Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva kan jeg strikke av dette?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-12, 21:29   #1
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hva kan jeg strikke av dette?

Fant MorAasegarn på Rema i dag. til 16 kroner nøstet, og kjøpte noen i en helt herlig rosa farge, og noen i en nydelig tåkeblå farge.

Det er 55% merino og 45% bomull, og skal strikkes på pinne 3.5 står det.

Jeg er fryktelig dårlig til å tilpasse mønster til garn som ikke er spesifikt anbefalt, så jeg trenge rrett og slett litt tips.

Er dette et garn som man kan strikke en litt lett kjole av som kan brukes på sommeren? Eller er det for varmt?

Bør jeg heller strikke et sett med genser/jakke og bukse? Som kan brukes i bhg på vårparten/høstparten?

Eller kanskje en søt jakke snuppa kan bruke i vår/sommer/høst?

Noen som har noen fine mønster å dele? Eller tips?
Gjerne noe med blondemønster/hullmønster. Eller helt i den andre delen av stilskalaen med noe mariusmønsterinspirert. Problemet er jo at det bare var to farger da.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 21:29   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg strikke av dette?

Og hun som skal ha det på er to år.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 21:31   #3
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg strikke av dette?

Jeg pleier å se på løpelengden til garnet når jeg velger andre garn enn det som står i oppskriften - altså hvor mange meter det er per (ofte 50) gram.
Hva står det på garnet ditt?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 21:34   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg strikke av dette?

ca 116 meter.
Står løpelengden i oppskriftsheftene også?

Høres jo ut som jeg er helt nybegynner nå, men det er jeg altså ikke. Jeg har bare alltid kjøpt garn på butikken sammen med mønster.

Hadde jo vært supert å knekke koden for dette og dermed klare å få tak i billig garn.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 21:40   #5
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg strikke av dette?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

ca 116 meter.
Står løpelengden i oppskriftsheftene også?

Nei, men det står på de andre garnene også - da synes jeg det blir lettere å velge alternativer. Det er ikke alltid pinnestørrelsen stemmer overens med tykkelsen på garnet synes jeg.

Garnet ser ut til å være ganske like Merino extra fine fra Drops/garnstudio - så du kan strikke denne, for eksempel:
http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=10&lang=no
Jeg vil vel tro det kan bli litt varmt for ei aktiv jente om sommeren, men her i Bergen hadde det sikkert gått fint store deler av juli.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 21:45   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg strikke av dette?

Så pinnestørrelsen er ikke alltid helt korrekt? Bra tips da, å se på lengden.

Den kjolen var supersøt, men eg tenker kanskje at det kan bli litt varmt ja.

Har egentlig foresket meg i den kjolen med muffins på, som jeg ser hist og her for tiden. Men har jo bare to farger av dette garnet, og da blir det kanskje litt dumt å blande.
Tror vel dessuten jeg burde strikke av bomull om jeg skal strikke kjole.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no