|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvor får du pepperkakedeigen fra? | |||
| Jeg bruker kjøpt pepperkakedeig |
|
94 | 62,67% |
| Jeg bruker hjemmelaget pepperkakedeig |
|
53 | 35,33% |
| Ingen av delene |
|
3 | 2,00% |
| Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Lager selvfølgelig selv. Har en oppskrift jeg syns fungerer bra til huslaging og som er god på smak. Jeg lager ca 3,5 kg med deig, da har jeg til en hel pepperkakelandsby og masse pepperkaker i tillegg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?
Egentlig smaker ikea-deigen mer som sirupsnipper. De blir sprø, og ikke porøse.
|
|
|
#3 |
|
lettere utlada
|
Gjør de? Jeg har aldri prøvd den, men i år fikk jeg en boks i gave. Jeg tenkte gutta skulle få styre på med den. Kansje jeg må ta av litt å lage noen "skikkelige" også da?
|
|
|
#4 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Lagde deigen selv i år, oppskrift ble funnet her inne.
|
|
|
#5 |
|
Deltidsmamma
|
Jeg er så enig. Første gang jeg har tenkt på å lage deigen selv i år, og det var jo både gøy og enkelt. Ungene hjalp til. Har ikke fått testet ut smaken, har ikke bakt ut enda. Oppskriften fant jeg på matprat, den har både fløte og smør. Men det ble melange istedetfor smør, nå. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Vi lager bare pepperkakehus og kjøper deig fra IKEA. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Vi kjøpet på Ikea eller Rimi. Pepperkaker er ikke favoritten her i huset, derfor bruker vi ikke så mye tid på å lage det fra brunnen. En kjøpeboks holder også i massevis til vårt forbruk. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
geskjeftig
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg har alltid lagd deigen selv, og syns ikke konsistensen på kjøpedeig blir like seig og god.
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Mine pepperkaker er vel kanskje mer det du kaller sirupssnipper Tallulah, de er ihvertfall ikke porøse sånn som ferdigkjøpte pepperkaker (som jeg ikke syns er noen vits i å spise). |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Normalt sett lager eg deigen sjølv, men i år vurderer eg kjøpedeig siden vi kun skal laga pepperkakehus. Vi skal ha ein bakerunde på arbeidsstova på laurdag, men då går vi også for kjøpedeig. Dersom det vert uopna pakkar til overs, får vi levera dei tilbake på butikken.
|
|
|
#12 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Vi har kjøpt deig etter at vi flyttet sammen, stort sett på IKEA, til tross for at jeg ikke liker smaken av IKEA-kakene så godt. (Ett år blei de aldri bakt ut - jeg fant deigen i skapet langt utpå våren ...
|
|
|
|
#13 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Dårlige valg i Pål en. Jeg lager til de vi og kjøper til hus og pyntepepperkaker. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg lager ikke selv, rett og slett fordi jeg ikke gidder.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Ikea
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg er elendig til å planlegge, og siden pepperkakedeigen blir best hvis den lages dagen i forveien, så blir det mer planlegging enn jeg takler. Derfor kjøper vi deig. Vanligvis har vi kjøpt på Ikea.
|
|
|
|
#18 |
|
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg lager pepperkakedeig selv. Etter min tippoldemors oppskrift. Det er absolutt ingenting som kan konkurrere med den! Ikeas pepperkaker ble ikke spist her i huset og gikk til slutt i søpla, det ene året jeg prøvde meg på det.
|
|
|
#19 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg krysset av for hjemmelaget selv om jeg har kjøpt i år. Jeg regner med at det er et unntak.
|
|
|
#20 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Om jeg absolutt må steke pepperkaker kjøper jeg ferdig deig, heldigvis slipper jeg som oftest unna siden barna baker pepperkaker hos svigers.
|
![]() |
|
|