|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Det får jeg ikke, så det kan jeg ikke bruke mer energi å tenke på og bekymre meg over. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Vi har uføreforsikringer, ja. Gubben har et unntak på venstre skulder siden den har vært ute av ledd en gang (eller to ganger, men en gang før forsikringspapirene ble skrevet). Jeg synes det er viktig, og kommer til å tviholde på de i trangere tider og, selv om jeg synes det er mye penger.
|
|
|
#3 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Mannen og jeg ordnet det rett etter at vi gifta oss. Da var vi et par og tjue. Glad for det, for nå hadde det nok vært vanskeligere for meg å få, etter diverse helseplager. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Har hatt siden midten av 20-årene, og bra er det for rett etterpå har jeg fått påvist høyt blodtrykk som jeg nå behandles for.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Takk for at du deler. For dette er viktig.
|
|
|
|
#6 |
|
nju nja njo
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Veldig grei påminnelse!
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Ja, men den delen av forsirkingen som kan videreføres gir bare 1G i året utbetalt, og det er jo ikke allverdens å leve på. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nå har jeg ikke vilkårene forran meg, men det stemmer kanskje. De var de eneste jeg fant da forsikringen skulle tegnes som garanterte videreføring uten ny legerklæring. Så om 1G er maks, er det i hvert fall bedre enn ingenting, så får jeg heller krysse alt jeg har for at han holder seg frisk slik at han får tegnet ny forsikring uten problemer når han blir voksen.
|
|
|
|
#10 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Dette så jeg nylig i vilkårene, og lurer på hvor lenge det har vært der. Må finne vilkårene på mine to, de hadde vilkårsendring i 2007 tror jeg så de har forskjellige dekninger. (er født 2006 og 08). De er forsikret i Gjensidige.
|
|
|
#11 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg har. Det som irriterer meg at jeg koster 1800 i året og mannen koster 800. :grmpf:
|
|
|
#12 |
|
I mål
|
Det var veldig billig. Sikker på at det er ved uførhet pga sykdom? Jeg tror vi samlet betaler type 15000 i året for full uføredekning. Og vi har ikke spesielle risikofaktorer. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nærmer seg
|
Mulig det er 1800 i halvåret, det er full uføredekning.
|
|
|
#14 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Mannen og tre av fire barn har. Jeg og lillebror får ikke. Jeg fordi jeg er ryggoperert, lillebror fordi han er så allergisk. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg har person/uføreforsikring. De tilbød meg først forsikring med reservasjon mot rygglidelser, men etter litt brevskriving frem og tilbake fikk jeg dem til å fjerne den klausulen. Noen ganger er det mulig... |
|
|
|
#16 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg har en forsikring med engangsutbetaling. Den har jeg hatt siden jeg var 20. Jeg tror nok ikke jeg hadde fått tegnet en ny nå.
|
|
|
#17 |
|
Trøtt
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Takk for påminnelse. Jeg har gjennom jobben, men er sannelig ikke sikker på om mannen har, det må sjekkes. Mini har barneforsikring, det fikk hun da hun var 2 og vi flyttet til Norge.
|
|
|
#18 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg får ikke. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Den har mine barn også, dyr, ja, men verdt det tror jeg.
|
|
|
#20 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg får ikke
|
![]() |
|
|