Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Poden vil gi gaver. Hva er gøy, og kjapt å lage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-11, 12:09   #41
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poden vil gi gaver. Hva er gøy, og kjapt å lage?

Takker for masse gode tips!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 13:09   #42
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.417
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Poden vil gi gaver. Hva er gøy, og kjapt å lage?

Storebror og jeg laget lyslykter i går:

Tomme syltetøyglass
servietter eller silkepapir
lim - jeg kjøpte decoupage-startsett på panduro

I dag når det har tørket tenker jeg vi surrer på litt ståltråd sånn at de får hempe og kan henges opp for de som ønsker det. Bare fordi jeg av en eller annen grunn har ståltråd i huset.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 13:56   #43
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poden vil gi gaver. Hva er gøy, og kjapt å lage?

Nøkkelringer av krympeplast! Du kjøper krympeplast på Panduro, som han tegner på. Så legger du dem i ovnen (tid og varme står på pakka), og så kommer de ut i 1/3 av størrelsen, og med enda klarere farger. Sett i nøkkelring.



(Ikke mitt bilde)

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 14:04   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.602
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Poden vil gi gaver. Hva er gøy, og kjapt å lage?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Tidligere år har vi kjøpt sånne porselenstusjer på Panduro og storebror har tegnet på tallerkner og kopper til besteforeldre.

Det har vi gjort i år og for to år siden.

Store fyrstikkesker, pynte med glitter, filt/glanspapir osv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 14:19   #45
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poden vil gi gaver. Hva er gøy, og kjapt å lage?

Jeg og lillegutt lager poser med litt godter oppi.
Vi lager sjokolade (ett år lagde vi fra scratch med kakaosmør og kakao osv og smeltet og ordnet, et annet tok vi bare ferdige plater og smeltet om) i sånne former - fylte noen av dem med marsipanbiter eller seigmennbiter eller rosiner som hadde trukket i ymse, sjokoladebark skal vi også lage i år (sjokolade og nøtter, rørt sammen og brekt opp i biter - søk etter chocolate bark, bountykuler etter oppskrift her inne, og marsipankuler med farger og pønt. Fort går det også.

Så pakket vi det inn i en liten pakke/pose av matpapir innerst og pent papir på utsiden, og jeg lagde til merkelapp med til/fra på den ene siden og bilde av lillegutt som lagde sjokolade på den andre siden, presto - fin selvlaget gave som vi selv kunne hjelpe til å spise

Bivoksplater til rulling til lys har også slått godt an.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 18:57   #46
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poden vil gi gaver. Hva er gøy, og kjapt å lage?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Storebror og jeg laget lyslykter i går:

Tomme syltetøyglass
servietter eller silkepapir
lim - jeg kjøpte decoupage-startsett på panduro

I dag når det har tørket tenker jeg vi surrer på litt ståltråd sånn at de får hempe og kan henges opp for de som ønsker det. Bare fordi jeg av en eller annen grunn har ståltråd i huset.

Eller dere kan male på de og pynte ståltråden med perler og annet moro.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 19:05   #47
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poden vil gi gaver. Hva er gøy, og kjapt å lage?

Kjøpe fliser med ramme på panduro og male med porselensmaling/tegne med porselenstusjer på. Blir fine underlag til gryter.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 17:49   #48
Fru Pigalopp
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 9
Fru Pigalopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Poden vil gi gaver. Hva er gøy, og kjapt å lage?

Mine forslag:

-Male på kubbelys med akrylmaling
-Male med glitterlim/gullmaling på juletrekuler
- Male med glassmaling/tegne med glasstusjer på syltetøysglass (= lykter), evt fylle dem med smågodt fra Europris
-Lage meiseboller (smelt delfiafett, flott matfett el.lign, ha i fuglefrø, ta blandingen i passende størrelse beger med en hyssing i slik at det kan henges opp, ha gjerne en liten pinne i den enden som skal stikke ned i meisebollen, så sitter den bedre fast. For å ta bollen ut av begeret setter du det litt i varmt vann, så løsner det og kan henges opp. Men begeret bør være på til rett før meisebollen skal henges opp.)
-perle hjerter med nabbi-perler som strykes på den ene siden (med matpapir mellom perlene og strykehjernet så plasten ikke smelter fast i jernet), sette i et fint bånd = jultrepynt

Fru Pigalopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no