Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket bakovervendt barnesete?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-12, 18:38   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?

Hvordan er det plassmessig Sonja?

Hadde bestemt meg litt for 1 maxway og 1 Moby, men når jeg prøvde ungen i mobyen i dag synes jeg den er så trang. Altså ungen plasser i den, men han er jo 6mnd gammel han bør jo passe i den lenge lenge. Max way likte jeg godt, men tenkte å ikke kjøpe to like seter.

Vi har Isofix i en av bilene men er egentlig ingen isofix seter jeg liker for tiden.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 18:51   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde HTS BeSafe Izi Kid til poden, og likte setet veldig godt. jeg vil anbefale Kid fremfor kombi da Kid er et rent bakovervendt sete. Kombiseter firer noe på sikkerhet for å kunne brukes begge veier. Som flere nevner så går setet kun til 18 kg. Det løste vi med å kjøpe et Brio Zento sete rett før poden ble 4 år (da var han 17,5 kg). Da kunne han fortsette å sitte bakovervendt siden det går opptil 25 kg. Var svært fornøyd med Zento også. Han likte setekomforten bedre i det enn Two Way Elite (han fikk velge selv mellom de to setene).

Vil uansett anbefale å prøve flere forskjellige seter i bilen da det er svært forskjellig hvor lite/mye plass et sete tar i ulike biler. Ville også sett nærmere på de ulike Britax setene. De er gode!

Gammel 29-06-12, 18:48   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg får gå å vurdere den. Har ikke vurdert den siden jeg mislikte hvordan delene satt på barnet i DL.

Gammel 29-06-12, 20:00   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Izi Combi og Izi Kid er vel samme sete bare at kid mangler festene for å feste det fremover. Så om man monterer det bakover så firer man ikke på sikkerheten. Men siden det er prisforskjell så kjøper man jo like gjerne Kid. Combi er vel ofte på tilbud, men nå er jo alle setene på tilbud ut morgendagen. Zento til 2000kr fek.

Vi var veldig fornøyd med Zento. Vurderer å bare kjøpe en Zento til lillebror og en Maxway. Jeg har lange unger så greit å kjøpe store seter.

Var en Priori jeg prøvde lillebror i, butikken hadde ikke Moby inne. Problemet med den er at kantene går veldig beint ut fra ryggen, mens på Besafe og Maxway skrår den utover. Så når barnet blir større får det bedre plass mens i Moby har den like brei plass hele tiden. Vi prøvde Storebror i Moby når han var 2år og måtte droppe det da. Så tror jeg dropper det nå og. Selv om jeg har veldig lyst på hvilestillingene.

Gammel 29-06-12, 20:02   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Isole: Da er det nytt ihvertfall. HTS har tidligere uttalt at det er forskjell på Combi og Kid, men det kan jo hende de har endret på de de siste par årene eller så

Gammel 29-06-12, 20:17   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Jeg har faktisk ikke peiling, men de ser jo identiske ut, bare at Kid mangler de rundingene på siden til å feste belte når man har de fremover.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.