Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kan du denne sangen? Ønsker også tips til arrangering av skolejubileum

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-12, 15:01   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Kan du denne sangen? Ønsker også tips til arrangering av skolejubileum

Skal arrangere skolejubileum for videregående, og er på jakt etter en sang som starter med noe a la "Alle ...... reiser seg" og så bytter man ut med det man vil i de ulike versene (eks, gifte, gravide, single, tørste, ect) og så gjelder det da altså for de det gjelder (som ønsker det) å reise seg. Noen som vet hvilken sang jeg mener og har grunnteksten til denne (og melodien)? Klarer absolutt ikke å komme på den.

Noen andre som har arrangert skolejubileum her som har noen gode tips eller råd?

På forhånd takk!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 15:38   #2
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.475
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan du denne sangen? Ønsker også tips til arrangering av skolejubileum.

Kan sangen når jeg hører den, men kan ikke si akkurat hvordan den går sånn på frihånd.

Teksten har jeg googlet fram sånn:

"Alle jenter reiser seg, reiser seg.
Alle jenter reiser seg, reiser seg.
Alle jenter reiser seg.
Alle jenter reiser seg"

Fjern jenter og insert your choice.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 19:08   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan du denne sangen? Ønsker også tips til arrangering av skolejubileum.

Takk! Da får jeg bare prøve å komme på melodien.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 19:13   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.885
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du denne sangen? Ønsker også tips til arrangering av skolejubileum

Aha, denne har jeg! Vi brukte den på vårt klassejubileum for bare et par uker siden. Nå har jeg riktig nok spesialtilpasset litt, men her er vår versjon:

1. Om fargen
Alle rødruss reiser seg,
Alle rødruss reiser seg, reiser seg.
Alle rødruss setter seg!

Alle blåruss reiser seg
Alle blåruss reiser seg, reiser seg.
Alle blåruss setter seg!

Er det noen andre her?
Alle andre reiser seg, reiser seg.
Alle andre setter seg!

2. Om sivilstand
Kirke, rådhus, ring av gull?
Alle gifte reiser seg, reiser seg.
Alle gifte setter seg!

Papirløst går like bra.
Samboere reiser seg, reiser seg.
Samboere setter seg!

Gikk det skeis og rett i dass?
Alle skilte reiser seg, reiser seg.
Alle skilte setter seg!

Fortsatt fri og frank og yr?
Alle single reiser seg, reiser seg.
Alle single setter seg!

3. Om avkom
Alle de med barn står opp.
Alle de med barn står opp, barn står opp.
Alle de med barn står opp.
(OG BLIR STÅENDE)

Har du akkurat begynt?
De med ETT barn setter seg, setter seg.
De med ETT barn setter seg!

Erfaring, ja – har fiksa TO!
De med TO barn setter seg, setter seg.
De med TO barn setter seg.

Står det fortsatt no’n igjen?
Hva med prevensjon min venn, -sjon min venn
Hva med prevensjon min venn?
(Nå kan dere også sette dere.)

4. Om hva vi har gjort
Kjørt for fort, fått pengebot?
Bøtelagte reiser seg, reiser seg.
Bøtelagte setter seg!

Birken eller maraton?
Alle gærne reiser seg, reiser seg.

Alle gærne setter seg.

Hatt et opphold utenlands?
Verdensvante reiser seg, reiser seg.
Verdensvante setter seg!

Opp og ned i kjærlighet?
Ustabile reiser seg, reiser seg.
Ustabile reiser seg.

5. Om hva vi gjør
Bor du fortsatt hjem’ hos mor?
Mammadalter reiser seg, reiser seg.
Mammadalter setter seg!

Trim og trening, lavkarbo?
Alle sunne reiser seg, reiser seg.
Alle sunne setter seg!

Helgemoro, fest og fyll?
Evig unge reiser seg, reiser seg.
Evig unge setter seg!

Romeriking stadig vekk?
Alle bønder reiser seg, reiser seg.
Alle bønder setter seg!

Sliten? Sett deg ned og hvil!
Det var dagens trim for oss, trim for oss.
Det var dagens trim for oss!

Skål!

(Jeg har også hørt om et vers der det går i "barn med to" og "barn med flere", men det valgte jeg dessverre å utelate. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 19:33   #5
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du denne sangen? Ønsker også tips til arrangering av skolejubileum

Har vært med på å arrangerer flere jubileum og på et par oppfordret vi tidligere medelever å sende inn bilder. Av disse ble det laget en "collage" Bildet ble hengt opp.. Morsomt å se bilder fra mange år tilbake.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:08   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.885
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du denne sangen? Ønsker også tips til arrangering av skolejubileum

Jeg kan lære deg melodien - googlet den selv til øyet ble stort og vått, men uten hell. Den heter Skorsteinsfeier'n gikk en tur. Dessverre er telefonen min så gammel at det ikke funket å sende en flimsnutt fra den til mailen min, men jeg kan evt. prøve å sende den til din telefon.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 14:28   #7
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan du denne sangen? Ønsker også tips til arrangering av skolejubileum

Fantastisk, Bluen! Og sangen din var jo bare nydelig, den

Hillary: Kollage hørtes ikke dumt ut. Tenkte evt å be folk sende inn bilder og så ha dem på en digital ramme som kunne stå et sted, men hvis det blir tid for det hadde det jo vært morsomt med et kollage.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 14:32   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.885
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du denne sangen? Ønsker også tips til arrangering av skolejubileum

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Fantastisk, Bluen! Og sangen din var jo bare nydelig, den



Jeg hengte opp klassebildene, forresten, på gjenforeningsfesten vår. Det ble en fin "talk piece" utover kvelden - men det kan jo også en slik digital ramme være, selvfølgelig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no