|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VIKITG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romHar kaféene lov til å forby amming da? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Signerer opprop + amor |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Brøstmælkfabrikken AS
![]() |
Sv: VIKITG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romHer er en link til likestillingsombudets side.
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: VIKITG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom
I realiteten er det mange kafeer som er forbudt for handicappete fordi det ikke er noe påbud for private å tilrettelegge forholdene for handicappete. Hvis du sitter i rullestol og døra er for smal er du like effektivt utestengt som om det sto et forbudsskilt der.
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romJeg er uenig i oppropet. Så lenge uteplasser får lov til å sette aldersgrenser på 30 år, dresskode etc så må de også få lov til å forby amming. Hadde oppropet klaget på at amming var forbudt i det offentlige rom hadde det vært en helt annen sak.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 22-03-07 kl 10:11. Årsak: la til: forbudt i det offentlige rom |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom
Jeg er enig i dette.
|
|
|
#7 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romJeg har signert.
|
|
|
#8 |
|
Fola Blakken
|
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom
Enig med him.
|
|
|
|
#9 |
|
saftig
|
Jeg skjønner heller ikke at noen blir støtt av at barn som ammes, men jeg respekterer det likevel. Sammenlingningen med handicappede holder bare ikke. De er mennesker, og kan ikke bures inne. Barnet har ingen nytte av restaurantbesøket. Mor kan puppe først og så gå på restaurant etterpå, og puppe etterpå. Eventuelt kan barnevakten gi flaske. Stor forskjell. Jeg har hatt to barn og har på ingen måte buret meg inne selv om jeg ammet OG var på restaurant uten å amme. Det går helt fint an.
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Jeg respekterer ikke ammeforbud, men jeg respektere helt sikkert enkelte sider ved personer som blir støtt av offentlig amming. Og det er alltid like morsomt å høre alle lure menneskers idéer om hva mor bare kan gjøre i stedet. Jadda, gi flaske, du kan amme barnet til faste klokkeslett, skaff barnevakt ... *dån* |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom
Jeg skjønner hva du mener Safran. I mitt tilfelle har dette vært mest aktuelt på dagtid, jeg rørte meg mye ute på dagtid og ved noen anledninger så var det bare kafé eller lignende som var tilgjengelig. Til tider sikkert dårlig planlegging av meg, men det er ikke alltid lett å vite eksakt når et barn blir sultent. Om jeg satte meg med ryggen til eller med f.eks. helseteppe over meg og sønnen så kan jeg ikke skjønne at dette ikke kan være ok på et kafé. Selvsagt spiste eller drakk jeg noe samtidig. Jeg har aldri ammet i selve restauranten på kveldstid, bare på bakrom eller toalett. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romJeg vil bare fra min side avslutte denne diskusjonen med å si at jeg nok hadde tenkt som mange her om jeg selv ikke hadde vært oppe i den situasjonen jeg var med et skrubbsultet barn, hormoner i kroppen og ikke noe annet sted å ta veien mitt på vinteren. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ræv med ører
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romJeg er også enig med him. :melooper:
|
|
|
#14 |
|
Hvor: Akershus
Dette lovforslaget støtter jeg helt opp om, og er selv på jobb blitt "utsatt for" for foreldre som stikker til meg en overfylt bæsjebleie (helst så det tyter utenfor) med kommentar som f.eks.: Kast den her for meg!
|
|
|
#15 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Et lovforslag? Lov om normal skikk og bruk på kaféer, § 1; lov om bleieskift. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Hvor: oppi der :peker:
Nå kom jeg plutselig på den diskusjonen som gikk i en barselklubb på NM etter at noen hadde lagt ut bilder fra et treff. På det ene bildet så man en gjeng med mammaer skifte på babyene sine, oppå et kafébord. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romJeg ser bare for meg den sinnsykt lange køen av tissetrengte damer foran damedoen. " Hei, er du ferdig snart?" "Jada, skal snart til på pupp nr 2!"
|
|
|
#18 |
|
ctrl+z
|
Hyl!
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romHvis noen blir støtt av amming bør det være deres problem, ikke den ammende sitt. Jeg er overrasket over at så mange tenker motsatt.
|
|
|
#20 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Her også.
|
![]() |
|
|