Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-12, 17:22   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Jeg har bestilt helsereise til Jordan med mamma og søsteren min, for å få litt varme i min revmatiske kropp etter en vinter med veeeeldig mye sykdom. Vi skal dra i morgen tidlig. Så gjett hva som skjer?


Jeg får bihulebetennelse. :rasende: Er det noen som synes det høres fristende ut å fly med det? :sinnsyk: Lurer seriøst på om jeg skal avbestille assa, det må da gjøre forferdelig vondt å fly i en sånn tilstand? Og vil jeg ikke bare bli verre om jeg kommer ned til den varmen? :klø:

F.... assa.... denne turen har gjort at jeg har overlevd denne drittvinteren....:snufse:Hva skal jeg gjøre? Hva ville dere gjort? (jeg begynte med antibiotika i ettermiddag)

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 17:24   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Farlig er det vel ikke, men det kan bli ubehagelig ved avgang. Pøs på med nesespray sånn at du er åpen, så burde det gå greit. Ha med godt med smertestillende, for det kan være vondt! Jeg har flydd med bihulebetennelse flere ganger, det er ikke behagelig men alt går.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 17:25   #3
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Det kan være relativt ubehagelig ja.
Jeg ville sørget for å pøse på med nesespray og fått hentet ut en resept med Rhinexin så fort som overhodet mulig.
Den er slimhinneavsvellende, og funker fra innsiden. Det er tabletter.

Om det er farlig å fly med, vet jeg ikke. Det kan sikkert en lege fortelle deg.

God bedring, og god tur om du bestemmer deg for å dra.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 17:26   #4
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Jeg synes nedstigning har vært en god del værre enn å ta av når jeg har vært tett på flyturer.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 17:27   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Ikke farlig, men kan være ubehagelig. Jeg hadde ikke avbestilt, jeg hadde dyttet innpå med paracet og nesedråper og latt det stå til. Kok deg en Grønnsakssuppe i kveld med store mengder chilli og hvitløk, kle deg godt med ull, legg deg under dynen og svett det ut.

God bedring og god ferie - høres ut som om du trenger den.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 17:29   #6
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Nesespray og smertestillende i "store" doser. Jeg fløy hjem fra jobbtur i Trondheim i fjor på denne tiden, med øre- og bihulebetennelse. Til tross for nesespray og to paralgin forte var det vondt å lette og lande.

Varmen kan enten være godt for bihulebetennelsen, eller den kan gjøre vondt verre. Får du antibiotika? Jeg ville fått fastlegen til å skrive ut en resept slik at du kan ha med ab i tilfelle forverring.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 20:52   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.584
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Dra på legevakten og få resept på rinexin sier jeg. Løser opp og blir bedre! Kjøp med deg en god nesespray også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:00   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Dette høres helt vilt ut, men det hjelper. Idet flyet skal ta av og lande så tar du to plastkrus og setter ihverandre, du tar dynker papirhåndklær i kokende vann (be evt. flyvertinnene om en kopp kokende vann), og dytter papirhåndlet i bunnen av disse to koppene og holder koppene mot øret (hulrommet av koppen altså). Det høres HELT dust ut, men jeg hadde en selskap av en dame hjem fra ett eller annet sted og jeg trodde damen skulle besvime av smerte. Hun skrek at øynene holdt på å sprette ut av hodet hennes og det kjentes som om tennene skulle sprette ut, hun hadde bihulebetennelse. *ikke meningen å skremme deg, det kan oppleves forskjellig*. Flyvertinnen kom med disse koppene og de lindret umiddelbart.
Så jeg tenker det er verdt ett forsøk, i tillegg til mye "dop".

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:06   #9
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Tusen takk for tips! Jeg har både rhinexin og paralgin forte, så jeg burde klare det! Tipset med koppene skal jeg jammen forsøke!

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:09   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.898
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Jeg fløy en gang med veldig tett nese (ikke bihulebetennelse i det hele tatt), og jeg fikk UTROLIG vondt i ørene og luftveiene. Det føltes som om hodet skulle eksplodere, og jeg hørte riktig dårlig i flere dager etterpå. Koppetrikset til Fløyel virket ikke på meg. Anbefales ikke (men jeg hadde vel sikkert prøvd meg igjen, evig reisesyk som jeg er). Masse, masse nesespray!!!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:14   #11
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Jeg har også flydd med bihulebetennelse, og det var nesten vondere enn å føde.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:18   #12
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har også flydd med bihulebetennelse, og det var nesten vondere enn å føde.

Amen!
Jeg satt heldigvis sammen med min sykepleiekollega, så jeg ble godt tatt vare på da tårene trillet ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:22   #13
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Jeg satt og skviset hånden til mannen min. Jeg hadde ikke lyst til å ha det vondt alene.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 01:37   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Når skal du fly? Du kan jo rekke å bli frisk om det er lenge til.

Det er svært ubehagelig å fly med bihulebetennelse og ja, det kan føre til alvorligere komplikasjoner dersom du ikke får utlignet under landing (landing er verst). Trommehinnene kan sprekke, du kan få komplikasjoner med balansenerven i etterkant og andre mindre hyggelige tilstander. Det er IKKE å anbefale å fly med bihulebetennelse.

Kopper med varmt vann fungerer kun lindrende mot smerten, ellers har det absolutt ingen annen funksjon. Det føles rett og slett godt når ørene blir varme og lune av den varme fuktige dampen.

Jeg jobber som flyvertinne, og vi flyr ikke med bihulebetennelse eller når vi er kraftig forkjølet.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 01:51   #15
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Å fly med bihulebetennelse er ikke godt, men hvis du reiser allikevel: Ikke dykk, det er vondere.
God bedring, og god ferie.

Hmmm, nå så jeg at bare siste innlegg var fra denne siden av nyttår.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”

Sist redigert av Sir Limpalot : 06-03-12 kl 10:32.
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 07:43   #16
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.035
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Ikke akkurat å anbefale.
Håper det gikk greit og god ferie.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 08:11   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Så ikke denn tråden før nå. Håper flyturen gikk greit.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 19:57   #18
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?

Det gikk bra! Jeg begynte med antibiotika på torsdag kveld og fløy lørdag morgen, og da var det verste over. Men jeg måte allikevel bruke koppene ved landing, og det lindret veldig.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no