Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kvinnebunad fra Sør-Østerdalen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-12, 14:22   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.890
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvinnebunad fra Sør-Østerdalen

Jeg skal få bunad av den snille mammaen min. Jeg har i alle år hatt og brukt en bunad fra Trysil, men jeg har aldri hatt min egen, vi har hatt noen som har sirkulert litt rundt i familien. Den jeg har brukt, er den mamma fikk til sin konfirmasjon i 1955. Den er nydelig, men har aldri passet meg helt, fordi den ikke er blitt tilpasset meg. Nå vil mamma gjerne ha den selv fordi hun etter mange år nok kan passe i den igjen - og da kjøper hun ny bunad til meg.

Jeg har bestemt meg for kvinnedrakt fra Sør-Østerdal, rett og slett fordi jeg synes den er finere enn den jeg har brukt til nå, og fordi det er så mange variasjonsmuligheter. Er det noen her inne som har den? Jeg er litt usikker på hvilke stoffer og farger jeg skal bruke, og har ikke tid til å reise til Husfliden på Elverum med det første for å se selv heller.

Her er noen bilder:


Bildene er lånt fra det store internettet.

Jeg liker den nederste varianten veldig godt - fargene på den er helt meg. Det er jo så mange variasjonsmuligheter for denne, så det hadde vært gæy å se/høre om noen andre før jeg bestemmer meg.

Mannen har vært og bestilt herrebunad fra Nordland og Troms i dag, og blir helt sikkert smashing i sin. Og da kan ikke jeg være noe dårligere.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 14:41   #2
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.035
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kvinnebunad fra Sør-Østerdalen

Den nederste var fin ja.
Jeg har virkelig ikke peiil på den bunaden. Og kan godt tenkte meg at mannen din blir smashin i sin, for den er fin Ønsker meg den til gutta.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 14:58   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnebunad fra Sør-Østerdalen

Jeg har denne, Pøbelsara. Jeg har det blå livet, svart stakk, skjorte med åpen hals og knyting, men mansjetter på ermene. Jeg har svart sjal og forkle med lilla/mørkerøde farger i.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 15:06   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnebunad fra Sør-Østerdalen

Skulle inn og si at jeg trodde Harriet har den - og den er definitivt en av de fineste bunadene jeg vet om.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 15:24   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.890
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnebunad fra Sør-Østerdalen

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har denne, Pøbelsara. Jeg har det blå livet, svart stakk, skjorte med åpen hals og knyting, men mansjetter på ermene. Jeg har svart sjal og forkle med lilla/mørkerøde farger i.

Høres nydelig ut, Harriet. Jeg er litt rosa av meg, så jeg tror jeg skal gå for rødt/rosa liv. Det ergrer meg litt at ikke alle varienter av stoff og skjorter og sånn ligger ute med detaljbilder på nettet. Må jeg ut i det virkelige livet i en ekte butikk for å finne ut av alt det jeg lurer på, lizm? :himmelfallen:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no