Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Synes alle det er koselig med småfugler om våren?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-12, 17:50   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Synes alle det er koselig med småfugler om våren?

Jeg har nemlig et hat-elsk-forhold til svarttrostene som tydeligvis er så stolte av de skjønne (og bråkete ) sangstemmene sine
at de har Idol-show i buskaset nedenfor vinduet mitt hver morgen.
Jo mer vår, jo tidligere. Etterhvert cirka 04.30.

Når jeg hver vår begynner å lansere drapsmetoder og sånt bare ler mannen min av meg.

Gammel 23-03-12, 17:53   #2
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes alle det er koselig med småfugler om våren?

småfugler er trivelige, men en eller annen fuglevariant som kommer tilbake om våren, låter akkurat som min gamle vekkerklokke når den setter i gang på morgenen, så den skulle det gjerne vært skuddpremie på. Ellers synes jeg det er veldig trivelig med fuglesang.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 17:53   #3
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg hater overivrige trost på våren.

Har lett for å få migrene på morgenkvisten, og våkner jeg til det (noe jeg heldigivs ikke alltid gjør), så er det fort gjort.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 17:54   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Løøve it!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 17:58   #5
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

elsker lyden av småfuglene nå på våren! Deilig og våkne om morgenen og høre art de er i gang med dagen utenfor.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 17:58   #6
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Svarttrosten er jo den fineste fine, jo! Jeg har ivrig matet fire-fem med epler og litt annen frukt nå i vinter.

Ja, det er virkelig koselig med småfugler - og troster - nå på våren. Og ellers i året også!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 18:03   #7
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Svarttrost om våren er det aller beste vårtegnet!

Gammel 23-03-12, 18:03   #8
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

LOVE ITFantastisk med fuglesang. Jeg bor forresten med sjøen. våkner til MÅKESKRIK i 05-06 tiden om morningen om sommeren.. det liker jeg ikke

Gammel 23-03-12, 18:20   #9
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det er kjempekoselig med fuglesangen, særlig om våren.
Svarttrosten synger jo så vakkert!

Vi bor nesten i fjøra, og jeg kan styre meg for de voldsomme "konsertene" som måkene har sommerstid. Særlig tidlig på natta er de ivrige.
Aller verst er egentlig hegren som skriker så stygt når den letter. Vi har en/noen som tydeligvis skal ut på tur i 04-05-tida. Jeg våkner, og ofte med hjertebank før jeg skjønner hva det er.

Gammel 23-03-12, 18:59   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker det.

Gammel 23-03-12, 18:59   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker alt ved våren noe så dypt og intenst (jada, jeg ignorerer det faktum at jeg halvveis dør av pollen) - og noe av det som gjør meg sprudlende, barnslig lykkelig, er å bli vekket på morgenkvisten av at fuglene begynner synge!

Og svarttrosten, han kan jeg høre på når det måtte være, noe så vakkert!

Gammel 23-03-12, 19:01   #12
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Kos, kos, kos.
Alt fra kvirrevitt til kra-kra. Jeg elsker det.

Gammel 23-03-12, 19:04   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Eelsker det

Er født og oppvokst på gård, så natur er bare deilig synes jeg. Og at vi kan bo midt i naturen i Oslo er jo bare fantastisk - så jaaaaaa, søte småfugler, ugler og andre bevingende vesner er hjertlig velkommen - selv da jeg ikke fikk sove før etter de stod opp i de tidlige morgentimer idag

Gammel 23-03-12, 19:09   #14
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Nja. Jeg synes det er deilig å høre fuglene kvitre, men det er fordi det betyr at det er vår og det er varmere i været. Ikke nødvendigvis fordi det er så innmari pent å høre på.

Det værste er de noenoghundre skjærene som sitter i allèen her på sommeren og har allmøter eller hva de driver med. De blir jeg gal av. De skvattrer høl i hodet på alle og enhver midt på natten. Da er det greit å ha noe tilgjengelig man kan slå i veggen med eller noe. Da forsvinner de gjerne for en stund.
Det hender svigerfar finner frem hagla også. Da har han fått nok! Da tar det gjerne et par dager før de er tilbake.

Gammel 23-03-12, 19:14   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Elsker det. I dag var første dagen jeg hørte trosten utenfor. Jeg fikk tårer øynene..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 19:16   #16
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Fine fuglene! Vi har 3 stk. fuglehus hengende, og samtlige huset fuglefamilier i fjor. Det ser ut som om noen vurderer å flytte inn i år også.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 19:19   #17
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Vi har 3 stk. fuglehus hengende, og samtlige huset fuglefamilier i fjor.

Jeg bør muligens vurdere å ta litt i leie?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 20:11   #18
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker det også. Etter klokken 06.30.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 20:14   #19
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker fuglekvitter på våren.
Vi er dog ikke veldig plaget av det her hjemme.
Og på nattevakt når klokka bikker 04, og da høre fuglekvitter
Da kan de bare holde show så mye de orker.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 20:42   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg synes det er koselig å ligge og høre på fuglene før jeg trenger å stå opp.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.