|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing generelt
Jeg tenker at som man reder, så ligger man.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltJeg er litt sånn ja og tja til hele greia. Jeg liker gaver godt, både å gi, og å få. Jeg har familiemedlemmer som syns gavegreiene er noe herk og snakker mye om hvor kjipt det er, og jeg har familiemedlemmer som mener at mye av alt er aller best, og det skal helst være dyrt og flott og best og mest.
|
|
|
#3 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing generelt1500 kr er vanlig ukeshandel for en familie på seks. Ingen luksus ogbør ikke fremkalle kvalme. Med mindre man har omgangssyken, da. Og da bør man strengttatt ikke være på Obs. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltAkkurat 1500,- kr på en handel er da ikke så ille, vi bruker gjerne det på en vanlig uke og vi er bare tre. Hadde vi vært hjemme i jula hadde vi handlet for en uke på fredag slik vi normalt gjør.
|
|
|
|
#5 |
|
saftig
|
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing generelt
Helt enig. Mat må man da ha!
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Og dette er sånt jeg synes er graverende. Man kjøper ikke dyrere presanger enn av man kan overholde andre økonomiske forpliktelser. :streng:
|
|
|
|
#7 |
|
© All rights reserved
|
Pfff. Noen skal jo tross alt delta i Luksusfellen også. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltVi er så vill og gal (og kvalm?) at vi betaler all mat med Coop sitt Masterkort
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltVi handlet for 2300 kroner på Kiwi, men dette var julehandlingen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltEn annen ting: Jeg gir som sagt ikke gaver til noen barn av mine venner. Er ikke mindre glad i dem, men jeg synes som sagt at barn flest får nok (og selv fikk jeg aldri gaver av mammas venner, og levde helt fint med det).
|
|
|
#11 |
|
Unik
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltVi får spørsmål om hva barna ønsker seg, og svarte i år feks pentøy, fleece til barnehagen, underbukser osv. Og får deretter. Har kun byttet et par Kamik-støvler pga en misforståelse om størrelse.
|
|
|
#12 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltJeg har aldri kjøpt gaver til venninners barn, heller ikke til egne venninner (nå i voksen alder). Vi har ikke så stor familie, så mine barn får gjerne 4-5 gaver bare fra oss foreldre. En god haug under juletreet er det jo, men det er jo jul..... Jeg kommer ikke til å prøve å forsvare eller forklare hvorfor vi kjøper så mye som vi gjør. Men ungene er glade og lykkelige og veldig takknemlig for det de får (overbegeistret jubel for en ullstillongs kommer ikke spontant, jeg hjelper de på vei med å juble over den). |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltTja, hva storebror fikk ift om man kan få 20 gaver som er ok nyttige og ikke masse leker og tull? Snowracer, fotballspill, kulebane, noe playmo, noe lego. Alt det synes jeg er ganske ok ting å få i hus, og lillesøster arver hans gamle akebrett. Så litt småræl fra et par kompiser, det kan jeg leve med. Ellers fikk han boblejakke, lue, ullundertøy, hettegenser, en lue til og noen bøker, fargeblyanter og abonnement på Donald Junior. Det var vel sånn omtrent det. Mange av disse tingene er ting mange barn får når som helst i løpet av året, storebror får selvsagt også noe av det utenom, og jeg synes det var greie ting det meste. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Drømmer
|
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltPoden fikk globus, koffert, jakke, luer , ullundertøy,kamera,snowracer, hjemmestrikka votter, bøker, lydbøker, cd-er, kinobilletter , tusjer, farebøker,av leker fikk han playmobil, flexitrax og lego. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltVi har relativt liten familie og det blir på ingen måte et gaveberg for noen av oss. Vi gir gaver til noen venners barn og våre får igjen av dem. Jeg innrømmer at jeg synes at det er hyggelig og jeg håper at de ikke har lyst til å slutte med det, men om noen av dem foreslår å slutte så skal jeg selvsagt si ja til det. I tillegg er vi tre venninner som er blitt enige om å ikke gi til hverandres barn, men heller gi til hverandre fordi det er hyggelig å få noen gaver til jul. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Unik
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltJunior fikk penbukse, skjorte, underbukser, fleeceklær, tynn ullgenser, duffel coat, Kamikstøvler, Playmoborg, 3 esker med Playmostæsj, 4 esker Lego, Playmoferge, puslespill, lyssverd, 3 dvd'er, crocks, drikkeflaske, genser, dagligbukser, spill, 500 kr, eventyrbok, lydbok. Hm, det var det jeg kom på i farten.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltEldste fikk 18-20 gaver tenker jeg, yngste noen færre (men litt penger også). I år feiret vi med to kusiner av barna også, så det ble mye gaver totalt sett. Men, vi var i grunnen enige om at det var veldig flotte gaver, få leker, men praktiske, fine ting som barna ble veldig glade for. Jentene fikk mye lego, klær, bøker, lydbøker, DVD'er osv. Yngste her på 3 fikk playmobil, bilgarasje, klær, bøker og DVD'er samt langrennsutstyr. Tror ikke noen av dem "savnet" at det ikke var mer leker.
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltJeg er litt usikker på hva vi diskuterer her? Sist redigert av rine : 30-12-11 kl 07:51. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Jeg er på ingen måte uenig med deg i at et stort forbruk er hovedproblemet miljømessig, altså, og jeg er også enig i at hva man gjør i desember er en del av helheten, som andre ting. Men jeg er usikker på hva du mener på slutten her. Mener du at "gaveberg" ikke er et negativt ord, og at hvis man synes det, er det fordi man har dårlig samvittighet?
|
![]() |
|
|