|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Hjemme, var sånn hjemmestudent (interiør), og satt ved stuebordet og tegnet millimetertegninger med tv-en på i bakgrunnen. Satt sammen med min far resten av dagen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Jeg var på jobb, skulle hjem, men måtte bare sjekke nyhetene på pcen på biblioteket på jobb (der var før vi fikk Internett på jobb-pcen). Satt i sjokk og så at der andre flyet traff, kjørte hjem til mannen, som var i permisjon med minstemann (eller i alle fall hjemme med henne. Sykt barn?), og fikk ham til å skru på tv. Sammen satt vi
|
|
|
#3 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Jeg hørte om et fly som hadde krasjet i WTC på nyhetene i bilen på vei hjem fra jobb og tenkte at det var da trasig, så stullet jeg med hus og liten sønn frem til barne-tv, og da det var over sa kanalverten at nå var det lurt at barna gikk et annet sted enn foran TV eller noe sånt, så jeg sendte guttungen opp til faren som lå og leste, og da fikk jeg realitetene midt i fleisen, og ble sittende og se nyheter resten av kvelden. Uvirkelig.
|
|
|
|
#4 |
|
trenger lading
|
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?På sætra til tanta mi. Hadde permisjon med mellomste da, som var nesten året. Jeg har en del slekt i NY, så jeg var i kontakt med mine foreldre, som heldigvis fort fant ut at alle hadde det etter forholdene bra. Et søskenbarn hadde vært rimelig nær.
|
|
|
|
#5 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Jeg satt på kontoret og forberedte disputas, nettavisene gikk ned og til slutt gikk jeg hjem og ble sittende foran nyhetssendinger.
|
|
|
#6 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Jeg var på jobb som termvakt på en av datasalene på universitetet i Tromsø (nightfall, for de som har vært innom der
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Sat på jobb og skulle berre innom nokre nettaviser da første tårn var truffe. Ropte på dei næraste kollegaane, og vi vart ståande å prate. Reiste heim fra jobb og slo på tven, da kom flyet traff tårn nr.2. Resten av den dagen vart vi jo sittande å sjå på tv. Husker det godt.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Jeg var på forelesning, og kom intetanende tilbake til studenthjemmet der jeg bodde. Jeg gikk til resepsjonsområdet siden jeg visste kjæresten min var der på jobb, og ble møtt av cnn på storskjerm, eller rettere sagt, på lerretet vi pleide ha filmvisning på. Jeg så på det uten å helt skjønne hva det dreide seg om, jeg trodde det var reprise av en bombing noen år før, men fikk vite hva det dreide seg om, i det jeg så det andre flyet på direkten. Vi glodde tv resten av dagen, og jeg var veldig takknemlig for at jeg hadde en trygg og god armkrok å søke inn i. (Jeg og mannen hadde tiårsjubileum i sommer)
|
|
|
#9 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Jeg jobbet på en skole og i siste time for dagen var jeg og elevene på datarommet. Surfet innom VGnett, og da hadde det første flyet kræsjet. Dro hjem og så resten av forferdelsen på CNN, ble sittende utover kvelden da, ja...
|
|
|
#10 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Da var jeg og mannen ute og spiste på en restaurant i Icmeler i Tyrkia. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Lå til sengs med århundrets influensa da mannen kom hjem og ba meg om å skru på TV'en. Jeg glemte både influensa og alt annet da jeg fikk se hva som skjedde. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Jeg var på skolen, og fikk ikke noe med meg før på kvelden. Jeg jobbet i delikatessen i en dagligvarebutikk og svigermor kom innom for å spørre om alt var OK med mamma (som jobbet i Huston på det tidspunktet). Jeg ble skikkelig stressa, løp opp på pauserommet for å ringe mamma, og satt klistret til tv hele natta etter at jeg kom hjem.
|
|
|
|
#14 |
|
*_*
|
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Jeg var nesten nettopp kommet på jobb da nyheten begynte å spre seg. Vi hadde ikke tv i kafeteriaen der jeg jobbet, og fikk ikke lov til å gå på kontorene i ledige stunder for å se eller høre nyheter, fordi det ville blitt oppfattet som uprofesjonelt. Etter cirka en time og fram til vi stengte var det ikke en eneste besøkende (alle satt vel hjemme å så nyheter), men vi fikk likevel ikke lov til å sjekke tv. Jeg blir fremdeles skikkelig oppgitt og hissig når jeg tenker på det.
|
|
|
|
#15 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Jeg bodde i utlandet og satt på en internettkafe da flyene kræsjet, noen skrudde på tvn og jeg rakk akkurat se det andre flyet treffe live. Uvirkelig og veldig skremmende å være langt vekk fra venner, familie og mannen. Heøe kvelden satt jeg klistret til tvn og savnet norske nyheter. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Jeg var på jobb. Rimi. Den rareste dagen på jobb noensinne. Merkelig stemning. Vi hørte på radio (hadde den på lageret - vi hadde mange kunder innom lageret den dagen), ringte familie og bekjente for oppdateringer, snakka med kunder om siste nytt.
|
|
|
#17 |
|
Teller ned
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Jeg var på vei hjem, hadde akkurat gått av bussen da en venninne ringte for å fortelle hva som hadde skjedd. Ekstra guffent var det at vi var i NY et par uker før det skjedde. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?På E6 mellom Jressheim og Kløfta, på vei sørover. Fikk helt sjokk da de brøt inn på radioen og fortalte om hva som hadde skjedd. Dro rett hjem og skrudde på tv - der ble jeg sittende, husker jeg. Fælt.
|
|
|
#19 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Jeg satt på jobben når en ropte at en fly hadde kjørt inn i det ene av tårnene til Twin Tower. Gikk rett inn på nettet, men det tok ikke lang tid før det ble nesten bråstopp.
|
|
|
#20 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
![]() ![]() |
Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?Jeg dreiv å åpnet frisør salongen mens jeg hadde på radioen.... Husker det faktisk veldig godt ennå.. |
|
|
|
![]() |
|
|