Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på ditt beste knekkebrød

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-12, 14:45   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.434
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppskrift på ditt beste knekkebrød

Jeg vil ha oppskrifter! Gjerne på grovt knekkebrød.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 15:22   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på ditt beste knekkebrød

Jeg har brukt to oppskrifter som jeg liker godt. Det ene blir veldig lett og sprøtt, og det andre litt tynge og hardere.

Lett og sprøtt:
2 dl solsikkekjerner
1,5 dl knuste linfrø
2,5 dl kruskakli
1 dl lettkokte havregryn
litt hakkede pekannøtter
litt salatblanding (pinjekjerner og gresskarkjerner)
0,5 ts salt
2 ss olivenolje
5-6 dl vann

Spre utover et bakepapir så tynt du kan, og stek på 155 grader varmluft i ca 70 minutter.

litt tykkere og hardt:
4 dl grovt sammalt rug eller hvete (eller 2 1/2 dl hakket mandler+ nøtter + 1 1/2 dl
grovt rugmel. Varier etter hva du har i skapet)
4 dl store havregryn
2 dl solsikkekjerner eller gresskarfrø
2 dl sesamfrø
1 dl linfrø (knust eller hele. Knuste får man mer næring ut av)
1 ts salt
ca. 3 ss olivenolje
7 dl vann

Rør sammen alle ingredienser. Smør utover med slikkepott så jevnt og tynt (men det må henge sammen) du kan på bakepapir som ligger på stekebrett (dette blir 3 brett). Lag passe bitstørrelse med en kniv eller pizza-hjul.

De første gangene fulgte jeg oppskriften, og syntes knekkebrødene ble litt tykke selv om jeg smurte deigen utover tre plater. Sist tok jeg litt mindre av alle ingredienser. Det ble bra, syntes jeg.

Dryss ev. litt grovsalt over
Fordel de tre stekebrettene i ovnen
155 grader varmluft i 70 minutter
Bytt plass på brettene et par ganger underveis.

La ligge flatt, gjerne på papiret på en rist til de har blitt avkjølt. Oppbevares i treboks eller
metallkakeboks (ikke plast, da blir det lett mykt)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 20:22   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.434
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på ditt beste knekkebrød

Tusen takk! Det skal prøves.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 21:28   #4
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Oppskrift på ditt beste knekkebrød

Takk for oppskrift😄har akkurat bakt de første, ble kjempegode!

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 21:32   #5
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Oppskrift på ditt beste knekkebrød

abbonerer

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 21:33   #6
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.905
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på ditt beste knekkebrød

Dette er min nye favoritt!
http://trinesmatblogg.no/2012/01/09/...med-valnotter/

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 22:02   #7
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.927
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på ditt beste knekkebrød

Å, jeg må prøve dette her.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no