|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Jeg regner med jeg har masse kommafeil, for jeg slenger inn komma overalt og ingensteder.
|
|
|
#2 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Jeg skriver ikke skrivefeil.
|
|
|
#3 |
|
Stadig underveis
Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?JEg signere rNovao g Ryli |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Forresten, reperasjon?? To ord som jeg må tenke før jeg skriver, aner ikke hvorfor. Ellers har jeg skjønt at det skrives nyskjerrig med k og ikke g. (hvis jeg husker rett nå, fra en gammel NM diskusjon) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Jeg elsker komma! Har selvfølgelig en helt logisk forklaring på hvorfor jeg slenger inn komma'er i hytt og pine - det er nemlig fordi jeg snakker fort og mye, så at jeg skal få til å puste mellom all snakkinga med alle digresjonene og sånn, så setter jeg inn komma'er - for tenk!
|
|
|
#10 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Kanskej er eit ofte redigert ord frå denne kanten. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Skriver aldri feil *perkfet*
|
|
|
#12 |
|
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?
Me too. DEt blir fort to store bokstaver i begynnelsen av en setning, samt at det ikek alltid er lett å skrive ikke. Ellers er det ikke mange skrivefeil, men heller rene tastefeil. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Søkende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Jeg leser mye her inne, men da jeg er det man i "gamle dager" kalte ord-blind så kvier jeg meg veldig for å skrive. For meg så finnes det ingen logisk plass for komma, eller doblekonsonanter. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?jeg skriver ofte liten frobokstav etter pungktum pga en psykopatisk skift-tast |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Mamma til to tette
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Jeg skriver "ikek" når jeg mener "ikke".
|
|
|
|
#16 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Masse omstokkinger av bokstaver i alle fall vet jeg. Tastaturet mitt er litt rart etter at det kortsluttet og henger ikke helt med.
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Forresten er riktig, men det heter reparasjon.
|
|
|
#18 |
|
Leser
|
Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?Jeg har en tendens til å legge til stumme lyder - aner ikke hvorfor. Jeg så at Tinetoff sa at de mange skrivefeil kunne settes i sammenheng med hvordan de uttales - og det virker veldig logisk på ord som restaurant ol. Men hva med mine feil da? Blandt (lagt til stum d) og enehver (lagt til en stum e). Tror jeg instinktivt forfiner spåket mitt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Sær og kresen
Jeg tillater meg å påpeke en feil jeg har lagt merke til som går igjen hos deg, him. Håper du ikke tar det ille opp. Du skriver ofte sitvasjoner, i stedet for situasjoner.
|
|
|
#20 |
|
Leser
|
Nope, det har jeg sluttet med. Har fått tips om det tidligere. (Jeg brukte også å skrive situvasjoner) |
|
|
|
![]() |
|
|