Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Harr'u tampongkort?"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-12, 12:30   #1
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Jeg mener de sa på reklamen at også inkontinensbind er med i denne rabattordningen.

Gammel 11-03-12, 17:01   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil tro Kiwi hadde truffet spikeren hakket mer på hodet om de i stedet for hadde senket prisene på denne type produkter og markedsført det, enn å innføre rabattkort.

(For tanken er god den, jøssda, men de har glemt å tenke på x-faktoren - mennesker er forskjellige.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 13:15   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet at jeg var ganske positiv til dette tiltaket tidligere i tråden, men etter nærkontakt med tilbudet i lunsjen i dag er jeg slett ikke sikker lenger.

Scene: Neket står på KIWI med en pakke OB. Kun en åpen kasse, ganske lang kø av tenåringsgutter med bolle og Cola bak meg, da det er en vgs i umiddelbar nærhet.

Damen: Har du sånn mensen-kort?
Neket: Nei, det må jeg få.
Damen finner ikke i kassen, og går og leter i de andre kassene uten resultat. Køen blir lengre.
Neket: Du det er ikke så nøye, jeg...
Damen: Gunnar! Gunnar! Har vi sånn dærre mensen-kort noe sted? (Gunnar befant seg på andre siden av butikken, men han kunne sikkert hørt henne fra andre siden av byen også)
Gunnar: Hæ? Hva slags kort?
Damen (like høyt): Sånn mensen-kort til tamponger og sånt.
Gunnar: Åja, de ligger i kasse tre.
Damen lusker tilbake til kasse tre, og merkelig nok har de ikke dukket opp siden sist hun lette. Køen blir enda lengre.
Neket: Du, jeg dropper det, jeg..
Gunnar (veldig høyt, fra andre siden av butikken): Fant du?
Damen: Nei
Gunnar: Da har vi nok brukt dem opp. Det er sikkert mange damer som blør for tida. Hø hø hø.
147 tenåringsgutter i køen: Vet ikke hvor de skal se, ganske knallrøde alle som en.
Neket: Du, jeg dropper det, jeg må uansett tilbake på jobb
Damen: Er du sikker? Jeg kan lete litt til.
Neket: Helt sikker. Kan jeg bare betale er du snill.
147 tenåringsgutter: Sukker av lettelse.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 13:17   #4
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 13:29   #5
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noterer meg at når tiden for innkjøp av slike ting begynner å nærme seg igjen så blir det rema som får æren.

Gammel 23-04-12, 13:31   #6
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Neket: Er det mulig ?
En slik opplevelse hadde medført at jeg ikke hadde handlet der noe mer.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 13:38   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Neket: Er det mulig ?
En slik opplevelse hadde medført at jeg ikke hadde handlet der noe mer.

Det er heldigvis ikke den "vanlige" butikken min, bare den som er nærmest jobben. På den vanlige KIWIen er de veldig hyggelige. Dog har jeg ikke kjøpt tamponger der i det siste.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 23:07   #8
husmora
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Horten
husmora er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg vet at jeg var ganske positiv til dette tiltaket tidligere i tråden, men etter nærkontakt med tilbudet i lunsjen i dag er jeg slett ikke sikker lenger.

Det der var virkelig dagens!*tørker tårer*

husmora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 13:36   #9
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uffda, Neket!

Mitt første møte med "kortet" forløp slik:
Jeg handlet på Kiwi og kjøpte et par pakker bind. I kassa satt en ung og hyggelig gutt - kanskje litt for pratsom:

Gutten i kassa: Har du sånn tampongkort?
Jeg: Eh, nei, men jeg så et sted at man kunne bruke samme kort som til bleieavtalen?
Gutten: Ja, det kan du hvis du har det nye kortet.
Jeg viser frem bleiekortet mitt.
Gutten: Nei, det er den gamle typen, så det kan ikke brukes (Gir meg et nytt kort)
Jeg: Ja, det er en stund siden barna mine sluttet med bleier...

Han slår inn litt flere varer, og ser plutselig opp og sier: Ja, det er jo veldig greit med sånn tampongkort, da - det er jo liksom ikke sånn man slutter med med det første.

Jeg: Øh, eh, nei, får ikke håpe det. He-he

Gammel 23-04-12, 13:51   #10
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde klaget. Kiwi drives jo en eget selskap, er ikke franchise.

Så snerpete er jeg.

Gammel 23-04-12, 14:13   #11
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Å kjære vene Neket.

Kjenner jeg er glad for at jeg ikke trenger sånt kort ja. :hormonspiral:

Gammel 23-04-12, 23:12   #12
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Å kjære vene Neket.

Kjenner jeg er glad for at jeg ikke trenger sånt kort ja. :hormonspiral:

Det var min første tanke også, ja. Lenge siden jeg har kjøpt noe sånt.

Gammel 23-04-12, 23:32   #13
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det var min første tanke også, ja. Lenge siden jeg har kjøpt noe sånt.

Det er bare det, at nå er det vel snart snuppa sin tur. Så da er den på`n igjen. Og jeg tviler på at hun kommer til å handle det selv med det første. :kjenner lusa på gangen:

Gammel 23-04-12, 14:28   #14
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De er veldig hyggelig på vår Kiwi. De kaller det verken bleie-, tampong- eller mensenkort. Rett og slett bare "Avtalekort". Helt greit det. Sammen med bleieavtalen er det et supert tilbud og vi liker å handle på kiwi. Ryddig, greit vareutvalg og en flott frukt og grønt disk.

Gammel 23-04-12, 17:55   #15
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg må le, men for en oppførsel av de ansatte?

De må da få opplæring i salg av produkter, noe som i dette tilfellet innebærer at de ikke skal kalle det mensen-eller tampongkort!!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 18:17   #16
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

147 tenåringsgutter: Sukker av lettelse.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 18:51   #17
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Å kjære vene, Neket, at det går an.
Jeg hadde klaget til ett eller annet hovedkontor. Det er en kjekk avtale de har kokt ihop, men de må jo kunne forholde seg til den på en måte som ikke gjør kundene forlegne.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 22:03   #18
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bare et lite gullkorn fra barnemunn i denne sammenheng..

Forleden dag, hørte vi på radioen i bilen da ungene skulle leveres til faren, som bor i Trysil. Så hører vesla reklamen for B&T-avtalen, og sier:

"Oi mamma, på Kiwi har de tilbud på Trysil-innlegg joh!!!"

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 23:14   #19
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Bare et lite gullkorn fra barnemunn i denne sammenheng..

Forleden dag, hørte vi på radioen i bilen da ungene skulle leveres til faren, som bor i Trysil. Så hører vesla reklamen for B&T-avtalen, og sier:

"Oi mamma, på Kiwi har de tilbud på Trysil-innlegg joh!!!"

Fantastisk!

Gammel 24-04-12, 21:34   #20
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv de som stiller seg uforstående til at "mensenkortet" kan bli en klein affære kjenner det kanskje bittelitt i flauhetsnerven når de leser Neket sitt innlegg??

Makan!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.