|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Grove vafler med kesamEtter at jeg fant disse vaflene, lager jeg aldri noen andre. De er gode selv om de er grove (synes jeg. Og ungene. Og alle som har vært på besøk), og de holder seg mye bedre enn fine. Derfor er de ok også dagen etter at de er blitt stekt, og jeg sender med i matpakka av og til. Det er også kjekt at de er såpass at det går an å regne det som "lunsj" i helgene av og til, for det er ikke lett å få ungene til å ta en brødskive før vaflene når det lukter vafler. Sist redigert av apan : 16-11-11 kl 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grove vafler med kesamDenne ligner litt på, er det Yngve i NRK Puls? sin oppskrift, bortsett fra at den er uten sukker og vaniljesukker, med natron og olivenolje erstattes med raps.
![]() |
#3 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grove vafler med kesamTror sannelig jeg må kjøpe vaffeljern til meg selv i julegave, for dette virket godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grove vafler med kesam
Den er ganske lik. Jeg lager ofte etter denne oppskriften. Bruker også grovbakstmel hvis jeg har det, eller noe anent grovt. De er veldig gode.
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Grove vafler med kesamOlivenolje i vafler?
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grove vafler med kesam
Den oppskriften til Yngve bruker jeg også, barnen synes de blir veldig gode. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|