Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Leker i 5-årsdag

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-11, 09:40   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.904
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Leker i 5-årsdag

Vi skal avholde 5-årsbursdag i morgen, med ca. 10 gjester hvorav åtte 5-åringer og to småsøsken på 3 år. Det er omtrent halvt om halvt med jenter og gutter. I lys av tidligere erfaringer tenkte jeg at det kunne være lurt å ha en liten "selskapslek" i bakhånd. Det er mulig jeg lager en liten skattejakt ut av godteposene på slutten, men jeg tror jeg vil ha én lek til. Dessverre aner jeg ikke hva det skulle være.

Er det slik i denne alderen at det blir feil med premier også - at bare et par stykker vinner (en eske fargestifter eller noe sånt), mens de andre må nøye seg med godteposen?

Hjelp!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 09:42   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.132
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leker i 5-årsdag

Vi har hatt "Sette hale på grisen". Det var da S ble 5. Det var en suksess. Jeg tegnet en stor gris og så hadde vi en garnhale med tape som de skulle sette på. Da blir det ikke så mye kaos med skrivesaker.
Ellers har vi alltid fisket godteposer utenom nå sist da vi hadde skattejakt. Jeg syntes fiskingen var mer vellykket, men det skyldtes kanskje at skattejakten gikk litt vel fort.

Danse til musikk og stoppe når musikken stopper, er en artig lek som er enkel å få til. Men jeg ville ikke latt noen gå ut.

Jeg har vært veldig forsiktig med å gi noen førstepremie i disse settingene, bare utropt en vinner og så har alle fått pose. Men det kan godt hende det hadde gått helt greit.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 09:44   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leker i 5-årsdag

Premier til alle eller ingen, jeg har sett dårlige eksempler på det motsatte.

Vi hadde ansiktsmaling på seksårsdagen og det var veldig stas. Jeg finnes ikke flink til å male, så jeg forberedte dem på at det kanskje ikke ble akkurat det de så for seg, men alle var happy og viste stolt fram til lattermilde foreldre som hentet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 09:46   #4
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Leker i 5-årsdag

I barnehagen til snart femåringen vår leker de mye stolleken for tiden. Jeg har inntrykk av at de liker det godt. Ellers er det jo gode gamle bro-bro-brille. Husker at jeg selv likte den kjempegodt da jeg var liten.

  Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 09:46   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.904
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leker i 5-årsdag

Takk for innspill! Ansiktsmaling har jeg også tenkt på, ikke minst ettersom det er en slags Halloween-bursdag. Aller helst ville jeg hatt "skummelt" utkledningstøy til alle, men tror ikke jeg greier å fikse 11 sett til i morgen. Vi har vel 5-6, kanskje, inkl. noen Spiderman-pysjer, men noen vil kanskje være prinsesse, politi eller hund også? Jeg er også talentløs på tegning, men tror vel likevel at jeg er flinkere enn 5-åringene selv.

Og premier til alle eller ingen høres lurt ut, ja.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 09:47   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.897
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leker i 5-årsdag

Sette hale på grisen er gøy. En gang hang vi opp bilde av far i huset og så skulle de henge på nesa. Spille Twister løser også gjerne opp stemningen før de er store nok til å bli flaue over egen kropp. Her har alle blitt premiert etter 'det viktigste er å delta'-prinsippet.

Lykke til!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 09:47   #7
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.479
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leker i 5-årsdag

Premier hadde jeg glatt droppet - dere ender fort med 2-3 hylskrikende "ikke så flinke til å tape" barn. :skrekk:

Vi har samlet alle gavene på et bord når gjestene kommer, og hatt en felles åpning av dem. Det er spennende for alle, og slår ihjel et kvarters tid. Dere kan jo vurdere å bruke flasketuten peker på til dette.

Skattejakt med bilderebus er fint. Skatten kan være en gullsjokkispenge til hver. Da kan dere fortsatt ha fisking etter godteposer, som slår ihjel enda et kvarter. Halen på grisen også hvis dere kan være ute i en hage etc? En liten tur ut letter veldig på trykket.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 09:48   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.904
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leker i 5-årsdag

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Spille Twister løser også gjerne opp stemningen før de er store nok til å bli flaue over egen kropp.

Hva er det?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 10:09   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.897
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leker i 5-årsdag

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 11:05   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.904
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leker i 5-årsdag

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Sette hale på grisen er gøy. En gang hang vi opp bilde av far i huset og så skulle de henge på nesa.

Ohoi! Tegn klovnenese på pappa! Veldig god idé.



:barnslig:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 11:10   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.897
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leker i 5-årsdag

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 11:14   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.904
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leker i 5-årsdag

Sånn, kopiert opp i A3-format.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no