Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Dunjakke i tørketrommel

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-08, 15:11   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Dunjakke i tørketrommel

Jeg har akkurat vasket og tromlet en dunjakke, helt etter vaskeanvisningen. Da jeg tok den ut av maskinen, var det ikke en eneste fjær igjen i ryggen på jakken! Jeg kjører den en gang til nå, og håper på et mirakel.

Men... er ikke dette den eneste måten å vaske en dunjakke på, da? Altså med tørking i trommel?

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 15:13   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.876
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel

Da dunjakker var moderne på 80-tallet, husker jeg de sa at man skulle vaske dem sammen med en tennisball.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 15:13   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel

En joggesko eller tennisballer i tørketrommelen hjelper til med å fordele dunet har jeg hørt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 15:21   #4
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel

Det som Elinblu og Zol sa!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 15:21   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel

eller en plastik ku, girs og en sau *man tar det man har*

Tørketrommel er den viktigste delen nesten.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 15:21   #6
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Da dunjakker var moderne på 80-tallet, husker jeg de sa at man skulle vaske dem sammen med en tennisball.

Jeg husker også noe slikt, men når det står et tørketrommelsymbol på lappen, og ikke noe tennisballsymbol ved siden av, skulle man da tro en vanlig omgang i trommelen ikke ville ødelegge jakken?

(Jakken tilhører forøvrig min bror på 17 år, som er langt mer moteriktig enn meg. Av det slutter jeg at dunjakker er tilbake i motebildet igjen. )

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 15:26   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel

Jepp, enten et par tennisballer eller en joggesko.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 15:29   #8
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel

Jeg skyller den i vaskemaskinen nå, og skal gi den en omgang til i tørketrommelen etterpå. Denne gang sammen med joggesko, plastdyr el l.

Takk for tips!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 15:45   #9
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel

Ta den ut inne i mellom og rist den litt også! Og bruk litt tid på tørkingen (mtp temp), du må jobbe med en dunjakke for å få den i fasong.

Sambo prøvde å drypptørke (!) Storesøsters T2H dunjakke i vinter, og jeg måtte streve over tid for å få den normal igjen...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 15:53   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel

Lykke til

Jeg har forøvrig alltid vasket dunplagg som alt annet tøy,halvtørket plagget litt på tørkestatisvet og deretter tørket plagget helt ferdig i tørketrommelen.
Aldri vasket med ball, men tørket med tre-fire tennisballer,bandyballer e.l.
Ballene banker ut dunene sa de kleber seg sammen i vasken.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 17:03   #11
amelia
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 386
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

En joggesko eller tennisballer i tørketrommelen hjelper til med å fordele dunet har jeg hørt.

Har jeg hørt også, ja

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 18:48   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel

Og selvfølgelig er det FP som har svaret på alt man lurer på. Googlet tørking av dunjakke og da kom denne tråden opp.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 18:54   #13
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Og selvfølgelig er det FP som har svaret på alt man lurer på. Googlet tørking av dunjakke og da kom denne tråden opp.

Jeg skvatt litt da den kom opp nå, for jeg kjøpte min første dunjakke siden 80-tallet i fjor vinter, to år etter at jeg startet tråden. Men så kom jeg på at jeg skrev det på vegne av min mor, som hadde ødelagt min lillebrors dunjakke i vask. Enden på visa ble faktisk at han fikk en ny jakke av butikken.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 18:56   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel

Jeg har to tennisballer til det formålet. Da blir dunposer og dunjakker superfluffy igjen. Og så bruker jeg 30 minutters tromling et par ganger, ikke sånn opplegg der trommelen selv skal finne ut når den er ferdig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 21:30   #15
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel

Jeg må tydeligvis shoppe tennisballer, for fisher price figurer gjør ikke susen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no