Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hjelp! Strikke hæl på sokker!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-11, 20:20   #1
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Hjelp! Strikke hæl på sokker!

Hjelp!

Det er bare noen runder igjen på sokken min før oppskriften sier "strikk din favoritthæl". Jeg har aldri strikket sokker før!

Noen som har fremgangsmåte på en enkel hæl? Hvis det har noe å si, så har jeg 33 masker å strikke hæl av.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 20:33   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Strikke hæl på sokker!

Strikk frem og tilbake over de 33 maskene, ta første maske på hver pinne løst av som du skulle strikket den vrangt. Jeg pleier også å ta annenhver maske på hver vrangpinne løst av på samme måte. Strikk til du har et omtrent kvadratisk stykke, kanskje litt mer. Så strikker du 22 masker, strikk de to neste sammen ved å ta begge løst av som du skulle strikket dem rett, sette dem tilbake på venstre pinne, og så strikke dem sammen i bakre maskeledd. Strikk en maske til. Snu. Ta første løst av, strikk til det gjenstår 11 masker, strikk to vrangt sammen, strikk en vrang, snu. Strikk nå til du kommer til gapet der du snudde sist, strikk den siste før gapet og den første etter sammen på samme måte som forrige rettomgang, strikk en til, snu. Fortsett til du har strikket alle maskene. Du er nå på slutten av en vrangomgang, snu arbeidet og strikk over alle maskene igjen. Plukk så opp masker på siden av hælen ved å plukke opp de maskene du tok løst av i begynnelsen av hver omgang. Jeg pleier å vri maskene når jeg plukker dem opp, da blir det ikke hull. Plukk opp en ekstra i overgangen mellom hælen og resten av foten, strikk over oversiden av foten plukk opp på samme måte når du når hælen igjen. Nå er du ferdig med hælen, og strikker rundt igjen. Men du har mange flere masker enn du hadde før, så det må felles litt. På annenhver omgang feller du ved å strikke to rett sammen før vrist-maskene, og to sammen slik du gjorde på enden av rettomgangene da du snudde rett etter vrist-maskene. Fell til du har like mange masker som du hadde i skaftet.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 20:57   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Strikke hæl på sokker!


Tusen takk, du er best!
Får følge det som best jeg kan når jeg kommer så langt.

Jeg strikker på liten rundpinne. Bør jeg ta av de andre 33, eller kan de bare stå så lenge?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 20:59   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Strikke hæl på sokker!

Jeg ville satt dem på en annen pinne, ellers kan det fort bli knotete med liten rundpinne. Du trenger det uansett når du skal plukke opp masker. Holder på med sokker selv nå, men jeg strikker på 100 cm rundpinne, og da brukte jeg bare den.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 21:01   #5
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Strikke hæl på sokker!

Da gjør jeg det!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no