|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hva strikker du nå III
Drops Ice, Andes og Puddel har samme strikkefasthet bl.a.
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva strikker du nå IIIRen bomull er jo ikke optimalt om det blir vått, men et skjerf som dette på en 8-åring er jo mest til "pynt" og ikke så mye brukt ved lek. Hvilken garntype av de oven tror du er mest kløfri/mykest? Han er følsom, spesielt kring halsen, så det sikreste hadde vært bomull.. |
|
|
|
|
#4 |
|
Einsam
|
Sv: Hva strikker du nå IIIJeg har strikket to av luene jeg viste bilde av, og har begynt på nummer tre. Strikker nå i Freestyle, litt mindre pinner og flere masker, blir så fin atte |
|
|
|
|
#5 |
|
Einsam
|
Sv: Hva strikker du nå IIIKan noen tipse meg om lue til broderen.. Den skal være lang, visstnok. Ikke baggylue av typen som blir vid og posete, men som sitter over øra, og blir lang bak, på en måte.. |
|
|
|
|
#6 |
|
www.bomulls.no
|
Som den over, fra Sandnes - ikke baggy spiral, men den som gutten har på seg. Den er ikke posete, men kan strikkes lang, så lang du vil. Easy garn på pinne 7 og 9, går rasende fort også!
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå IIIFant ut at barna nok vil ha seg en blånisselue (etter å ha dumpet over oppskriften her inne) så da ble det to slike i helga. Skal strikke den tredje når jeg får kommet meg ned på butikken etter mer garn senere i dag. |
|
|
|
|
#8 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Hva strikker du nå IIIMaxine: Hva med en enkel 2r 2 vr lue til ønsket lengde? Noe sånt http://www.ravelry.com/patterns/library/modern-rib-hat
|
|
#10 |
|
One of These Days
|
Sv: Hva strikker du nå IIIDelight fra Drops, kanskje? Ellers ville jeg prøvd Merino Extra Fine fra Drops, for det vil til og med lillegutt som ikke liker ull gå med. Tulliball-garnet og Wollmeise er også garn som lillegutt orker å gå med. Han er veldig kresen på ull. |
|
|
|
|
#12 |
|
One of These Days
|
Kan kjøpes i de fleste strikkebutikker i Oslo, Strikkedilla Oslo City, Tjorven - Majorstua bl.a. Ellers kan du også bestille det på nett gjennom Drops Garnstudio sine sider. |
|
|
|
|
#13 |
|
Einsam
|
Sv: Hva strikker du nå IIIMerino Extra Fine er kløfritt, spør mine unger |
|
|
|
|
#15 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå IIILekkert!
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå IIIJeg har FORTSATT de sokkene på pinnene (motivasjonen forsvant litt når jeg innså at jeg må strikke nye om jeg skal få noen selv...)
|
|
#18 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva strikker du nå IIIJeg har strikket Arne og Carlos Space Invaders lue til mannen og nå har jeg vært i strikkebutikken og kjøpt garn til flere luer til resten av oss. Det er så mye fint i det heftet og de er lettstrikkete og raske. |
|
|
|
|
#19 |
|
www.bomulls.no
|
Dette har jeg hatt liggende som kommende prosjekt en stund; slike luer til både store og små. Kule!!
|
|
#20 |
|
Einsam
|
Sv: Hva strikker du nå IIIJeg har strikket en enkel lue til lillebror. 2 r, 2 vr. Men synes ikke den bli som jeg vil ha den. Guttungen ønsker seg også lue, jeg burde sikkert prøve å hekle en istedenfor, så den blir skikkelig kul, men jeg finner ingen oppskrift. Men da blir det nok mer riktig stil, tror jeg.. |
|
|
![]() |
|
|