Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-12, 22:30   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Jeg prøver å finne litt info om Agresso regnskaps- og lønnssystem.

Vi vurderer dette systemet til et idrettslag der jeg er kasserer. Vi er ikke underlagt regnskapsplik og jeg skal føre regnskapet. Vi har i dag regnskapsbyrå men det er ganske så mange tusen i året som vi håper vi kan spare. Jeg er utdannet innen økonimi men jobber ikke nå, mannen er også regnskapsfører så den biten skal vi nok greie. Men ingen av oss har noe erfaring med Agresso. Grunnen til at vi vil bruke dette er at det er det eneste som er kompatibelt med påmeldingssystemet vårt og vi kan derifra få avstemt og registrert alle innbetalingene automatisk. Er også ute etter informasjon om lønnssystemet. Vi har to fast ansatte og en del timetrenere, i snitt 6-7 lønninger i måneden.

Er dette system som vil passe for oss eller er dette et stort og avansert system som blir for mye og for dyrt? Er også interessert i pris om noen vet noe om det

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 00:22   #2
fimba
Superaktiv
 
fimba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
Innlegg: 324
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Sv: Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Jeg brukte dette i kommunal jobb med flere tusen ansatte, og selv om det var et enkelt og lettforståelig program, tror jeg kanskje det blir litt i meste laget for dere. Jeg aner ikke noe om pris.

Finnes det ikke enklere regnskapsprogrammer man kan lage seg selv på Excel eller noe?

__________________
føyelig
fimba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 00:42   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.522
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Har også brukt Agresso i stort landsdekkende firma med underkontorer og avdelinger i søkk og kav, og tenker at for din bruk finnes det vel noe enklere?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 08:17   #4
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.240
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Jeg vil tro at det blir for stort og dyrt for dere. Med mindre det finnes som skytjeneste?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 08:57   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Dette sier Agressos nettsider:

Sitat:

Hvem passer Agresso Økonomisystem for?

Agresso Økonomisystem dekker grunnleggende behov for regnskap- og økonomifunksjonalitet for både store og mellomstore virksomheter uavhenging av bransje eller sektor. Agresso Økonomisystem passer for både enkeltstående selskaper og konsernstrukturer, nasjonale så vel som internasjonale, og er spesielt egnet for virksomheter i endring og vekst. Agresso Økonomisystem innehar funksjonalitet for håndtering av konsernstrukturer både mtp funksjonalitet og rapportering og tilfredsstiller de krav multinasjonale selskaper har til valutahåndtering og språk.

Jeg ville nok ha sett på ulike alternativer for regnskapsprogram som er tilgjengelig på nett og som koster lite.

Uten at jeg vet hva Agresso koster, så vil jeg gjette på at dere kan lønne ganske mange regnskapsmedarbeidere for prisen av en Agresso-installasjon.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:34   #6
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.904
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Agresso blir nok for "stort" og dyrt. Huldt & Lillevik passer nok bedre for små bedrifter. Det er også nettbasert. Aner ikke noe om pris, men du kan jo ta kontakt for å høre. http://www.huldt-lillevik.no/program...llevik-lonn-50

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:37   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Agresso er alt for stort og komplekst for et idrettslag. Ikke er det så himla enkelt heller, nødvendingvis.
:har kursbevis, kan ingenting:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:46   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Mannen brukte mamut da han holdt på med det der.
Ellers bruker vi Sparebank1 sitt medlemsnett for registreringer av innbetalinger av treningsavgift og medlemsavgift. Veldig greit.

Agresso er digert og synes slett ikke det er enkelt i bruk.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 10:02   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.167
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Jeg vil også tro at det kan finnes integrasjoner (eller lages) mot påmeldingssystemet og et annet, enklere program?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 10:59   #10
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Det var det jeg trodde, at det blir for stort og dyrt. Tar gjerne imot tips til andre system vi kan se på som er enkle og ikke så veldig dyre. Har notert Mamut og H&L. Og om noen vet om et system som er kompatibelt med Webcurcus så blir jeg veldig glad

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 12:35   #11
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.620
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Både Mamut og Visma har systemer som passer for små bedrifter/foreninger. Du kan også se på DI Systemer, det bruker jeg på jobb.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 12:46   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Vi bruker mamut i alle fall.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 12:51   #13
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Sjekk prikk. Et kjekt alternativ mange foreninger er veldig fornøyde med, har en del enkle funksjoner for regnskap også, og det kommer nok mer. Jeg jobber ikke der lenger, men det er verdt å titte på synes jeg

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 13:05   #14
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Føyer meg til at Agresso blir for stort.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:42   #15
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Takk for tipset Maxine, men jeg tror det blir for lite system. Vi har 700 medlemmer og en omsetning på flere millioner i året og har faste ansatte så vi må ha et skikkelig regnskapssystem. Tror kanskje vi går for Mamut Forening, må bare konferere med styrelederen først.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 11:04   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen her inne med erfaring fra Agresso regnskap/lønn?

Visma Avendo er et enkelt, rimelig og bra program.
Omtrent samme pris som Mamut. Forøvrig har Visma kjøpt Mamut.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no