|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvordan er ditt forhold til din mor? | |||
Forholdet kunne ikke vært bedre! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
46 | 17,23% |
Vi har et fint forhold |
110 | 41,20% |
Vi har et helt greit forhold |
60 | 22,47% |
Vi har et litt dårlig forhold |
30 | 11,24% |
Vi har et veldig dårlig forhold |
16 | 5,99% |
Jeg har ikke kontakt med min mor |
5 | 1,87% |
Deltakere: 267. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?Jeg svarte "Forholdet kunne ikke vært bedre" - men det er nok en overdrivelse all den tid hun døde for to år siden. Før det så var imidlertid forholdet til mamma veldig, veldig godt. Ikke som venninner, men som mor og datter. Mammaen min var verdens beste. Vi ringte ikke til hverandre flere ganger om dagen - et par ganger i uka. Hver gang jeg lurte på noe så ringte jeg til mamma, og mamma hadde alltid et svar som enten løste saken eller som pekte meg i riktig retning. Hun var utrolig flink å til å slippe oss barna løs på egne vinger, og jeg har inntrykk av at hun var en svært godt likt svigermor også. Mamma hadde en helt egen ro som man bare finner hos mennesker som er flinke til å la andre blomstre og skinne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?
Dette er som å lese en beskrivelse av mamma. Hadde jeg bare hatt mamma (og ikke stefaren min) i livet mitt som barn, tror jeg at jeg ville ha blitt et menneske med et solid og stødig selvbilde.
![]() |
#4 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?Den siste setningen til Darth der var helt nydelig.
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?Fint fohold. ikke et "jeg forteller deg alt i hele verden-forhold" og ikke "mannen min er dum-forhold", men vi har det fint sammen. Å reise på ferie med Mamma anser jeg som rein hygge, f.eks. Hun er grei å forholde seg til.
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?Jeg har et fint, men ikke veldig nært forhold til min mor. Vi er veldig forskjellige og kommer aldri til å ha telefonsamtaler på daglig basis, men vi kan fint bo i samme hus over litt tid. Jeg bodde hos dem i 1 mnd i desember/januar. Det var nok, men det gikk helt fint. Jeg betror meg ikke til henne, men jeg har heller ikke noe dårlig forhold til henne.
![]() |
#7 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?Greit forhold, min mor hadde en fryktelig mor og en oppvekst som ikke var bra i det hele tatt. Hadde det ikke vært for en tante som steppet inn. Det forstod jeg først i voksen alder, for hun har aldri snakket om det, men faren min har fortalt. Uff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?Det var svært turbulent en periode - jeg var en meget hormonell tenåring |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?Tja. Hun er veldig opptatt av barnebarna, og bruker mye tid på dem. Det er gull verdt. Vi har aldri vært nære, og hadde ikke jeg hatt barn hadde jeg gladelig hatt mindre kontakt. Hun har hatt noen runder med regelrett utskjelling av meg, kritikk av hvordan vi lever, og jeg kan ikke senke skuldrene helt da vi er sammen. Nå har det vært nokså rolig og fredelig en stund, jeg håper det holder seg slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?Mamma har vært død i 9 år, men hun var en flott mamma for meg i 27 år. Vi snakket stort sett sammen hver dag inntil hun døde.
![]() |
#11 |
Tøff
|
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?Jeg har en del uoppklart med mamma angående min oppvekst og det faktum at hun forble gift med en mann (min far) som ødela utrolig mye for meg.
![]() |
#12 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?Mitt forhold til min mor kunne ikke vært bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?Dårlig forhold med veldig begrenset kontakt. Det har ikke noe med kjemi å gjøre.
![]() |
#14 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?Vi har et godt forhold - vi snakker i telefonen sånn en gang i uka omtrent vil jeg tro, og sees når det passer seg sånn. Foreldrene mine bor 20 minutter unna, men de jobber veldig mye begge to, og vi har som regel fullt program i helgene, så det blir nok ikke oftere enn en gang i måneden eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?Vi har et fint forhold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ingen skravlebøtte
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?Jeg føler at vi har et fint forhold, men aldeles ikke et bestevenninne forhold. Hun har vært en god mor, og er en mormor som barna forguder. Uten barna er jeg usikker på hvor mye kontakt vi hadde hatt, det ville nok ikke vært like mye som nå. Vi ser henne ca 2 ganger i uken, og hun henter eldste en fast dag i uken. Hun og morfar stiller alltid opp som barnevakt når vi ber om det, og hjelper ofte til i ferier osv. Hun mistet selv sin mor tidlig, så jeg tro det er en eller annen "link" som ikke helt er der, men som sagt er forholdet helt fint, men det holder å være på hyttetur sammen en helg
![]() |
#17 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Har du et godt forhold til moren din?Heilt ok forhold. Ho skulle ønske det var langt nærare veit eg, men aksepterer at eg ønsker avstand. Det har vore vondt for henne. Vi har aldri krangla - eg har alltid vore grei og snill, på to armlengdes avstand. Barndommen var veldig fin, og ho er veldig kjærlig og omsorgsfull. Det inkluderer voldsomme bekymringar og voldsom pesimisme.
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det gjør jeg. Og jeg får det aldri. Og jeg gjør det likevel om og om igjen. Og jeg forbanner meg selv for at jeg gjør meg selv så vondt. Jeg har et vanvittig behov for å få støtte. Men det er fåfengt å prøve. Jeg lærer aldri. Sist redigert av Hyacinth : 01-03-12 kl 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ferdiglada
Eg gjer det på samme måte. Og ofte reflektere eg over meg sjølv og tenker at eg er berre ei lita jente som vil at mammaen min skal syns at tegninga mi er fin. Pussige greier.
![]() |
![]() |
|
|