|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir dere til tiggere?
|
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Gir dere til tiggere?Tror ikke dette er han kjendistiggeren nei. (Hvis vi snakker om han som samlet sammen penger slik at han kunne gifte seg med dama si, og dra på avrusning og slikt.)
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Sv: Gir dere til tiggere?
Er det Knut du tenker på? Synes i grunnen bildet liknet ham, jeg.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Gir dere til tiggere?Å, ja dem ja! Jeg leste om dem i et eller annet ukeblad en gang. Dette gikk vel som en serie på NRK? Er det noen som vet hvordan det er med dem nå ett år etter tv-serien osv.?
|
|
|
#6 |
|
villende
|
Sv: Gir dere til tiggere?Jeg gir aldri til tiggere etter å ha jobbet i døgnåpen kiosk som 18-åring. Der vanket det mange løse fugler som også hadde behov for å prate litt. Det var flere som brukte mye penger på (dyr) gatekjøkkenmat, fremfor å bruke litt mindre penger på den lokale Rema-butikken. Det var også flere som snakket stygt om personer som tilbød å kjøpe mat til dem fremfor å gi dem penger til rus. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Gir dere til tiggere?Jeg gir ikke til tiggere lenger. Det var ikke en lett beslutning, men en periode var tiggingen i Oslo så aggressiv at det ikke var en metode jeg ville være med på å opprettholde. Det har blitt bedre nå, men jeg lar fremdeles være å gi. Kjøper også =Oslo, som oftest.
|
|
|
#8 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Gir dere til tiggere?Har vel bare gjort det et par ganger da jeg har vært i Oslo, men det har bare vært snakk om 30-40 kroner, her er det ikke tiggere,
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gir dere til tiggere?Nei, jeg vil ikke at pengene mine går til organisert kriminalitet, det være seg tiggemafiaer eller narkotikahandlere. Når jeg kjøper =Oslo så strider jo ofte det mot akkurat det prinsippet, for de pengene går jo også ofte til dop. Men det fører også mye godt med seg, og forhold til å gi folk en større følelse av menneskeverd og et "yrke". Så det veier opp.
|
![]() |
|
|