Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reklamen for Norsk Sykepleierforbund

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-12, 14:21   #21
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamen for Norsk Sykepleierforbund

Den var fin. Jeg skulle ønske yrket i praksis var mest sånn og ikke druknet i andre oppgaver etterhvert som sykehusene kvitter seg med støttepersonell. Det er jo dette man utdanner seg til.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 15:12   #22
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Reklamen for Norsk Sykepleierforbund

Opprinnelig lagt inn av Krinoline, her.

Tenk over det før dere går inn i helsevesenet.

Noen må jo ta den jobben også...

*sykepleierstudent*

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 15:46   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.898
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamen for Norsk Sykepleierforbund

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Noen må jo ta den jobben også...

*sykepleierstudent*

Bra! *sykepleiermedmangeårserfaring*

Jeg tror virkelig ikke løsningen er at kvinner slutter å velge yrket. Da vil det virkelig bli krise. Løsningen er at man kjemper hardere for bedre betingelser - da vil rekrutteringen bli lettere også.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 16:30   #24
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamen for Norsk Sykepleierforbund

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Bra! *sykepleiermedmangeårserfaring*

Jeg tror virkelig ikke løsningen er at kvinner slutter å velge yrket. Da vil det virkelig bli krise. Løsningen er at man kjemper hardere for bedre betingelser - da vil rekrutteringen bli lettere også.

Ofte må det en virkelig krise til for å få betingelser og alt som burde vært en selvfølge på plass. At "noen må ta den jobben også" er jeg ikke med på, i samfunnet i dag kan man ikke forvente at folk "ofrer" seg yrkesmessig, jeg mener de som styrer og steller her trenger en skikkelig "trøkk".

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 16:55   #25
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamen for Norsk Sykepleierforbund

Jeg tenker at bl.a. det å fremheve sykepleiere nesten som det eneste saliggjørende er en veldig feil strategi. I praksis har jeg jo sett at når man får mindre hjelpepleiere, assistenter og støttepersonell så blir også muligheten til å utøve faget dårligere for f.eks. sykepleiere.

Selv trivdes jeg dermed langt mer som organisert i Fagforbundet enn i Sykepleierforbundet. Det var noe med "sykepleiere er de viktigste i hele verden"-mentaliteten på bekostning av andre viktige yrkesgrupper i helsevesenet som jeg ikke var helt komfortabel med. Og som jeg tror har slått tilbake på sykepleiere selv, i og med at man da etterhvert må fylle funksjonene etter de som blir nedbemannet istedet for å utøve faget sitt i større grad. Solidariteten på tvers av yrkesgruppene som Fagforbundet representerte var mer i min gate.

Dette tror jeg er vel så viktig som lønn og slike ting.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 17:31   #26
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reklamen for Norsk Sykepleierforbund

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg blir rørt når jeg ser og hører den, og jeg kjenner langt inni hjerterota at jeg har tatt rett valg når det gjelder utdanning

og

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no