Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Minecraft og internett for 7-åringen

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-12, 23:11   #21
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.868
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft og internett for 7-åringen

Jeg kan ikke noe om det, men 9-åringen fikser det helt selv. Sammen med ørten kompiser.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 23:15   #22
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Minecraft og internett for 7-åringen

E-postadresse hadde kanskje vært lurt ja. Vi har jo familie på andre steder, så det kan være en fin måte å skrive brev på selv.

Tenk så kult å ha en nettvenn på andre siden av byen.

Ser for meg barna våre går i terapi når de blir store.
"Alt jeg sa og gjorde ble kommentert på internett."
"Jeg fikk aaaldri bilder av meg selv på internett."

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 23:24   #23
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft og internett for 7-åringen

For å ikke snakke om at "Mødrene våre ..."

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 23:28   #24
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Minecraft og internett for 7-åringen

9-åringen her er ivrig Mine Craft-spiller. Så vet vi i hvert fall hva han holder på med på PC'en. Han har flere verdener selv, og så har pappa'n til en i klassen satt opp en server der klassekompisene kan spille sammen. Kjekt. De chatter og samarbeider selv om de sitter hver for seg. Man kan velge å lage en verden der det er zombier og spøkelser og all slags utysker, men det vil ikke min MC-spiller. Poenget for ham er bygginga - gigantiske byggverk i alskens materialer, dyreparker, museer, kirker, restauranter, båter, fly, badeland og hva _har_ du.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 23:43   #25
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.870
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minecraft og internett for 7-åringen

10åringen her synes dette er knall.
Han kobler PCèn opp på TVn og filmer det han lager... jadda.
Men veldig fint at han er litt teknisk interessert.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 23:50   #26
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Minecraft og internett for 7-åringen

Her spilles det av alle tre ungene. 5åringen ser ut til å ha full kontroll også, og er litt oppgitt over mammaen som er så treg.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 06:25   #27
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Minecraft og internett for 7-åringen

Dette minner meg om hva min snart 7 åring ønsker seg til bursdagen.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 08:11   #28
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minecraft og internett for 7-åringen

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

9-åringen her er ivrig Mine Craft-spiller. Så vet vi i hvert fall hva han holder på med på PC'en. Han har flere verdener selv, og så har pappa'n til en i klassen satt opp en server der klassekompisene kan spille sammen. Kjekt. De chatter og samarbeider selv om de sitter hver for seg. Man kan velge å lage en verden der det er zombier og spøkelser og all slags utysker, men det vil ikke min MC-spiller. Poenget for ham er bygginga - gigantiske byggverk i alskens materialer, dyreparker, museer, kirker, restauranter, båter, fly, badeland og hva _har_ du.

Går det ikke an å spille online mot hverandre?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 08:16   #29
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Minecraft og internett for 7-åringen

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Går det ikke an å spille online mot hverandre?

Jo, det er jo på en måte det de gjør, men de har bare åpnet kun for bestemte brukere, sånn at ikke "alle" kan komme inn i verdenen deres. I starten var serveren åpen, og da plagdes de med at det kom inn folk bare for å rive og ødelegge.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 09:19   #30
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft og internett for 7-åringen

Teofelia: Admini spiller Minecraft på iPaden. Den er litt lettere!

tink: Det er veldig populært her i huset. Har inspirert til skrivetrening med kompisene og sånn når de spiller sammen, så det er jeg veldig fornøyd med.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 09:36   #31
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minecraft og internett for 7-åringen

Her er begge storegutta ivrige Minecraftspillere. Til tider helt avhengige, så vi må stadig grensesette vi også. Lillebror på 5 er foreløpig beundrende tilskuer, men kanskje han også skal få prøve seg.

Ellers liker femåringen godt å spille Pengeby
Og så googler han seg stadig fram til Bilerspill o.l.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 19:26   #32
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Minecraft og internett for 7-åringen

Må man betale for dette??
Eller er det versjoner som er gratis?
Ikke at 100,- er noe stor sum, men gidder ikke betale om det er en type som er gratis. I alle fall ikke om det går ann å teste det ut først.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 19:26   #33
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minecraft og internett for 7-åringen

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Må man betale for dette??
Eller er det versjoner som er gratis?
Ikke at 100,- er noe stor sum, men gidder ikke betale om det er en type som er gratis. I alle fall ikke om det går ann å teste det ut først.

Du må kjøpe deg en bruker ja.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 19:27   #34
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Minecraft og internett for 7-åringen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Du må kjøpe deg en bruker ja.

Ok, da får vi se hva vi får ordnet.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no