Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Godtepose-spørsmål

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-11, 22:53   #21
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Me prøvde oss på ein barnebursdag uten godtepose. Fytti for eit mas det var. Det einaste ungane spurte etter var når godteposen kom. Når eg sa at det fekk dei ikkje, blei dei sur eller ville ikkje tru på meg. Same med brus. Det var eit evig mas. ( me hadde ikkje det heller )

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 22:57   #22
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.447
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Luvi: Er nok flere med samme tanke. Først etter litt forumtid har jeg forstått det muligens er ganske utbredt det med godteposer, iallfall i enkelte landsdeler/steder - for det er der jeg tror det ligger; at det kommer an på hvor man har vokst opp. Jeg er oppvokst i vestlandsbygd, ingen godteposer i noen bursdager(vi var 18 jenter i klassen på barneskolen, det ble noen bursdager...). Først på ferie hos kusine på det sentrale østlandet møtte jeg på dette fenomenet som 8-åring, veldig forunderlig husker jeg.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 23:00   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.539
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Luvi: Jeg er egentlig i mot godteposer jeg også, synes det er en uting, men barna forventer å få det i bursdager. Min førsteklassing var i bursdag forleden og da fikk de ikke, noe jeg synes var greit. Det var på et lekeland. Kommer til å droppe det etterhvert, særlig om vi ikke holder bursdagen hjemme og betaler for å ha det et sted.

Vi fikk aldri godteposer dag jeg vokste opp på 70-tallet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 23:03   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.172
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Jeg har aldri opplevd mas om godteposer, hverken fra Poden på forhånd eller fra gjestene hans. Men det er en hyggelig ting, synes jeg, og en grei måte å servere godter på, og så oppbevares de uspiste godtene i hver sin pose, så det blir mindre rot og søl. Hvis man har fiskedam eller annet, blir det jo en lek ut av det også. Vi har temmelig beskjedne poser, og det er ingen som har klaget på det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 23:28   #25
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.447
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Dere som ikke har hørt om godteposer i bursdag/evt. bare hørt om det på forum. Har dere ikke bokhandlere, Nille, lekebutikker osv. med bursdagsutstyr i nærheten?
Har dere ikke sett posene som selges?

Nei, faktisk ikke. Det er lenge siden jeg selv var barn og det er fremdeles noen år til mine skal feire med barneselskap så jeg har altså ikke studert området i butikkhyllene. Jeg er oppvokst med å gå nyttårsbukk men steiler ikke over at andre fra andre steder ikke har hørt om/er vant til det samme.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 23:45   #26
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.447
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Jeg har selvsagt sett det selges bursdagsartikler, jeg har bare ikke hatt behov for å studere det nærmere. Har forresten hørt med min kjære også, som er oppvokst i bygd på sørlandet: Heller ikke han hadde hørt om godteposer i bursdager. Både han og vi hadde mest noe varmt å spise, kake/is/gele alt ettersom og så kanskje en skål med chips eller noe. Spent på hva normen er her når mine blir større!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 23:49   #27
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Jeg har aldri skjønt poenget med godteposer, men vi har det vi også - utelukkende fordi "alle andre" har, og fordi det ikke er en så viktig prinsippsak at det er verdt å boikotte og dermed gjøre guttene lei seg. Eldstemann ble 9 nå nylig, og fortsatt er det godteposer i bursdagsselskapene. Håper det kan avvikles snart.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 11:37   #28
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Luvi: Jeg er egentlig i mot godteposer jeg også, synes det er en uting, men barna forventer å få det i bursdager. Min førsteklassing var i bursdag forleden og da fikk de ikke, noe jeg synes var greit. Det var på et lekeland. Kommer til å droppe det etterhvert, særlig om vi ikke holder bursdagen hjemme og betaler for å ha det et sted.

Vi fikk aldri godteposer dag jeg vokste opp på 70-tallet.

Det var alltid godteposer da jeg vokste opp på 80-tallet. Hva skjeddde i mellom der, egentlig?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no