Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-12, 21:05   #1
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Her i huset er det ofte flere enn husets medlemmer til middag. Alle 3 skoleungene har med seg noen hjem en eller flere ganger i uka, og i tillegg kan det hende jeg henter noen av våre venners barn i bhg. Det gjør at det er et herlig kaos, men jeg vil ha det slik.

For at hverdagen vår skal gå opp på en grei måte må alle ungene her ha faste husarbeidsoppgaver og ansvar for enkelte ting.

Hver gang nest eldste har med seg noen hjem ser jeg at de reagerer når jeg ber dem ta ut av oppvaskmaskina, dekke på bordet før middag e.l. Jeg synes også at de kan ta av etter seg, og sette fat og glass i oppvaskmaskina.

Eldstemor har ei venninne som er med hjem hit hver torsdag og spiser middag med oss. De to må ofte lage middag til hele familien, siden mannen og jeg kommer senere hjem fra arbeid.

Jeg har snakka med mødrene til noen av disse venninnen, og de sier at dere unger 11-12år ikke har spesielle oppgaver i hjemmet, og at de ikke gidder mase på at ting skal bli gjort. (Må tilføye at disse mødrene ikke reagerer på at jeg sier ungene må bidra når de er her. Vi snakker om at noen av dem spiser middag med oss 1-2ganger hver uke. Og det kommer jo i tillegg til de venninnene som 6åringen og 15åringen har med hjem.)


Burde jeg se bort fra disse oppgaven når ungene har med seg noen hjem, eller er det greit at de må bidra - jeg er kanskje frekk, men jeg synes ikke det gjør noe om venninnene hjelper til heller jeg, da...
Føler meg litt som Mor Grusom innimellom.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:07   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Vi har ofte hverdagsgjester, små og store, og det blir forventet at de følger vanlige hverdagsregler her. Det er en forutsetning for at vi skal kunne ha folk i huset så ofte som vi gjør. Og det vil vi jo gjerne ha. Jeg synes ikke du er for streng.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:14   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Jeg syntes det er forskjell på når man har gjester nå og da, og gjester som kommer fast en dag i uka. Syntes nok du er litt kjip mor når du ber 16 åringen ta oppvaskmaskinen mens hun har besøk. Hun kan vel ta den når besøket har dratt tenker jeg.

Jeg syntes at gjester skal få være gjester jeg da. Jeg er nok helt i andre gata når poden har med venner hjem. Syntes det er koselig å gjøre litt ekstra for dem så de kan kose seg litt ekstra, men det skjer selvfølgelig ikke hver gang.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:15   #4
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Jeg synes nesten du gjør disse barne en tjeneste, jeg. Er det ikke bra at de lærer at man deler på oppgavene i en familie?

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:15   #5
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.903
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes det er forskjell på når man har gjester nå og da, og gjester som kommer fast en dag i uka. Syntes nok du er litt kjip mor når du ber 16 åringen ta oppvaskmaskinen mens hun har besøk feks. Hun kan vel ta den når besøket har dratt tenker jeg.

Jeg syntes at gjester skal få være gjester jeg da. Jeg er nok helt i andre gata når poden har med venner hjem. Syntes det er koselig å gjøre litt ekstra for dem så de kan kose seg litt ekstra, men det skjer selvfølgelig ikke hver gang.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:17   #6
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes det er forskjell på når man har gjester nå og da, og gjester som kommer fast en dag i uka. Syntes nok du er litt kjip mor når du ber 16 åringen ta oppvaskmaskinen mens hun har besøk feks. Hun kan vel ta den når besøket har dratt tenker jeg.

Jeg syntes at gjester skal få være gjester jeg da. Jeg er nok helt i andre gata når poden har med venner hjem. Syntes det er koselig å gjøre litt ekstra for dem så de kan kose seg litt ekstra, men det skjer selvfølgelig ikke hver gang.

Det er 11åringen som tar oppvaskmaskina.
Jeg går ikke og henter henne på rommet for at hun skal ta den, men nå jeg står og lager mat og hun og venninnen står og tramper oppå meg, sier jeg f.eks at hun/de kan ta å dekke på bordet med det som er rent i maskin og sette resten på plass.

Jeg gjør mye ekstra for dem også. Baker noe godt, spiller spill, kjører dem hist og her osv.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:18   #7
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Må bare tilføye: det er ikke slik at ungene må gjøre noe hver gang de har gjester altså.
Og ukentlige oppgaver, som f.eks å støvsuge gangen, blir ikke mint på før de har "glemt" det to uker på rad.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:18   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.116
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Jeg synes at man kan rydde av etter seg og gjerne hjelpe til å dekke på bordet, men jeg hadde ikke bedt gjester rydde ut av oppvaskmaskinen.

Edit: Ser du oppklarte den. Synes ikke du er urimelig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:19   #9
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Klart de må bidra. Stakkars de barna som ikke lærer seg å sette inn i oppvaskmaskinen eller lage en middag. De blir sparka på hau og ræv ut av kollektivet når de blir studenter.

Mine tre eldste, som er 6, snart 8 og snart 10, har plikter. Alle skal rydde av bordet etter seg. Alle skal hjelpe til med middagslaging eller pådekning når jeg ber om det. De to eldste dekker frokostbordet i ukedagene.

I tillegg har de andre oppgaver i huset (som jeg håper skal gå automatisk etterhvert).

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:19   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Det er 11åringen som tar oppvaskmaskina.
Jeg går ikke og henter henne på rommet for at hun skal ta den, men nå jeg står og lager mat og hun og venninnen står og tramper oppå meg, sier jeg f.eks at hun/de kan ta å dekke på bordet med det som er rent i maskin og sette resten på plass.

Jeg gjør mye ekstra for dem også. Baker noe godt, spiller spill, kjører dem hist og her osv.

Jeg syntes det er greit å gjøre det på den måten, men jeg ville avbrutt lek fordi pliktene kaller.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:21   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Klart de må bidra. Stakkars de barna som ikke lærer seg å sette inn i oppvaskmaskinen eller lage en middag. De blir sparka på hau og ræv ut av kollektivet når de blir studenter.

Mine tre eldste, som er 6, snart 8 og snart 10, har plikter. Alle skal rydde av bordet etter seg. Alle skal hjelpe til med middagslaging eller pådekning når jeg ber om det. De to eldste dekker frokostbordet i ukedagene.

I tillegg har de andre oppgaver i huset (som jeg håper skal gå automatisk etterhvert).

Poden har også plikter hjemme, men jeg oppfattet diskusjonen som at den handlet om at barnet skulle gjøre plikter mens det hadde gjester.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:21   #12
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.704
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Jeg er litt delt. Det burde jo være greit egentlig, men jeg kommer nok ikke til å praktisere det selv. Jeg husker at hos den ene venninna mi ble vi innimellom bedt om å forberede middag eller gjøre noe praktisk. Ikke store oppgaver, men jeg husker hvor kjipt jeg syntes det var når vi var midt i lek, eller jeg akkurat hadde kommet på besøk. Har ikke lyst at mine barns gjester skal synes det er kjipt her.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:22   #13
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Poden har også plikter hjemme, men jeg oppfattet diskusjonen som at den handlet om at barnet skulle gjøre plikter mens det hadde gjester.

Jeg er litt dårlig på å formulere meg. Det høres så bra ut oppi hodet mitt,men jeg sliter med å formulere det godt på papiret.

De faste pliktene, som feks støvsuging av gangen, blir aldri gjort med gjester i hus.
Det er mer de pliktene som inngår i hverdagen, som dekking av bord, rydde av etter seg o.l.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:23   #14
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.704
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Poden har også plikter hjemme, men jeg oppfattet diskusjonen som at den handlet om at barnet skulle gjøre plikter mens det hadde gjester.

Ja, det gjorde jeg også. Og at gjestene måtte bidra. Å sette inn i oppvaskmaskinen etter seg selv er noe annet, synes jeg.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:23   #15
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.879
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

I det tilfellet der med så hyppige gjester, og gjerne de samme gjestene hver gang, så hadde jeg også helt klart bedt dem hjelpe til. Jeg regner med det er midt i uka dette, og alle har det egentlig travelt.

Min 15 åring har fast oppgave hver dag å tømme oppvaskemaskin, og rydde kjøkkenet før vi kommer hjem fra jobb ( sånn at det går kjappere å komme igang med middagslaging. Hun lager også middag en dag i uka). Dette forventer jeg at hun har gjort selv om n har en venninne med seg hjem.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:24   #16
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

SYnes det høres fint ut at andre må bidra også jeg, så sant det er med f.eks middag når de skal spise der osv... ville kanskje vært rart om de måtte vaske klær eller lignende, men å dekke på, bære ut etter seg og det hele er jo bare fint å hjelpe til med, spesielt da om det er uvant for dem.

Vi har ikke så mye regler eller bidrag annet enn at man takker for maten og bærer ut etter seg når man er ferdig. Man rydder etter lek om man har rotet også (ihvertfall i andre rom enn barnerommet) :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:25   #17
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

I det tilfellet der med så hyppige gjester, og gjerne de samme gjestene hver gang, så hadde jeg også helt klart bedt dem hjelpe til. Jeg regner med det er midt i uka dette, og alle har det egentlig travelt.

Min 15 åring har fast oppgave hver dag å tømme oppvaskemaskin, og rydde kjøkkenet før vi kommer hjem fra jobb ( sånn at det går kjappere å komme igang med middagslaging. Hun lager også middag en dag i uka). Dette forventer jeg at hun har gjort selv om n har en venninne med seg hjem.

Det er midt i uka, ja. Mellom jobb og fritidsaktiviteter.
Jeg synes det er herlig med huset fullt av unger, og vil jo de skal trives her.
Det gjør de kanskje når de kommer igjen dag etter dag?

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:26   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Det å være med på å lage maten/rydde etter maten man setter frem for seg selv og gjestene synes jeg er en naturlig del av det å ha gjester. Slik er det for voksne, og barn kan godt lære at det er sånn man gjør når man er godt vertskap. Jeg synes ikke du er urimelig i det hele tatt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:26   #19
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.879
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg er litt delt. Det burde jo være greit egentlig, men jeg kommer nok ikke til å praktisere det selv. Jeg husker at hos den ene venninna mi ble vi innimellom bedt om å forberede middag eller gjøre noe praktisk. Ikke store oppgaver, men jeg husker hvor kjipt jeg syntes det var når vi var midt i lek, eller jeg akkurat hadde kommet på besøk. Har ikke lyst at mine barns gjester skal synes det er kjipt her.

Men litt større unger gjennomskuer også kjapt om man slipper å gjøre plikter dersom man har med seg venner hjem.

Selvfølgelig kan de vente med å støvsuge eller vaske bad eller hva som er plikten til gjestene har gått. Men akkurat det som har med middagslaging å gjøre, er ikke så lett å vente med.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:28   #20
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk

Her blir de satt i sving unger med gjester. Ingen sure miner, sånn er det bare. Frøkna syntes det er koselig å lage middag sammen med venninnene. Her har vi takster på hva jobbene er verdt - ingen verdi = ingen interesse er vår erfaring. Mini dekker gjerne på bordet, går ut med søppel osv. Virker som om nabobarna her er vant med å måtte bidra i husholdningen for ingen reagerer på dette.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no