|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltJeg synes gaver er gøy å gi og gøy å få. Vi var 11 mennesker samlet på julaften i år, sikkert nesten 200 gaver under treet, et riktig deilig gaveberg var det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltHos oss er det mye gaver. Så mye at det er utenkelig å ha det under treet. Ungene får en fin blanding av ting de ønsker seg og ting jeg ønsker dem. Både jeg og ungene ønsker dem både leker og praktiske ting. Det er mye, men det er greit.
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing generelt
Jo, men det tror jeg egentlig er vel så mye fordi folk gjerne har såpass god råd at de har alt de trenger, og det er vanskelig å finne noe å gi folk som de ønsker seg, fordi folk gjerne bare går og kjøper seg det de ønsker seg. Hjemmelagde ting kan man for det første ikke bare kjøpe seg, og for det andre ligger det mye tid i dem, og tid er den ressursen mange av oss har mest begrenset mengde av. Å gi hverandre opplevelser man deler handler gjerne like mye om å gi/unne hverandre tid som penger - mens det å gi bort opplevelser man selv ikke er med på er en grei måte å løse problemet "folk som har alt", siden det jo alltid kommer nye konserter, filmer og teaterforestillinger. Det blir litt det samme som å gi bort vin, kaffe eller sjokolade - det trenger man jo alltid mer av!
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing generelt
Nei, jeg tenkte ikke på deg altså.
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltÅ bli svimmel og kvalm av at folk har matvarer for 1500 i handlevogna til jul er så absurd at jeg vet ikke hva jeg skal si. Det er vel ikke mer enn mange handler for på en vanlig litt stor lørdagshandel. Med stor familie og mange gjester trenger man endel mat i hus. Det er ihvertfall det siste jeg skal bli uvel over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() |
#7 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltJeg kaster ikke mer mat i jula enn resten av året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltHer er det ikke snakk om bare leker altså. Og uansett så går vi gjennom lekene et par ganger i året og GIR BORT det som ikke lekes med lenge. Er det noe som er ødelagt så kastes det, men det er lite som blir ødelagt faktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing genereltJeg tenker at jeg har endret meg når det gjelder synet på gaveberg og overflod. Før, da jeg var (følte meg) mer politisk korrekt og idealistisk enn nå, la jeg inn lange monologer i tide og utide om vederstyggeligheten, nå gremmes jeg over svigermor som ikke lar noen anledning gå fra seg til å gjøre det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Drømmer
|
Det er vel ikke så mange som bare få leker vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|