om man er ny på den såkalte "balsammetoden", og her er det en steg-for-steg-info for nyfrelste.

Metoden går ut på å ta en siste hårvask med sjampo (av godkjent type) før man for evig og alltid går over til balsam. Da av godkjent type. Man må visstnok selv finne ut hva som passer bra som vaskebalsam ("tvätt") og hva som passer som pleiende balsam ("inpackningar") for ens eget hår. De skriver også om noe de kaller "mittemellanbalsam" som for noen funker som vaskebalsam, og som noen bruker som pleiende balsam.

Jeg har ikke blitt hard-core - enn så lenge vasker jeg bare med en billigbalsam. Jeg har rett og slett ikke orket å begynne å lete etter en passende pleiende balsam. Jeg bruker Franck Provost Expert Repair balsam som jeg finner i dagligvarebutikker. OBS! Jeg har forstått det slik at andre typer av Franck Provost ikke funker.

I tillegg skal man i stor grad unngå stylingprodukter. De aller fleste hårskum og hårspray er forbudt, mens mange hårgeleer faktisk kan funke, eller man finner erstatningsprodukter for hårgelé.

Det er mulig at lenkene ikke funker om man ikke er registrert på forumet ...

Gammel 23-07-11, 00:08   #136
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Har registrert meg på forumet, vasket håret med godkjent shampo (for siste gang ?!), skaffet godkjent balsam og er spent på de kommende dagene!

Gammel 23-07-11, 00:12   #137
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Har registrert meg på forumet, vasket håret med godkjent shampo (for siste gang ?!), skaffet godkjent balsam og er spent på de kommende dagene!

Før, nå og etter-bilder?

Gammel 23-07-11, 01:07   #138
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Før, nå og etter-bilder?

Før-bilder finnes kun med rettet hår, men om det tørre, frizzy håret mitt blir pent etterhvert, så kommer det gjerne et bilde av lokkene!

Gammel 23-07-11, 14:20   #139
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noe poeng i å bruke "siste sjampo"? Alle har vel vasket håret med sjampo før dette, tenker jeg?

Men man må altså ha 2 balsamer, en man vasker røttene og hodebunnen med, og en leave-in/kur, eller?

Gammel 23-07-11, 15:49   #140
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er det noe poeng i å bruke "siste sjampo"? Alle har vel vasket håret med sjampo før dette, tenker jeg?

Hånei! Det må være riktig type sjampo. Som ikke inneholder farlige og skadelige ting. Som du kanskje detekterer er jeg liiiiitt skeptisk til denne balsamkuren, men jeg skal nå likevel prøve dette. Jeg har endelig fått ut fingeren og har saumfart butikkene i dag. Fant meg en L'Oréal Elvital Nutrigloss innpakning på H&M for 59 kroner (tilbud!!!)? Det tror jeg blir bra som beskyttelse for håret. Det andre har jeg vært gjennom før.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men man må altså ha 2 balsamer, en man vasker røttene og hodebunnen med, og en leave-in/kur, eller?

Ja. Man bruker rett og slett en balsam som om den var sjampo, og en litt mer pleiende balsam som - eh, balsam. Den jeg kjøpte i dag, for eksempel, skal ikke være i håret mer enn et par minutter, så jeg tror ikke alle de pleiende balsamene må være "leave-in" liksom.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.