Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-11, 20:34   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Er det noen som har forslag til garn jeg kan bruke som ikke er ull til skjerfet? Jeg tror ikke at jeg får Herremannen til å bruke ullfskjerf.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 28-11-11, 21:52   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Er det noen som har forslag til garn jeg kan bruke som ikke er ull til skjerfet? Jeg tror ikke at jeg får Herremannen til å bruke ullfskjerf.

Drops Ice, Andes og Puddel har samme strikkefasthet bl.a.

Drops Ice er blanding bomull og akryl, Andes er ull og alpakka. Alpakka er jo veldig kløfritt. Alternativt kan du jo strikke med tynnere garn og dobbel tråd, for eksempel.

Sandnes Alfa har også samme strikkefasthet, men det er ull det og, bare med mohair i tillegg. Sandnes Duo er blanding av ull og bomull, kan brukes med dobbel tråd.

Hva slags garnkvalitet er du ute etter da?

Gammel 28-11-11, 22:21   #3
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ren bomull er jo ikke optimalt om det blir vått, men et skjerf som dette på en 8-åring er jo mest til "pynt" og ikke så mye brukt ved lek. Hvilken garntype av de oven tror du er mest kløfri/mykest? Han er følsom, spesielt kring halsen, så det sikreste hadde vært bomull..

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 27-11-11, 23:19   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har strikket to av luene jeg viste bilde av, og har begynt på nummer tre. Strikker nå i Freestyle, litt mindre pinner og flere masker, blir så fin atte

Veslas ble strikket i extra fine merino, og en tråd alpakka, og ble utrolig myk og god! (Jeg fant jo ikke igjen deet ene nøstet merino, men fikk tak i i butikk, og fikk lua ferdig. Så det forsvunnede nøstet dukker sikkert opp igjen snart... )

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 28-11-11, 00:36   #5
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan noen tipse meg om lue til broderen.. Den skal være lang, visstnok. Ikke baggylue av typen som blir vid og posete, men som sitter over øra, og blir lang bak, på en måte..

Helst på litt tykkere pinner, så armene mine overlever

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 28-11-11, 12:51   #6
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Kan noen tipse meg om lue til broderen.. Den skal være lang, visstnok. Ikke baggylue av typen som blir vid og posete, men som sitter over øra, og blir lang bak, på en måte..

Helst på litt tykkere pinner, så armene mine overlever

Som den over, fra Sandnes - ikke baggy spiral, men den som gutten har på seg. Den er ikke posete, men kan strikkes lang, så lang du vil. Easy garn på pinne 7 og 9, går rasende fort også!

Gammel 28-11-11, 13:16   #7
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Fant ut at barna nok vil ha seg en blånisselue (etter å ha dumpet over oppskriften her inne) så da ble det to slike i helga. Skal strikke den tredje når jeg får kommet meg ned på butikken etter mer garn senere i dag.

Odelia er ikke aktiv  
Gammel 28-11-11, 08:56   #8
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Maxine: Hva med en enkel 2r 2 vr lue til ønsket lengde? Noe sånt http://www.ravelry.com/patterns/library/modern-rib-hat

Gammel 28-11-11, 08:57   #9
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg begynte på Dragonfly socks i går kveld:

Gammel 28-11-11, 22:47   #10
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Delight fra Drops, kanskje? Ellers ville jeg prøvd Merino Extra Fine fra Drops, for det vil til og med lillegutt som ikke liker ull gå med. Tulliball-garnet og Wollmeise er også garn som lillegutt orker å gå med. Han er veldig kresen på ull.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 28-11-11, 23:02   #11
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Merino Extra Fine ser flott ut! Er det noen butikk i Oslo som har det eller bør jeg bestille på nett?

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 29-11-11, 13:00   #12
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Merino Extra Fine ser flott ut! Er det noen butikk i Oslo som har det eller bør jeg bestille på nett?

Kan kjøpes i de fleste strikkebutikker i Oslo, Strikkedilla Oslo City, Tjorven - Majorstua bl.a. Ellers kan du også bestille det på nett gjennom Drops Garnstudio sine sider.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 28-11-11, 23:07   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Merino Extra Fine er kløfritt, spør mine unger Til og med anti-ull-gutten min bruker lue strikket i dette

Jeg har strikket enda en av luene, men nå får det bli noe annet. Får strikke en enkel vrangbordslue til broren min.. Litt tykke pinner, tror dere Nepal kan passe? Har strikket tøfler og tunika i høst i dette, og det er jo utolig godt og mykt (Jeg jobber vegg-i-vegg med en forhandler av Drops-garnet, derfor blir det mye derfra )

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 30-11-11, 01:24   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Gammel 30-11-11, 07:44   #15
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Lekkert!

Gammel 01-12-11, 12:59   #16
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har FORTSATT de sokkene på pinnene (motivasjonen forsvant litt når jeg innså at jeg må strikke nye om jeg skal få noen selv...)
Og den puta som mamma skal få til jul, som vel egentlig skal bli tre puter, men jeg holder på med den første, og har heller ikke kjøpt garn til flere, in case...

Også har jeg, optimisten, lagt opp en kjole til Mikro. Som, vel, strengt tatt har jeg bare lagt opp delvis, for jeg mangler 100 masker, toget kom frem. (Ja, jeg HADDE blitt ferdig om jeg ikke hadd hatt for liten trådstump, så jeg måtte begynne på nytt etter de første 130) Og altså har jeg ingen reell oppskrift, jeg tar litt utgangspunkt i den kjolen i myk start, bare at jeg altså strikker den helt annerledes, ikke rillekant med dobbelt masketall nederst, men perlestrikk i stedet, med det masketallet jeg skal fortsette med, og vage planer om muligens noen fletter på skjørtet, og i alle fall rundstrikket, ikke todelt som oppskrifta sier (det er den første kjolen hun har inspirert av denne oppskriften også. Den fikk hun som nyfødt, hadde på seg den dagen hun var født!)

vi får se, den blir jo neppe ferdig ti jul, jeg skal jo strikke de der putene også. Og ja, helst det sokkeparet da, og egentlig er det altså JEG som trenger sokker.

Gammel 23-12-11, 12:14   #17
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er i gang med Melkers barnehagesett fra Pickles

Gammel 27-12-11, 23:08   #18
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har strikket Arne og Carlos Space Invaders lue til mannen og nå har jeg vært i strikkebutikken og kjøpt garn til flere luer til resten av oss. Det er så mye fint i det heftet og de er lettstrikkete og raske.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 28-12-11, 13:24   #19
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg har strikket Arne og Carlos Space Invaders lue til mannen og nå har jeg vært i strikkebutikken og kjøpt garn til flere luer til resten av oss. Det er så mye fint i det heftet og de er lettstrikkete og raske.

Dette har jeg hatt liggende som kommende prosjekt en stund; slike luer til både store og små. Kule!! Tror jeg må komme i gang, nå som julestria har lagt seg.

Gammel 01-12-11, 22:09   #20
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Jeg har strikket en enkel lue til lillebror. 2 r, 2 vr. Men synes ikke den bli som jeg vil ha den. Guttungen ønsker seg også lue, jeg burde sikkert prøve å hekle en istedenfor, så den blir skikkelig kul, men jeg finner ingen oppskrift. Men da blir det nok mer riktig stil, tror jeg..

Maxine er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.